Gå til innhold

Ei jente på tbanestoppet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett en søt jente på tbane stoppet noen ganger i løpet av dette semesteret. Så henne senest idag. Jeg har kikket bort på henne noen ganger men aldri turt å gjøre noe mer. Hun går på tbanen på Jernbanetorget, der jeg og går på og går av på Forskningsparken, der jeg og går av, til tider. Idag hadde hun grønn jakke på seg og hadde en stor brun veske med seg (kanskje hun er her, haha) og jeg tok tbanen som gikk rundt halv 11.

Hva kan jeg gjøre for å prøve å få kontakt med henne? Et smil er vel første steget, men hvis jeg gjør det. Hva skal jeg gjøre etter det? Gå bort å prate med henne? Isåfall om hva? Og jeg har ikke noe lyst til å gjøre det på tbanen, hvor andre folk hører at jeg prøver meg...

Hvordan går en sånn bli kjent med fremmed samtale?

Hjelp :/

Anonym poster: 3f4431aeb08f74e4fe54166e29a1640c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smiiiiil! Gå bort å spør om hun vet hva klokka er eller noe, og nevn at du er fri for strøm på mobilen, ergo ikke vet om du er for sen eller tids nok :-)

Skrevet (endret)

*Snip*

Anonym poster: 3f4431aeb08f74e4fe54166e29a1640c

Går hun tynnkledd? "Det ser fryktelig kaldt ut der du står. Får lyst til å slenge en varm jakke rundt deg"

Har hun med seg en hund? "Litt av en tøffing den hunden din. Er det en god vakthund?"

Masse mennesker på t-banen? "Du vet. Akkurat nå minner dette meg mye om Japan. Kan du gjette hvorfor?"

Bruk fantasien og vær leken.

Smil, gestikuler, ha øyekontakt. Spør om å finne på noe om samtalen går bra. Gå for kysset om samtalen går veldig bra. Det er åpent hva som skjer.

"Kan du fortelle meg om en gang du hadde skikkelig andrenalinrush? *svarer*, hva kunne gitt deg et tilsvarende adrenalinrush akkurat nå tror du? *svarer at hun/han ikke vet* Du: "Skal jeg hjelpe deg med å svare?" *svarer ok* "Hva med et kyss?", eller du kan bare kikke på henne, smile lekent, trekke henne til deg og gå for kysset. What happens, happens. Cheesy? Ja, en smule. ;)

Eksemeplvis. Alt etter som du tolker signalene og hvordan du tør å utfordre henne eller dere utfordrer hverdandre.

Går det bra vil du få applaus og brede smil fra enkelte av de som har fulgt med, og om det går til helvete vil ingen bry seg.

Endret av Pene sko...
Skrevet

Går hun tynnkledd? "Det ser fryktelig kaldt ut der du står. Får lyst til å slenge en jakke rundt deg der du står"

Har hun med seg en hund? "Litt av en tøffing den hunden din. Er det en god vakthund?"

Masse mennesker på t-banen? "Du vet. Akkurat nå minner dette meg mye om Japan. Kan du gjette hvorfor?"

Smil, gestikuler, ha øyekontakt. Spør om å finne på noe om samtalen går bra. Gå for kysset om samtalen går veldig bra. Det er åpent hva som skjer.

"Kan du fortelle meg om en gang du hadde skikkelig andrenalinrush? *svarer*, hva kunne gitt deg et tilsvarende adrenalinrush akkurat nå tror du? *svarer at hun/han ikke vet* Du: "Skal jeg hjelpe deg med å svare?" *svarer ok* "Hva med et kyss?", eller du kan bare kikke på henne, smile lekent, trekke henne til deg og gå for kysset. What happens, happens. Cheesy? Ja, en smule. ;)

Eksemeplvis. Alt etter som du tolker signalene og hvordan du tør å utfrodre henne eller dere utfordrer hverdandre.

Sorry altså, men ikke den Japan setningen :fnise: hihi. Men ellers veldg gode forslag! Men ville nok ikke gått for et kyss med en gang, tenk om hun har kjæreste, eller bare blir skremt?

Ville heller tatt det litt rolig i begynnelsen, som SheWolf skriver :)

• Liker 7
Skrevet (endret)

Det er selvsagt som en fin avslutning eller dessert om du vil i tilfelle det skulle være riktig god klaff og hun ikke roper inn i øret ditt at hun allerede har en kjæreste før samtalen i det hele tatt kommer i gang. :)

Endret av Pene sko...
Skrevet

Eller noe så lett som "hey, vet du hva klokken er? mobilen min går feil..Takk! jeg heter dnjoøs btw!"

Anonym poster: 92aa16637278035a8c6dd3a09dcb5660

• Liker 3
Skrevet

Smil og si hei!

Jeg er jente, og jeg så en veldig fin fyr på toget da jeg skulle til skolen. Smilte til han og han smilte tilbake! Neste dag skulle vi gå ut gjennom tog-døra på likt, og da sa han "Damene først" mens han smilte.

Ble litt sjamert der ja. :rodmer: Prøv på noe sånt du og. :)

Anonym poster: 31426d77affda1b51c0b72e065cb398f

• Liker 7
Skrevet (endret)

Eller noe så lett som "hey, vet du hva klokken er? mobilen min går feil..Takk! jeg heter dnjoøs btw!"

Anonym poster: 92aa16637278035a8c6dd3a09dcb5660

Den funker den også.

Det meste kan funke om det bare sies riktig.

Steinansikt/Mr serious = No no

Stamming, lav og rask språkbruk = No No (trekk pusten godt inn og snakk rolig)

Endret av Pene sko...
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Det er selvsagt som en fin avslutning eller dessert om du vil i tilfelle det skulle være riktig god klaff og hun ikke roper inn i øret ditt at hun allerede har en kjæreste før samtalen i det hele tatt kommer i gang. :)

Ja, det kan godt være! Man vet aldri :)

Endret av :-)
Gjest proteinet
Skrevet

Du må rett og slett bare ta kontakt! Det første du må gjøre, er å prøve å få blikkontakt med henne og smile litt, om hun smiler tilbake, så er det bare å ta kontakt. Start en samtale med henne med å si noe trivielt, slik at det ikke blir pinlig stemning mellom dere. Og et tips: ikke gå bort til henne for å sjekke henne opp, men sett deg ved siden av henne først, og si noe som det er naturlig å snakke om i en slik setting, snakk om været, om t-banen som er forsinket, etc.

Gjest proteinet
Skrevet

Gode forslag på hvordan en starter en samtale, men det med kysset, det syns jeg blir for pinlig og sært. Dersom en gutt foreslår noe slikt, hadde jeg blitt litt satt ut, og ikke på en positiv måte.

• Liker 2
Skrevet

Gode forslag på hvordan en starter en samtale, men det med kysset, det syns jeg blir for pinlig og sært. Dersom en gutt foreslår noe slikt, hadde jeg blitt litt satt ut, og ikke på en positiv måte.

Enig. Det der er slesking-oppøførsel som hadde dyttet meg miiiilevis unna. Creepy og veldig "her kommer jeg, så digg at jeg kan kysse fremmedfolk på T banen!".

• Liker 2
Gjest proteinet
Skrevet

Enig. Det der er slesking-oppøførsel som hadde dyttet meg miiiilevis unna. Creepy og veldig "her kommer jeg, så digg at jeg kan kysse fremmedfolk på T banen!".

Exactly. Og gutter som spør om de får lov til å kysse fremmede jenter på t-banen er vel ikke så kresne og selektive hvem de deler kyss med, og jeg vil nødig pådra meg herpes-virus!

• Liker 3
Skrevet

Ja, det kan godt være! Man vet aldri :)

Noe lignende har faktisk skjedd meg. (Nettopp blitt kjent med hverandre). Han var på vei til å gi meg et helt uventet kyss ute i offentligheten, uten at jeg visste at han i det hele tatt hadde tanken i hodet en gang. Det endte med et bokseslag i magen.. sånn : oi *bokse* heheeee...duu..oi..må gå.

Flaut.. så vær på vakt. Håper ikke hun er som meg om du skulle finne på å gjøre det:p

Jaja, selvsagt. man skal aldri gi et kyss helt ut av ingenting. Hun må se det komme slik at hun kan velge å akseptere det eller vike unna. :)

Kyssing allerede på første treffet er ganske direkte, det må jeg innrømme. Men av og til fungerer det også. Man vet aldri før man har tatt sjansen en eller annen gang. :)

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Går hun tynnkledd? "Det ser fryktelig kaldt ut der du står. Får lyst til å slenge en varm jakke rundt deg"

Eksemeplvis. Alt etter som du tolker signalene og hvordan du tør å utfordre henne eller dere utfordrer hverdandre.

Går det bra vil du få applaus og brede smil fra enkelte av de som har fulgt med, og om det går til helvete vil ingen bry seg.

Kanskje det funker for noen, men for meg blir det litt apekatt-oppførsel. Hadde fått følelsen av at han går rundt og bevisst prøver å sjarmere damer. Hehe. Trenger ikke å åpne så voldsomt, dessuten er føles det som et forsøk på å imponere og det hadde føltes unaturlig. Traust som jeg er foretrekker jeg en mykere introdusering, som "går t-banen her til Nydalen?", eller noe sånt eller klokke-eksempelet over her. Hehe. Bare prate om hverdagslige ting. Jeg synes feks det er fascinerende å prate om været, hvis ikke den andre er sånn "ehhh, prater du om været? det er så standard kjedelig tema at jeg ikke gidder å svare engang". Poenget er mer kontakten og at den skal være avvæpende. Været angår alle, og hva skulle jeg svart på noe såpass fleipete som skissert ovenfor her, da må du ta høyde for at dere har ca. noenlunde lik humor og at hun kan svare like fleipete og sjarmerende tilbake, og der hadde i alle fall jeg fått problemer :-D

Viktigste er å smile, men ikke Jackass-smil. Uæh. Bare åpent og ærlig smil som viser at du legger deg litt flat for henne. :-P

• Liker 2
Skrevet

Hadde en fremmed på t-banestoppet ut av det blå spurt meg om sist jeg hadde adrenalinrush, hadde jeg trodd han var enten gal eller ruset.

Jeg har opplevd slik "sjekking" før, på bussen. Det var fryktelig ubehagelig og veldig kleint. Han fyren traff meg ikke i det hele tatt, jeg ble så forferdet og pinlig berørt på hans vegne at jeg begynte å ta en annen rute til jobben, for å slippe å møte han igjen.

Gaaaaaaah. Blir flau bare av å tenke på det.

• Liker 4
Skrevet

Hadde en fremmed på t-banestoppet ut av det blå spurt meg om sist jeg hadde adrenalinrush, hadde jeg trodd han var enten gal eller ruset.

Men jeg ER jo gal. I hvert fall litt. :fnise:

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Jeg har opplevd slik "sjekking" før, på bussen. Det var fryktelig ubehagelig og veldig kleint. Han fyren traff meg ikke i det hele tatt, jeg ble så forferdet og pinlig berørt på hans vegne at jeg begynte å ta en annen rute til jobben, for å slippe å møte han igjen.

Gaaaaaaah. Blir flau bare av å tenke på det.

Uff, det kan jeg forstå! :sjokkert:

• Liker 1
Skrevet

Hadde en jeg ikke kjente kyssa meg på t-banen hadde jeg syns han var sleskete og ekkel. Ikke kyss hun, før du har snakket med henne og vært på tomannshånd.

Anonym poster: 31426d77affda1b51c0b72e065cb398f

• Liker 3
Skrevet

Prat litt med henne, start med klokka el. som de skriver over her. Også spør du om hun kunne tenke seg en kaffe, eller en lunsj en dag, prøv å få til en avtale, noe helt uformelt. Det hadde funket på meg. Kunne sikkert tatt en kaffe med en fyr jeg traff på T-banen om han virket hyggelig og vi kunne treffes på et offentlig sted. Og om det ikke passer med en gang, som det gjerne ikke gjør, så avtaler man et tidspunkt. Ha noen alternative kaffebarer el. i bakhodet når du tar kontakt. Uansett, lykke til, du har ingenting å tape!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...