Gjest Sitrondrops Skrevet 23. november 2012 #1 Skrevet 23. november 2012 Lurte på om det er noen her som meg som har jobbet i et lavtlønnsyrke uten spesielt mye utdanning for så å begynne å studere og få en god jobb og karriere? Det kan jo være forskjellige grunner til at folk blir "sittende fast" i et lavtlønnsyrke, kanskje de ble syke, fikk barn, eller rett og slett bare trivdes med denne jobben. Var det hardt å gå fra jobb til studier samt fullføre studiet? Hva føler du nå etter du er ferdig med utdanningen og kommet deg i jobb, fornøyd? Var det verdt det? Eventuelt hva slags jobb gikk du fra og hvilken utdannet du deg til? Hvorfor? Lurer fordi jeg skal sannsynligvis begynne på en lang utdannelse nå i begynnelsen av 30 årene selv om jeg ikke har fått barn ennå. Dele tanker noen?
Gjest Summers Skrevet 23. november 2012 #2 Skrevet 23. november 2012 Men hva slags utdanning/jobb ønsker du?
Gjest Sitrondrops Skrevet 23. november 2012 #3 Skrevet 23. november 2012 Det er ikke relevant, jeg ønsker bare å høre hva slags valg/grep andre har tatt med livet sitt. Snudd det rundt. Litt inspirasjon rett og slett Jeg har ikke bestemt meg helt for hva jeg vil studere.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #4 Skrevet 23. november 2012 Er i samme situasjon som deg Sitrondrops. Er helt i starten av 30-årene, er og har i flere år vært i et lavtlønnet yrke, men tar det store steget med å begynne på en helt ny og lang utdannelse nå etter nyttår. Har heller ikke barn enda. Følger med her! Anonym poster: 1181738ad656d531d46346ba87238c37
Gjest Sitrondrops Skrevet 23. november 2012 #5 Skrevet 23. november 2012 Håper på noen svar etter hvert. *Bump*
Gjest Summers Skrevet 4. desember 2012 #6 Skrevet 4. desember 2012 Vet ikke hvor mye det gir deg, men kjenner 2 som startet økonomiutdannelse i slutten av 20-årene. Hadde tidligere jobbet som servitører(svensker), Begge fikk god jobb, han ene fikk jobb etter bachelor fra BI(tror han studerte finans), han andre etter master(samfunnsøkonomi). Han første hadde toppkarakterer og kom inn i KPMG(tror det var her eventuelt en av de andre store på regnskap) og fikk senere betalt master. Han andre fikk jobb som aksjeanalytiker. Begge var middels intelligente(studert idrett på vgs), men de var veldig disiplinerte og da fikk de også mulighet til å jobbe ganske mye ved siden av studiene slik at økonomien gikk rundt, man har ganske mye ferie som student.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå