Gå til innhold

Ting man kan lage med Baileys.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt Baileys for å lage kuler av det, marsipan og sjokolade.

Hva mer kan jeg bruke Baileys til?

Det som er til overs av Baileysen vil jeg eventuelt gi bort som tileggsgave i en liten fin flaske. Hvor kan jeg finne slike? (maks 2-3dl)

Anonym poster: 7df0c6fb01a1461fb91ea1a2ec6345eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt Baileys i cupcakes og smørkrem til cupcakes.

Skrevet

Ostekaka ser god ut!

Jeg har brukt Baileys i cupcakes og smørkrem til cupcakes.

Oppskrift?

Anonym poster: 7df0c6fb01a1461fb91ea1a2ec6345eb

Skrevet

Jeg har bare brukt en vanlig basisoppskrift og byttet ut deler av væsken med baileys.

125 g smør

150 g sukker

200 g hvetemel

2 ts bakepulver

1 1/4 dl melk

2 egg

Smør og sukker røres hvitt. Deretter blandes eggene i ett om gangen. Bland i det tørre og væsken vekselvis til ei glatt og jevn røre.

Legger og ved basisoppskrifta på smørkrem som jeg bruker, men denne lager jeg for det meste på slump. Blir den for bløt - mer melis, for tykk - mer væske ;) Også i denne bytter jeg bare ut melken med Baileys. I tillegg er det veldig godt å bruke espressopulver/sterk kaffe i.

75 g smør

ca. 5 dl melis

0.25 dl melk

Rør smøret mykt. Bland i litt av melisen. Ha deretter i resten av melisen og væske til passe konsistens.

Skrevet

Baileys har begernset holdbarhet når den er åpnet, så jeg ville vært forsiktig med å gi den bort i gave. Tenk om den som får den sparer den, og så er den sur når den skal drikkes? Få ting er verre enn sur Baileys...

:heks:

Skrevet

Baileys har begernset holdbarhet når den er åpnet, så jeg ville vært forsiktig med å gi den bort i gave. Tenk om den som får den sparer den, og så er den sur når den skal drikkes? Få ting er verre enn sur Baileys...

Baileys kan da stå en stund.. Hvis den står kaldt, holder den lenge pga alkohol og sukker.

Vent med å åpne flaska til 22. eller 23. desember, så går det vel fint. Mottakerne vet vel sånn ca hvor lenge Baileys kan stå.

Ikea selger store flasker, de har sikkert små også? Søstrene Grene har, men de er ikke tette har jeg hørt.

Anonym poster: f2b535464a9e1bf9f223e414983f2da4

Skrevet

Baileys har faktisk overraskende lang holdbarhet.

Anonym poster: b0702570bad38261691945cd686eaa36

Skrevet

Baileys har faktisk overraskende lang holdbarhet.

Anonym poster: b0702570bad38261691945cd686eaa36

Jeg skjønner at du aldri har blitt servert sur Baileys! ;)

Og jeg skjønner at AB #8 sikkert drikker meg enn meg. ;)

Hadde jeg fått Baileys som var helt over på en liten flaske så hadde den gått rett i vasken, synd, men sant.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde også helt det ut om jeg fikk baileys i ikke-originalflaske.

Noe som faktisk er jævla godt er erter, kjøtt og flesk med baileys over! Fantastisk!

Anonym poster: 1fff1688c473d516dcbd8ee03c2aa187

Skrevet

Fyll til sjokoladekake eller muffins? Trøfler? :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...