Gå til innhold

Har du erfaring med hormonspiral??

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Heisann.. Jeg har 2 barn, og nå vurderer jeg å få satt inn hormonspiral. Er det noen som har erfaring med denne, gjerne både positivt og negativt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Negativ erfaring:

* vondt i korsryggen

* blødning i lenger periode (som det er i starten)

* noe mer hissig har jeg aldri opplevd med selv

* hodepine ved orgasme eller like før orgasmen kom, en hodepine jeg aldri har opplevd maken til, tårene spratt

Jeg tok ut hormonspiralen etter 2 mnd, da var det nok. Ikke mer hormoner inn i min kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Positiv erfaring:

Ingen menstruasjon på 5 år :sjarmor:

Har ikke noen negative erfaringen med hormonspiral,

men en venninne tok den ut pga vedvarende blødning.

Det er verdt et forsøk, selv om den er litt dyr.

Har spart mer enn den kostet med å slippe mensen i så mange år :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har hatt hormonspiral i 2 år nå og er veldig veldig fornøyd!

Selv om det var ganske vondt å sette den inn, og at jeg hadde liten blødning sammenhengende i 1 1/2 mnd.

Nå har jeg vært uten mens i 2 år og ingen andre mens-sympt! -Det er godt det! Men det er sikkert forskjellig fra person til person. Jeg var den som glemte å ta pillen, så derfor valgte jeg denne løsningen. Kan ikke komme på noe negativt ift hormonspiral. :klø:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Litt blødninger i begynnelsen og endel kviser de første tre mnd. Etter det er jeg veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Negativt:

-blødninger kontinuerlig i flere måneder (kun småblødninger)

-vektøkning

-uren hud (kviser)

Positivt:

-ingen blødninger etter de første tre månedene

-ikke noe stress med piller som må tas.

Jeg fjernet hormonspiralen etter ca ett år. Bruker p-piller, og det funker mye bedre for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke hatt noen negative erfaringer med det, rent bortsett fra "innkjøringsperioden"(første 3 mnd). Kraftigere blødninger enn ved menstruasjon tidligere.

Når det gjelder hormonene, frigir hormonspiralen mindre hormoner enn om man tar p-pillen. Men det er ikke alle som "tåler" hormonene allikevel...

Jeg er veldig fornøyd. Slipper å huske på å ta piller (som ikke er min sterkeste side...). Og jeg syns ikke det var spesielt vondt å sette den inn. Og jeg er veldig pysete når det gjlelder alle sånne gynekolog-ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vondt det er å sette den inn kommer an på hvor i menssyklusen du er. Jeg holdt på å svime av, fordi det var så trangt. Skikkelig ubehagelig.

Jeg har hatt hormonspiral to ganger. Den første gangen hadde jeg ingen blødninger på flere år, merket heller ikke noe annet.

Denne gangen har jeg hatt den inne i snart to år. Jeg har hatt uregelmessige småblødninger hele tida, og vurderer nå å ta den ut. Bedre å vite når mensen kommer enn å måtte være forberedt på blødning til stadighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har min andre hormonspiral nå og er kjempefornøyd!!! :-)

Ingen bivirkninger, beskjedne mensblødninger og et helt bekymringsfritt sexliv. Topp!

MEN det var uhyggelig smertefullt å sette den inn - for meg - så jeg tror ikke jeg kommer til å sette inn en til. Denne varer trossalt i nesten fem år til så vi får se når jeg kommer så langt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...