Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest finpåvin
Skrevet

Hei :)

Er en jente på godt over 20 som plages med uren hud og kviser. Jeg sminker meg sjeldent, og renser huden morgen og kveld ( tror den heter vichy eller noe slikt).

Men huden min bli ikke bra. Har et sundt kosthold, trener, prøver å bli flinkere til å drikke vann.

Noen som har noen tips til meg om produkter, kremer osv? Jeg kan ikke ha for fet krem, da popper kvisene opp med en gang. Jeg aner forøvrig ikke hvilken hudtype jeg har heller. Tror den er litt tørr? :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis du plages med kviser og uren hud samtidig som du synes huden føles tørr, høres det ut som om du har kombinasjonshud, evt. fuktfattig, men fet hud. Det er ikke bare å bruke hvilken som helst rens og fuktighetskrem, for å få resultater må du bruke produkter som er tilpasset hudtypen din.

Den beste måten å finne ut hvilken hudtype du har, er nok å gå til en hudpleier og få en analyse. Da får du også tips om produkter som passer til hudtypen din. Noen tar betalt for en slik hudanalyse, hos andre er det gratis. Du kan også prøve deg på en egen, online hudanalyse, f.eks. her, her eller her.

Jeg synes det høres ut som om du har fet kombinasjonshud som eventuelt er fuktfattig. Da bør du antakelig unngå produkter som er veldig uttørkende, ettersom det faktisk kan forverre problemet. Jeg har kombinasjonhud med fet t-zone (panne, nese og hake), så jeg kan jo foreslå noen produkter som har hjulpet meg og andre som jeg har hørt mye bra om.

Rens:

REN Mayblossom Cleansing Gel

Decleor Aroma Cleanse Cleansing Milk

Dermalogica Skin Resurfacing Cleanser

Toner:

Decleor Aroma Cleanse Matifying Lotion

Nuxe Lotion Tonique Douce

Dermalogica Multi-active Toner

Dagkrem:

Decleor Aroma Puretè Matt Finish Skin Fluid

Decleor Aroma Puretè Shine Control Oxygenation Fluid

md formulations Moisture Defence Antioxidant Lotion

La Roche Posay Effaclair K fornyende hudkrem

REN t-zone balancing day fluid

Nattkrem:

REN clearcalm night serum

Exuviance Evening Restorative Complex

Decleor Aroma Night Ylang Ylang Purifying Night Balm

Peeling:

md formulations face & body scrub

Dermalogica Gentle Cream Exfoliant

REN glycolactic renew peel mask

Rens, toner, dagkrem og nattkrem bruker du daglig, peeling kan du gjøre 1-2 ganger i uka. En mild og god sminkefjerner som du kan bruke de få gangene du sminker deg, er f.eks. Nuxe Micellar Cleansing Water.

Nå er de fleste produktene jeg har nevnt, relativt dyre, så noen av dem kan det lønne seg å bestille fra utlandet. REN, Nuxe og La Roche Posay får du hos apotekkjeden Apotek 1, Dermalogica kan du kjøpe hos hudpleier eller online her eller her. Decleor og md formulations forhandles også av mange hudpleiere, online kan du kjøpe merkene f.eks. her eller her. Exuviance kan du kjøpe online her eller her. Hvis du bestiller fra utlandet, må du være forberedet på å betale toll på bestillinger over kr. 200,-.

Ellers har både REN og md formulations prøvesett med ministørrelser til en rimelig penge, det kan jo være en måte å få prøvd ut produktene på. Dermalogica har mange av produktene sine i mindre størrelser til en rimeligere pris, og det går jo også an å be om prøver fra en hudpleier.

Håper dette kan være til hjelp, lykke til!

Endret av Nanne70
Skrevet

Toner:

Decleor Aroma Cleanse Matifying Lotion

Vet du om denne inneholder alkohol? Finner bare info om den gamle utgaven, som det står er alkoholfri. Men ser ut som om det akkurat har kommet en ny formula, og denne finner jeg ikke info om...

Anonym poster: f345dc22c543c195d4e62c80f9a93a25

Gjest finpåvin
Skrevet

Takk for et flott svar :)

Men, hva er toner? :P

Skrevet

Vet du om denne inneholder alkohol? Finner bare info om den gamle utgaven, som det står er alkoholfri. Men ser ut som om det akkurat har kommet en ny formula, og denne finner jeg ikke info om...

I følge ingredienslisten på Decleors egen hjemmeside inneholder toneren følgende:

Green tea essential water, orange peel derivative, Ylang ylang essential oil, papaya extract, mattifying mineral powders.

Altså ingen alkohol:)

Skrevet

Takk for et flott svar :)

Men, hva er toner? :P

Toner er ansiktsvann, som skal fjerne de siste restene av renseproduktet og balansere hudens pH-verdi slik at virkningen av de øvrige produktene optimaliseres. Siden toneren fra Decleor er beregnet på fet hud, er den rensende, poresammentrekkende og mattende. Du ikke bruke toner, men jeg synes du skal gjøre et forsøk og prøve å se om det er forskjell med og uten toner.

Gjest Ambitions
Skrevet (endret)

I følge ingredienslisten på Decleors egen hjemmeside inneholder toneren følgende:

Green tea essential water, orange peel derivative, Ylang ylang essential oil, papaya extract, mattifying mineral powders.

Altså ingen alkohol:)

Bare så dere er klar over det.. På mange merkers egen nettside ramser de bare opp Ingrediensene med fansy navn som høres fint ut i produktene.

Decleor Aroma Cleanse Matifying Lotion Water (Aqua), Mentha Piperita (Peppermint) Leaf Water, Butylene Glycol, Methyl Gluceth-20, Cananga Odorata Flower Oil, Melaleuca Alternifolia (Tea Tree) Leaf Oil, Poterium Officinale Root Extract, Cinnamomum Cassia Bark Extract, Zingiber Officinale (Ginger) Root Extract, Carica Papaya (Papaya) Fruit Extract, Hamamelis Virginiana (Witch Hazel) Extract, Oleth-20, Propylene Glycol, Fragrance (Parfum), Tetrasodium EDTA, Lactic Acid, Blue 1 (Ci 42090), Phenoxyethanol, Methylparaben, Ethylparaben, Butylparaben, Isobutylparaben, Propylparaben.

Kilde: http://www.prettyski...ing-lotion.aspx

Edit: Merket ut ingredienser jeg vet kan irritere huden.

Endret av Ambitions
Skrevet

Var det jeg mistenkte ja. Takk for svar :)

Gjest Ambitions
Skrevet

Jeg bruker Md formulations skrubb og rens, har gjort det i 3 år nå, helt fantastisk! Som toner bruker jeg jojobaolje, og krem Laroche possay fra apoteket (ingrediensene er bra)

Skrevet

Bare så dere er klar over det.. På mange merkers egen nettside ramser de bare opp Ingrediensene med fansy navn som høres fint ut i produktene.

Decleor Aroma Cleanse Matifying Lotion Water (Aqua), Mentha Piperita (Peppermint) Leaf Water, Butylene Glycol, Methyl Gluceth-20, Cananga Odorata Flower Oil, Melaleuca Alternifolia (Tea Tree) Leaf Oil, Poterium Officinale Root Extract, Cinnamomum Cassia Bark Extract, Zingiber Officinale (Ginger) Root Extract, Carica Papaya (Papaya) Fruit Extract, Hamamelis Virginiana (Witch Hazel) Extract, Oleth-20, Propylene Glycol, Fragrance (Parfum), Tetrasodium EDTA, Lactic Acid, Blue 1 (Ci 42090), Phenoxyethanol, Methylparaben, Ethylparaben, Butylparaben, Isobutylparaben, Propylparaben.

Kilde: http://www.prettyski...ing-lotion.aspx

Edit: Merket ut ingredienser jeg vet kan irritere huden.

Dette var jo kjempebra! Det er veldig greit å være oppmerksom på mulige hudirriterende ingredienser. Forøvrig foreslo jeg Decleor fordi jeg har veldig god erfaring med det selv, men man må jo selvfølgelig prøve seg fram for å finne hva som passer for sin hudtype :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...