Gå til innhold

Utfordring - antall soverom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huset vårt har tre etasjer, med ett soverom på loftet og to i kjelleren. Dette har funket helt fint med ett barn, men vi lurer fælt på hvordan vi skal løse dette når nummer to kommer til våren.

De to soverommene nede er ett stort og ett lite. Det lille er egentli for lite til at det kan deles av begge to. Så hva gjør man?

Ville dere plassert eldstemann på loftet alene (hvor det ikke er bad), selv flyttet på loftet, eller rett og slett latt dem dele det lille nede selv om det blir fryktelig trangt?

Om vi lar minstemann sove på vårt rom til han blir rundt året, vil eldstemann være 3 år når det blir på tide å gjøre noe.

Hva ville dere gjort? (Og nei, vi har ikke råd til å kjøpe noe annet)..

Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

Kan dere bruke det lille i kjelleren og barna dele det store? Det kan jo være en midlertidig løsning fram til barna blir større.

• Liker 6
Skrevet

Da måtte vi sovet i køyseng, ikke særlig fristende. Det er nemlig ikke plass til dobbeltseng der.

Vi har vært og sett på en del hus det siste året, og svært ofte ser jeg at det er tre soverom, men hvor kun to av dem er i samme etasje. Utrolig upraktisk egentlig.

Skrevet

Ligger rommene vegg i vegg så det er mulig å flytte veggen slik at de blir mer jevnstore da evt bygge en seng som passer inn på det lille rommet? Jeg ville hverken plassert en liten treåringen to etasjer over eller i toppen av en køyeseng. Min treåring er hvertfall helt "vimse" når han våkner på natten for å tisse...

Anonym poster: 23a697801e1d334b96dab0017ff2cdd1

Skrevet

AB 13:00 her.

For hvis barnet kommer til våren og dere vil ha han inne hos dere i ett års tid, har dere jo faktisk halvannet år på å finne dere noe annet, og har dere ennå ikke funnet noe annet innen da, vil jo den spesialbygde senga kunne være en midlertidig løsning...

Anonym poster: 23a697801e1d334b96dab0017ff2cdd1

Skrevet

Tror faktisk jeg ville hatt voksenrommet på loftet, og latt barna ha hvert sitt rom i kjelleren, og en babycall!

Ser ikke noe problem med å ligge i hver sin etasje, så lenge man hører dem hvis dem våkner.

Barn tåler å gråte den lille stunden det tar og løpe ned trappa...

Anonym poster: a91533e451210406b889cdd4748b74cc

Skrevet

Jeg tenker faktisk mest på brannsikkerhet og andre akutte situasjoner hvor det er avgjørende at man kommer seg ut med ungene. Nå er det heldigvis sjelden slikt skjer, men jeg er likevel glad jeg er i samme etasje som ungene.

Er du helt sikker på at du ikke får plass til dobbeltseng på det lille rommet?

• Liker 3
Gjest Violetta
Skrevet

Kan ungene dele det lille soverommet nede som soverom og ha lekerom på loftet? De kan sove i køyeseng.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har en 9åring som gjerne vil sove i kjellerstua der hun har lekerommet sitt (har sokkeletasje) men selv hun som er så stor får ikke sove i en annen etasje enn oss, nettop pga brannsikkerhet. Blir det brann skal jeg vite at hun sover på samme plan som oss! Synes det er uhørt å ka 3-åribger sove TO etasjer unna foreldrene! Hvordan skal dere få ut ungen hvis han ligger i 3.etasje, dere ligger i 1.etg og det brenner i hele 2.etg??? Greit det er meget sjelden slikt skjer, men det kan skje. Skulle tenkt på d FØR dere kjøpte nåværende bolig da.

Skrevet

Kan ungene dele det lille soverommet nede som soverom og ha lekerom på loftet? De kan sove i køyeseng.

Enig, det var en god løsning synes jeg

Anonym poster: 4bd38010b896a2c5f67b57d94b91d182

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...