Gjest oreokaka Skrevet 22. november 2012 #1 Skrevet 22. november 2012 Hei! I hele høst har jeg trent 2-3 ganger i uken (løping og styrke). De siste 3 ukene har jeg også kutta ut med godteri, brus og sånt, og prøver å unngå kalorier mest mulig. Trener fortsatt 2-3 ganger i uken (Blitt litt mindre den siste uka pga eksamen). Eks på daglig inntak: Frokost/lunsj: Egg + bacon Mellommåltid: Frukt eller grønnsaker Middag: Fiskesuppe laget fra bunnen av (1 eller 2 posjoner) Kvelds: Grønnsaker som snacks Likevel vil ikke vekten flytte på seg i det hele tatt, den har stått bom stille i hele høst. Veier ikke mye, men er ikke så veldig høy (1.60), så føler man kan se på meg at jeg har lagt på meg et par ekstra kilo det siste året. Helt frem til februar har jeg alltid ligget rundt 48-49 kilo, men nå har jeg gått opp helt til 53,5.. Sier ikke det er mye i det hele tatt, men føler meg ikke særlig komfortabel med kroppen min, og vil jo gjerne føle meg komfortabel. 4 kilo er plutselig ganske mye. I tillegg føler jeg ikke at kroppen min blir strammet noe opp etter styrketreningen.. Gjør jeg det for lett da? Er jo som oftest helt støl og knekt etter en treningsøkt, gir jo det jeg har. Er ganske frustrerende, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå. Vil jo helst ha fremgang... Er det noen som har tips? Er det noe jeg gjør galt? Bør jeg trene oftere?
Gjest *Maja* Skrevet 22. november 2012 #2 Skrevet 22. november 2012 Hele dagen din er jo ikke mer enn hva normale mennesker spiser til middag. Du er ikke noe særlig stor, trener masse og spiser alt for lite. Kroppen din tviholder på fettet. Du mister muskelmasse slik at forbrenningen går ned og derfor stagnerer du. Kroppen er i sultmodus. Du må spise mer! Få i deg mere næringsstoffer. Egg er bra, men tilfør grove knekkebrød og skinke. Få i deg en skikkelig lunsj av F.eks 100 gram kylling, salat og litt linser Mellom er frukt og litt mandler bra Middagen bør bestå av minst 200 gram kjøtt, masse salat og en knytteneve ferdig kokt grov pasta/ris/bønner etc Dessert Fruktsalat Kvelds et par grove knekkebrød med masse magert skinkepålegg Da vil kroppen beholde muskelmassen og begynne å tære på kun fettet og du vil bli fit og stram
Gjest oreokaka Skrevet 22. november 2012 #3 Skrevet 22. november 2012 Så jeg bør rett og slett spise mer? Er jo nesten redd for å spise nå, vil jo ikke gå noe mer opp i vekt...
Gjest *Maja* Skrevet 22. november 2012 #4 Skrevet 22. november 2012 (endret) Så jeg bør rett og slett spise mer? Er jo nesten redd for å spise nå, vil jo ikke gå noe mer opp i vekt... Poenget er at du ikke klarer å bygge muskler når du spiser så lite. Om jeg sier at med dette kostholdet og med trening så blir du like fit som en Victoria Secret modell, spiller det da noen rolle hvor mye du veier? Men ja, du må spise mer. Du tærer på musklene og du kommer til å kjøre deg selv i grøften med så lite mat. Kroppen trenger næringen til hverdagsaktiviteter og til treningen. Du kommer mest sannsynlig til å gå rundt konstant sulten og sprekke ofte fordi du blir underernært. Med din høyde klarer du deg fint på 1500 kalorier om dagen uten at du legger på deg. Trust me Maten jeg har foreslått vil gjøre at du holder på lite vann, ha masse overskudd til trening OG få en veltrent og stram kropp. Endret 22. november 2012 av *Maja*
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #5 Skrevet 22. november 2012 Mer mat! Mer proteiner og gode karbohydrater. Fett får man stortsett i seg nok av, men sørg for at det er av den riktige sorten, det hjelper på fettforbrenningen. Trener du mer enn 3 ganger i uka og spiser for lite protein vil du tape muskelmasse, og muskler er med på å brenne fett, så da ender du desverre i helt feil retning. Samme fettprosen( i verste fall mer) og mindre muskelmasse = ingen oppstramningseffekt. Ang belastningen du bruker på styrketreningen, så er det jo vanskelig å vite om du trener hardt nok eller ei, men de fleste klarer som regel mer enn de tror! Anonym poster: 3212dc99892fbdbbff357bae49e67cf5
Gjest oreokaka Skrevet 22. november 2012 #6 Skrevet 22. november 2012 Poenget er at du ikke klarer å bygge muskler når du spiser så lite. Om jeg sier at med dette kostholdet og med trening så blir du like fit som en Victoria Secret modell, spiller det da noen rolle hvor mye du veier? Men ja, du må spise mer. Du tærer på musklene og du kommer til å kjøre deg selv i grøften med så lite mat. Kroppen trenger næringen til hverdagsaktiviteter og til treningen. Du kommer mest sannsynlig til å gå rundt konstant sulten og sprekke ofte fordi du blir underernært. Med din høyde klarer du deg fint på 1500 kalorier om dagen uten at du legger på deg. Trust me Maten jeg har foreslått vil gjøre at du holder på lite vann, ha masse overskudd til trening OG få en veltrent og stram kropp. Okei takk! Nei, vekten gjør vel egentlig ikke så mye så lenge jeg ser bra ut. Vil jo ha en kropp som ser bra ut! Om jeg får til å se ut som en VS modell, så er jo det bare pluss i boka! Hehe. Jeg får prøve ut dette da, og håper virkelig det vil gi resultater. Er så kjedelig å ikke se forbedringer, mister liksom motivasjonen til å fortsette da.
Gjest *Maja* Skrevet 22. november 2012 #7 Skrevet 22. november 2012 Okei takk! Nei, vekten gjør vel egentlig ikke så mye så lenge jeg ser bra ut. Vil jo ha en kropp som ser bra ut! Om jeg får til å se ut som en VS modell, så er jo det bare pluss i boka! Hehe. Jeg får prøve ut dette da, og håper virkelig det vil gi resultater. Er så kjedelig å ikke se forbedringer, mister liksom motivasjonen til å fortsette da. Tro meg! Det funker! Alt for mange gjør feilen med å spise for lite og da går kroppen i krigstilstand og jobber mot deg for den skjønner at noe er galt. Jeg tipper at du har hatt en periode der du har spist mye usunt og kroppen legger lettere på seg en den tar av. Men om du tenker tilbake så spiste du nok helt normalt før denne ekstra vekten kom på. Det verste du gjør mot deg selv da er å bli hysterisk å skal slanke deg med tanken om raske resultater. Husk at en endret livsstil er noe du kan leve med hele livet OG du vil føle deg bedre med masse overskudd. Slanking er bare slitsomt og deprimerende og et helvete å opprettholde. Du er såpass liten og slank at dette vil gå seg til relativt raskt, men gi det tiden det krever, og du vil få varige resultater. Du sier du jogger og det er supert for fettforbrenningen! På en time rolig langdistanse jogging kan du brenne opptil 550 kalorier, og det nesten bare fett uten å tære på musklene Med styrke i tillegg og med proteinrikt kosthold med sunt fett(må fett til for å forbrenner fett, men godt fett fra nøtter etc) og trege gode karbs fra grove kornprodukter så lover jeg deg at du kommer til å elske kroppen til til bikinisesongen
Gjest oreokaka Skrevet 22. november 2012 #8 Skrevet 22. november 2012 Tro meg! Det funker! Alt for mange gjør feilen med å spise for lite og da går kroppen i krigstilstand og jobber mot deg for den skjønner at noe er galt. Jeg tipper at du har hatt en periode der du har spist mye usunt og kroppen legger lettere på seg en den tar av. Men om du tenker tilbake så spiste du nok helt normalt før denne ekstra vekten kom på. Det verste du gjør mot deg selv da er å bli hysterisk å skal slanke deg med tanken om raske resultater. Husk at en endret livsstil er noe du kan leve med hele livet OG du vil føle deg bedre med masse overskudd. Slanking er bare slitsomt og deprimerende og et helvete å opprettholde. Du er såpass liten og slank at dette vil gå seg til relativt raskt, men gi det tiden det krever, og du vil få varige resultater. Du sier du jogger og det er supert for fettforbrenningen! På en time rolig langdistanse jogging kan du brenne opptil 550 kalorier, og det nesten bare fett uten å tære på musklene Med styrke i tillegg og med proteinrikt kosthold med sunt fett(må fett til for å forbrenner fett, men godt fett fra nøtter etc) og trege gode karbs fra grove kornprodukter så lover jeg deg at du kommer til å elske kroppen til til bikinisesongen Ja, har dessverre hatt en ganske LANG periode med å spise usunt og hva jeg ville. Har alltid hatt utrolig høy forbrenning, og alltid vært en av de minste i vennekretsen - helt til nå. Plutselig sa det bare pang. Trodde bare det var tull når folk sa det til meg, men det var det jo ikke. Dessverre. Veldig vanskelig å legge om kostholdet på en, to, tre, så har jo tatt en del måneder med å "bytte" ut diverse matvarer til det sunnere. Har også hatt treningsfri i.... kanskje 5-6 år, så kondisen er jo ikke helt på plass enda. En time på mølla kan bli litt i det lengste laget, men løpet alltid rundt en halvtime. De første treningsøktene var jeg sliten etter 10 minutter, så er jo gøy å se at det går fremover med kondisen i det minste! Får prøve ut dette med å spise litt mer proteiner, og litt mer mat ellers. Tusen takk for tipset, håper virkelig det virker for meg
Gjest *Maja* Skrevet 22. november 2012 #9 Skrevet 22. november 2012 Ja, har dessverre hatt en ganske LANG periode med å spise usunt og hva jeg ville. Har alltid hatt utrolig høy forbrenning, og alltid vært en av de minste i vennekretsen - helt til nå. Plutselig sa det bare pang. Trodde bare det var tull når folk sa det til meg, men det var det jo ikke. Dessverre. Veldig vanskelig å legge om kostholdet på en, to, tre, så har jo tatt en del måneder med å "bytte" ut diverse matvarer til det sunnere. Har også hatt treningsfri i.... kanskje 5-6 år, så kondisen er jo ikke helt på plass enda. En time på mølla kan bli litt i det lengste laget, men løpet alltid rundt en halvtime. De første treningsøktene var jeg sliten etter 10 minutter, så er jo gøy å se at det går fremover med kondisen i det minste! Får prøve ut dette med å spise litt mer proteiner, og litt mer mat ellers. Tusen takk for tipset, håper virkelig det virker for meg Haha. Kjenner til det. Plutselig merker en at alderen innhenter en og ingen kalori er gratis lenger. Men det er jo en enda bedre grunn til å starte med trening og en bedre livsstil så en ruster seg til sine eldre dager Og formen din kommer seg nok raskere enn du tror. 30 minutter på mølla er ikke bare bare, så du er allerede godt på vei! Lykke til med nytt og bedre liv. Dette klarer du
Gjest oreokaka Skrevet 22. november 2012 #10 Skrevet 22. november 2012 Haha. Kjenner til det. Plutselig merker en at alderen innhenter en og ingen kalori er gratis lenger. Men det er jo en enda bedre grunn til å starte med trening og en bedre livsstil så en ruster seg til sine eldre dager Og formen din kommer seg nok raskere enn du tror. 30 minutter på mølla er ikke bare bare, så du er allerede godt på vei! Lykke til med nytt og bedre liv. Dette klarer du Ja, skumle greier det der... Tusen takk Nå er motivasjonen min for å klare dette, bedre!
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #11 Skrevet 22. november 2012 Jeg ville i hvert fall sluttet å veie meg hvis jeg var deg, siden vekta uansett ikke er høy, og det ikke er sunt hvis du blir overfokusert på å komme under 50 igjen. Det er ingen grunn til at voksne mennesker skal strebe etter å komme på 40-tallet. Anonym poster: 63ead08b170a7f2426652af5c782af6d 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #12 Skrevet 23. november 2012 Så jeg bør rett og slett spise mer? Er jo nesten redd for å spise nå, vil jo ikke gå noe mer opp i vekt... Maja er helt på jordet, som ALLTID. Du må spise mindre, dessverre. Noen har mindre forbrenning enn andre, sånn er det bare. De aller fleste underestimerer kaloriinntaket sitt, og tror de spiser mye mindre enn de egentlig gjør, og på den måten legger folk på seg uten at de "skjønner hvorfor". Tittet på en dokumentar relatert til det i går, faktisk, veldig spennende. Ville ha kuttet litt ned på matinntaket, og se hvordan kroppen din reagerer på det. Anonym poster: 475577d76e0b9014fc0098e7913f797b
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #13 Skrevet 23. november 2012 Jeg ville i hvert fall sluttet å veie meg hvis jeg var deg, siden vekta uansett ikke er høy, og det ikke er sunt hvis du blir overfokusert på å komme under 50 igjen. Det er ingen grunn til at voksne mennesker skal strebe etter å komme på 40-tallet. Anonym poster: 63ead08b170a7f2426652af5c782af6d Når man er lav, kan man ikke veie 60 kg, ditt nek. Våkn opp. Anonym poster: 475577d76e0b9014fc0098e7913f797b
Gjest oreokaka Skrevet 23. november 2012 #14 Skrevet 23. november 2012 Maja er helt på jordet, som ALLTID. Du må spise mindre, dessverre. Noen har mindre forbrenning enn andre, sånn er det bare. De aller fleste underestimerer kaloriinntaket sitt, og tror de spiser mye mindre enn de egentlig gjør, og på den måten legger folk på seg uten at de "skjønner hvorfor". Tittet på en dokumentar relatert til det i går, faktisk, veldig spennende. Ville ha kuttet litt ned på matinntaket, og se hvordan kroppen din reagerer på det. Anonym poster: 475577d76e0b9014fc0098e7913f797b Enda mindre? Oi..
HHH Skrevet 23. november 2012 #15 Skrevet 23. november 2012 Maja er helt på jordet, som ALLTID. Du må spise mindre, dessverre. Noen har mindre forbrenning enn andre, sånn er det bare. De aller fleste underestimerer kaloriinntaket sitt, og tror de spiser mye mindre enn de egentlig gjør, og på den måten legger folk på seg uten at de "skjønner hvorfor". Tittet på en dokumentar relatert til det i går, faktisk, veldig spennende. Ville ha kuttet litt ned på matinntaket, og se hvordan kroppen din reagerer på det. Anonym poster: 475577d76e0b9014fc0098e7913f797b Her er jeg uenig... Du spiser ikke hellt sykelig lite mat, men synes ikke du skal spise noe mindre, dette tror jeg neppe er sunt. Jeg tror du skal prøvde spise litt mer proteinrik mat. Frokost: En grapefrukt (skal visstnok være noe av det beste du kan spise) grovt brød/musli med magert pålegg. Lunsj: Salat med f.eks egg eller tunfisk, Middag: Rent kjøtt, kylling, fisk, rent svinekjøtt. Grønnsaker (her er jo ingenting feil). Wok er jo en veldig grei rett. Unngå ris, pasta, potet osv. Kvelds: Samme som du spiser nå. Drikk mye vann, grønn te, chilli/sterk mat (dette er bra for forbrenningen) Spis deg mett til måltidene, men prøv å beregne porsjonene sånn at du spiser til du ikke er sulten lenger, og ikke blir stappmett! Om du har råd og gidder vil jeg også annbefale juicemaskin, den kan du putte alle mulige grønnsaker i, og ut får du ren juice med mye næring, noen glass med dette om dagen, så vil du føle deg overaskende mett, og du får masse næring som hjelper kroppen. Spis mest til forkost og lunsj, og du kan nok også med fordel droppe kvelds om du ikke er sulten da. Prøv å legge spisetidene dine jevnt utover, og ikke spis middag for sent. Her er det mange meninger om hva som er riktig osv, men dette er absolutt det som fungerer best for meg, når jeg tidligere har gått ned i vekt.
Gjest bambam Skrevet 23. november 2012 #16 Skrevet 23. november 2012 spør brukerne på fitnedsfoum.no de vet alt! du kommer i alle fall garantert til å få gode råd og tips.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #17 Skrevet 23. november 2012 Les denne: "Jenter - derfor fungerer ikke treningen og dietten deres". Ligger du i kaloriunderskudd går du ned i vekt. Går du ikke ned i vekt, betyr det at du ikke ligger i underskudd. Da må du enten innta færre kalorier, eller øke aktiviteten så du bruker flere. Eller begge deler. Du kan begynne med å redusere stillesittende tid. Å trene 2-3 ganger i uken er faktisk ganske lite aktivitet, om du sitter på ræven resten av dagen. Folk overvurderer grovt hvor mye kalorier de bruker på trening, og hvor lite de bruker om de sitter foran en skjerm 8 timer på jobb hver dag, og så kommer hjem og sitter plantet i sofaen. Anonym poster: 18d694044752688efd9d90e8aaed3e34
Gjest *Maja* Skrevet 23. november 2012 #18 Skrevet 23. november 2012 Enda mindre? Oi.. Ikke hør på pro ana gærningen, vær så snill. Du kan ikke spise mindre enn det du gjør.
Gjest oreokaka Skrevet 23. november 2012 #19 Skrevet 23. november 2012 Ikke hør på pro ana gærningen, vær så snill. Du kan ikke spise mindre enn det du gjør. Nei, da tror jeg nesten jeg hadde besvimt. Går jo ofte med sultfølelsen selv etter det jeg spiser nå..
Gjest *Maja* Skrevet 23. november 2012 #20 Skrevet 23. november 2012 (endret) Maja er helt på jordet, som ALLTID. Du må spise mindre, dessverre. Noen har mindre forbrenning enn andre, sånn er det bare. De aller fleste underestimerer kaloriinntaket sitt, og tror de spiser mye mindre enn de egentlig gjør, og på den måten legger folk på seg uten at de "skjønner hvorfor". Tittet på en dokumentar relatert til det i går, faktisk, veldig spennende. Ville ha kuttet litt ned på matinntaket, og se hvordan kroppen din reagerer på det. Anonym poster: 475577d76e0b9014fc0098e7913f797b Ja det var KJEMPELURT!!!!!! Ta bort bacon og egg så kan hun leve på fiskesuppe og grønnsaker!!!!! Geez. http://www.klikk.no/produkthjemmesider/norskukeblad/helse/article685154.ece Hva hun gjør feil nå spiller i det hele og store ikke noen rolle. Det viktigste er at TS tar tak og får inn rette matvaner nå. http://www.nettavisen.no/tjenester/article3363439.ece EDIT: TS vil komme i bedre form og bryr seg ikke om vekta om hun får en digg kropp. Noe hun vil få med rett mat og trening. Endret 23. november 2012 av *Maja*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå