matba Skrevet 22. november 2012 #1 Skrevet 22. november 2012 Litt inspirert av hvorfor man bruker kredittkort tråden, så lurer jeg på hvilke kredittkort du har og hvorfor? altså bonuser, forsikringer osv du får gjennom å bruke kredittkortet?
Anglofil Skrevet 23. november 2012 #2 Skrevet 23. november 2012 (endret) Her er mine kredittkort: Trumf Visa * 2% kickback på varer hos Kiwi, Spar, Joker, Ultra, Jacobs, Centra og Meny * 4% kickback ved trippel-trumf * 1% kickback på alle andre kjøp (nett og i butikk, unntaket er konkurrerende matbutikker) * Reise og avbestillingsforsikring hvis over 50% av reisen er kjøpt med kortet * Rentefri betalingsutsettelse i 45 dager * Ingen årsgebyrer * Man får også ytterligere rabatter og fordeler ved å bruke Trumf, men du trenger ikke kredittkortet. * Samme nettbank som Cresco Coop medlems- og betalingskort * 1 % kjøpeutbytte/kickback ved handling i Coop-butikker * 52 dagers rentefri betalingsutsettelse * Ingen årsgebyrer * Kan ta ut kontanter i butikken mens man handler * Å være Coop-medlem i seg selv gir jo også andre rabatter, men man trenger ikke dette kortet for det. Bank Norwegian * Gir 20% i kickback, dvs cashpoints (som igjen kan brukes til å kjøpe flybilletter) på fullfleksbilletter ved utenlandsreiser * 5% cashpoints av billettprisen på lavprisbilletter på utenlandsreiser * 1% cashpoints av kjøpesummen på alle andre kjøp * Reise og avbestillingsforsikring når over 50% av reisen er betalt med kortet (dekker ektefelle/samboer og barn under 21 år) * Hvis reisen med Norwegian er betalt med kortet og man blir såpass forsinket at man ikke rekker videre avgang dekkes nye billetter for opp til 5000 kr per pers eller 20000 kr per familie * Gratis uttak i minibank i utlandet. Santander Red * Ingen årsgebyr * 50 dagers fri betalingsutsettelse * 10% rabatt på alle Clarion Collection-hoteller i Norge, Sverige og Danmark * 20% rabatt hos baresko.no * 10% rabatt hos Heppo.no * 20% rabatt hos tanum.no * 10% rabatt hos Comfort-hoteller i Norge og Sverige * 12% rabatt hos Auto Europe * Opptil 12% rabatt hos Air France * Rabatt på utvalgte produkter hos tretti.no * 15% rabatt hos Oslo Sportslager * Rabatt på ferie hos DTF Travel Skandiabanken * 50 dagers fri rentefri betalingsutsettelse * 50 kroner i årsavgift * Kåret til beste kredittkort av n24.no mai 2012 * Gebyrfritt både innenlands og utenlands (det gjelder alle uttak i minibank) * 10% kickback på en rekke restauranter (listet her) * 10% kickback på en rekke hoteller (listet her) * 10% kickback på godtlevert.no * 10% kickback på baresko.no * 25% kickback på månedskalender fra FotoKnudsen * 10% kickback på leiebil fra Sixt * 20 % på helårsabonnement på Dine Penger * Rente på 14,66% Cresco Access * 0 kr i årsavgift * 50% rabatt hos kidsa.no * 20% rabatt hos emoda.no * 15% rabatt hos Oslo Sportslager (nettbutikken) * Kampanjepris på Babyliss Easy Waves * Tilbud om gunstig billån * Samme nettbank som Trumf Visa DNB mastercard * Rentefri betalingsutsettelse i 45 dager * Reise og avbestillingsforsikring der over 50% av reisen er kjøp med kortet. * Nødkort/nødkontanter uten kostnader hvis man mister kortet * Ingen årsavgift hvis man har en av pakkene, f.eks Leve. 250 kr utenom. Trumf Visa bruker jeg aller mest. Brukes til de fleste varekjøp, spesielt ved netthandel pga kickback. Coop-kortet brukes i grunn kun ved handling i Coop-butikker, hvilket er kjekt fordi Coop Prix er min nærbutikk. Bank Norwegian bruker jeg mest til bestilling av flyreiser og lignende. Bruker ikke veldig mye, men i blant. Hos Skandiabanken har jeg to kort, hvor det ene er et rent kredittkort, mens det andre er et vanlig bankkort med kontokreditt. Sistnevnte kan jeg også bruke der hvor de ikke aksepterer kredittkort i butikken. Bruker ikke kortene så veldig mye, men i blant. Brukes mye i utlandet fordi det ikke koster noe å ta ut i f.eks minibanker. Cresco Access og Santander Red brukes omtrent aldri, de er kort som brukes som en forsikring, just in case. Og hender jeg bruker noen av deres tilbud. DnBs mastercard har jeg omtrent aldri brukt, kjekt å ha. Dette var dog mitt aller første kredittkort, som jeg fikk meg etter en ferietur hvor bankkortet til mannen ble slukt og vi kun hadde mitt igjen. Disse tre kortene har jeg heller aldri med meg, de ligger i en skuff. Mvh Yvonne Endret 23. november 2012 av Yvonne
-Jiinxs- Skrevet 23. november 2012 #3 Skrevet 23. november 2012 (endret) Skal si du har god oversikt over dine kreditkort Yvonne Jeg har: DNB Mastercard Cresco Access SAS EuroBonus Mastercard (180 kr året (tror eg)). Trumf Visa / Coop Eneste jeg bruker i krise er DNB mastercard, resten ligger hjemme. Endret 23. november 2012 av -Leon-
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #4 Skrevet 23. november 2012 Shit, så mange kredittkort?! Fikk hakeslep jeg...! Jeg har kun DNB Nor kredittkort, brukes kun når jeg er på ferie. Anonym poster: 2cd5b5723b42d3853fdfe43330da1419
Medlem Skrevet 23. november 2012 #5 Skrevet 23. november 2012 Jeg har Eurocard Corporate Gold Bruker det til alt jobbrelatert, samt til private reiser, betaling i utlandet, netthandel og større innkjøp i butikk. I hovedsak på grunn av sikkerheten som ligger i å betale på kreditt, men absolutt også på grunn av reiseforsikringen og den rentefrie betalingsutsettelsen.
Økonomi Skrevet 27. november 2012 #6 Skrevet 27. november 2012 Selv sverger jeg til Diners, litt oldschool og kanskje litt poengløst å betale for å ha et kredittkort. Men gir meg tilgang til lounger når jeg er på reise
Miah Skrevet 27. november 2012 #7 Skrevet 27. november 2012 Her er mine kredittkort: Trumf Visa * 2% kickback på varer hos Kiwi, Spar, Joker, Ultra, Jacobs, Centra og Meny * 4% kickback ved trippel-trumf * 1% kickback på alle andre kjøp (nett og i butikk, unntaket er konkurrerende matbutikker) * Reise og avbestillingsforsikring hvis over 50% av reisen er kjøpt med kortet * Rentefri betalingsutsettelse i 45 dager * Ingen årsgebyrer * Man får også ytterligere rabatter og fordeler ved å bruke Trumf, men du trenger ikke kredittkortet. * Samme nettbank som Cresco Vet du "hva som skal til" for å få Trumf VISA? Søkte for lenge siden, men fikk det ikke, og nå går det ikke an å endre inntekt. Får bare opp at "vi kan ikke innvilge søknaden din." Er student, men har ingen betalingsanmerkninger og jobber utenom. Skulle gjerne hatt det!
Anglofil Skrevet 27. november 2012 #8 Skrevet 27. november 2012 Vet du "hva som skal til" for å få Trumf VISA? Søkte for lenge siden, men fikk det ikke, og nå går det ikke an å endre inntekt. Får bare opp at "vi kan ikke innvilge søknaden din." Er student, men har ingen betalingsanmerkninger og jobber utenom. Skulle gjerne hatt det! Vanskelig å si, jeg er selv student. Jeg ville kontaktet dem og hørt, spesielt hvis inntekten din har endret seg. Selv tjener jeg jo ganske godt i min deltidsstilling (250k), så det kan være noe med det, jeg vet ikke. Mvh Yvonne
Miah Skrevet 27. november 2012 #9 Skrevet 27. november 2012 (endret) Vanskelig å si, jeg er selv student. Jeg ville kontaktet dem og hørt, spesielt hvis inntekten din har endret seg. Selv tjener jeg jo ganske godt i min deltidsstilling (250k), så det kan være noe med det, jeg vet ikke. Mvh Yvonne Går ikke an å sende mail, man må ringe. Jeg hater å ringe. Får inn 90 000 fra lånekassen, men dette er jo lån, i tillegg til ca. 70 - 80 000. Er jo ingenting i forhold til hva voksne med fulltid får inn, men jeg bor også hjemme, betaler ikke leie og ikke så mye mat som normalen. Endret 27. november 2012 av Miah
Anglofil Skrevet 27. november 2012 #10 Skrevet 27. november 2012 Går ikke an å sende mail, man må ringe. Jeg hater å ringe. Får inn 90 000 fra lånekassen, men dette er jo lån, i tillegg til ca. 70 - 80 000. Okay, ja, det kan være grunnen. Kanskje de har en grense på 100-150-200 000 kr i året. Men ring dem og hør, det skader ikke. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå