AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #1 Skrevet 23. november 2012 Trenger noen synspunkt eller bare noen veiledende ord, da jeg er ordentlig usikker for tiden. Jeg studerer nå 1.året PR, kommunikasjon og media ved Høgskulen i Volda, men kjenner jeg er litt usikker på studiet. I tillegg trives jeg ikke så godt her i bygda sosialt sett. Har jo venner her som jeg er med og som er OK, men det er liksom ikke mer enn det. I tillegg savner jeg veldig tilbake til da jeg bodde i Oslo. Er selv fra en liten by, og det å bo i storbyen føltes så fritt og deilig. Som om jeg kunne puste litt ut på en måte. I tillegg bor en av mine beste venninner der borte, så det er jo også et stort pluss. Nå er det vel egentlig det sosiale som trekker mest ned her, da jeg synes faget er greit til nå og jeg tror jeg har mange jobbmuligheter senere. Men så har jeg også alltid hatt et øye åpent for reiseliv. Det er disse to utdanningene det har stått mellom når jeg har vurdert valg av studium (samt grunnskolelærer, men det har jeg lagt litt fra meg nå). Derfor vurderer jeg nå å slutte her til jul, prøve å få jobb med noe relevant innen reiseliv frem til høsten (resepsjonist, service på gardermoen/flesland etc), og så studere Reiseliv ved Markedshøyskolen (eventuelt UiS eller Høyskolen i Finnmark eller Lillehammer). Noen som har noen tanker om hva som er lurt å gjøre? Jeg trives virkelig ikke så bra som jeg håpet på her oppe Hilsen en trøtt, forvirret og usikker Vinglepetra! Anonym poster: 80d8d0c9bc39bbba9f0ab3e1c3194061
AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #2 Skrevet 27. november 2012 Ingen som har noen gode råd å komme med? Hva tror dere er lurt å gjøre? TS Anonym poster: 80d8d0c9bc39bbba9f0ab3e1c3194061
AnonymBruker Skrevet 27. november 2012 #3 Skrevet 27. november 2012 Hvis det er reiseliv du vil, så er det vel best å bare begynne på det? Du kan i allefall prøve det, man kan vel alltids hoppe tilbake til det andre om en skulle angre... Men jeg stusser; du sier at du ikke liker studiestedet (bygd) og at du savner storbyen...Da bør du vel ikke gå for lillehammer eller finnmark? da står du igjen med markedshøyskolen... og den har vel igjen litt dårligere rennomé enn høgskolen i Volda? Anonym poster: 1466ca85e91a162a346f539c4b28bd75
AnonymBruker Skrevet 28. november 2012 #4 Skrevet 28. november 2012 Nei, det har du rett i. Det har vel kanskje litt mer med at jeg ikke liker meg så godt her oppe. I Finnmark har jeg derimot venninner så tror nok jeg vil trives der sosialt sett, og grunnen til at jeg vurderer Lillehammer er pga at reiselivslinjen der virker bra. Har jo mest lyst til å bo i Oslo, men eneste skole som tilbyr reiseliv der er Markedshøyskolen. Har jo hørt både positivt og negativt om skolen, derfor jeg er litt usikker på skolevalg. Samtidig er jeg veldig redd for å angre på at jeg slutta i Volda, men når jeg tenker på 2,5 år til her virker det uutholdelig. Og ikke nødvendigvis pga faget, men trivselen ellers. Det sosiale... Anonym poster: 80d8d0c9bc39bbba9f0ab3e1c3194061
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå