positivitet Skrevet 23. november 2012 #1 Del Skrevet 23. november 2012 Noen som kan fortelle meg hva "djåm" betyr? At du ser en djåm dame.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 23. november 2012 #2 Del Skrevet 23. november 2012 Noen som kan fortelle meg hva "djåm" betyr? At du ser en djåm dame.. Du hører ikke feil da, og at det er fjong dame? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 23. november 2012 #3 Del Skrevet 23. november 2012 Noen som ikke helt kan uttale "yum", kanskje? Det er forresten den engelske varianten av "nam". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Drue Skrevet 23. november 2012 #4 Del Skrevet 23. november 2012 Tror det betyr at henne er så fin at du kunne blæsta hun opp og ned hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 23. november 2012 #5 Del Skrevet 23. november 2012 Tror det betyr at henne er så fin at du kunne blæsta hun opp og ned hver dag. Jeg har en anelse om hva det kan bety, men jeg er ikke inne i innvandrersjargong . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #6 Del Skrevet 23. november 2012 Min erfaring sier at djåm er et annet ord for dame? Mange av mine kompiser som bruker det sånn. "Bra djåme" for eksempel. Anonym poster: e63040c5b9f771819eb8dfef2ad76145 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Batteri Skrevet 2. desember 2012 #7 Del Skrevet 2. desember 2012 Du hører ikke feil da, og at det er fjong dame? Hvem er det som bruker "fjong" i 2012? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 2. desember 2012 #8 Del Skrevet 2. desember 2012 Hvem er det som bruker "fjong" i 2012? Det er da et morsomt uttrykk, flere her som bruker det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest20 Skrevet 2. desember 2012 #9 Del Skrevet 2. desember 2012 Djåms er bare et annet ord for damer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 2. desember 2012 #10 Del Skrevet 2. desember 2012 Det er da et morsomt uttrykk, flere her som bruker det. Også "fjong" da Arabella! Det var jo det de kalte oss to, når vi var fjonge damer - på begynnelsen av nittenhundretallet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 2. desember 2012 #11 Del Skrevet 2. desember 2012 Djåms er bare et annet ord for damer. Her var det spørsmål om hva en djåm dame betydde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 2. desember 2012 #12 Del Skrevet 2. desember 2012 Også "fjong" da Arabella! Det var jo det de kalte oss to, når vi var fjonge damer - på begynnelsen av nittenhundretallet! Det var i de gode, gamle dager da vi trippet omkring i kjoler med kø, hadde store hatter på hodet, brukte pompadour og mamelukker. Det var tider det 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest20 Skrevet 2. desember 2012 #13 Del Skrevet 2. desember 2012 Her var det spørsmål om hva en djåm dame betydde. Ok, sorry………… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aldrisur Skrevet 2. desember 2012 #14 Del Skrevet 2. desember 2012 Ok, sorry………… Jo, men du har helt rett Lydia. Djåms er et uttrykk for damer, så en djåm dame betyr vel en dame dame det da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Animula Skrevet 4. desember 2012 #15 Del Skrevet 4. desember 2012 Jeg har aldri hørt djåm før, er det et importert uttrykk eller et gammelt et? Forøvrig har jeg ingen problemer med å være fjong, det har en fin klang! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå