Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, tittelen sier vel alt. Hva mener dere på KG om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis det er i selvforsvar ja.

Edit: Men nå kommer det an på hva du mener med å slå, som jeg tolker det så mener du at hvis man slår ned -eller prøver- en annen, da har alle en rett til å beskytte seg uavhengig av kjønn på angriper eller forsvarer.

Endret av SubHuman
  • Liker 2
Skrevet

Nei, for man klarer som oftest å hindre henne i å slå uten å slå selv.

• Liker 11
Skrevet

Jeg har slått gutter noen ganger. Aldri opplevd at de slå tilbake. De har sett ganske sjokka ut noen ganger, og blitt sinte. Men ikke mer enn det. Tror ikke gutter pleier å slå jenter tilbake.

• Liker 1
Skrevet

I en hver voldssituasjon er det jo prisverdig om den som blir slått klarer å la være å ta igjen, men når noen først har slått er vel kjønn relativt likegyldig. Hadde jeg slått kjæresten min skulle han da jammenmeg fått slått tilbake hvis han hadde lyst, men selvfølgelig ikke tre ganger så hardt. En klaps gjengjeldes ikke med en rett venstre, men igjen - det gjelder uavhengig av kjønn.

• Liker 9
Skrevet

Jeg har slått gutter noen ganger. Aldri opplevd at de slå tilbake. De har sett ganske sjokka ut noen ganger, og blitt sinte. Men ikke mer enn det. Tror ikke gutter pleier å slå jenter tilbake.

Ikke for å være frekk, men håper du gjør noe for å hindre at det skjer igjen.

• Liker 21
Skrevet (endret)

Nei, for man klarer som oftest å hindre henne i å slå uten å slå selv.

La oss si at du ikke klarer det, at du MÅ slå henne for å ikke avverge angrepene.

Edit: Virker som at du går ut ifra at alle jenter er svakere, slår saktere og er generelt dårligere til å sloss enn deg selv og det er "bare" å hindre dem i gjøre det..

Endret av SubHuman
Skrevet

Det er selvfølgelig ikke greit, men jenter skal heller ikke slå. INGEN skal slå. :)

• Liker 1
Skrevet

Hvis det er i selvforsvar ja.

Det blir aldri selvforsvar å slå tilbake med mindre hun driver med stumpvold.

Nei, det er ikke lov, men gjør alle og deg selv en tjeneste. Dump kjerringa! Finnes kvinner som ikke tyr til vold på sin kjære.

Skrevet

Ikke for å være frekk, men håper du gjør noe for å hindre at det skjer igjen.

Ha, ha. Litt frekt ja. Men såklart.

Skrevet

Nei!

Det er heller ikke lov for jenter å slå tilbake dersom en gutt slår dem.

Skrevet

Det er ikke greit at noen slår. Mann eller kvinne. Men om de begge gjør det, så er de jo like tette i hode begge to !

Skrevet

Det blir aldri selvforsvar å slå tilbake med mindre hun driver med stumpvold.

Nei, det er ikke lov, men gjør alle og deg selv en tjeneste. Dump kjerringa! Finnes kvinner som ikke tyr til vold på sin kjære.

Så hvis jeg angriper deg så er det ikke selvforsvar hvis du prøver å avverge angrepene?

Skrevet

Jeg sier ja, at det er greit.

Anonym poster: 3c23902702678472a5bdcbce50511bff

• Liker 2
Skrevet

Det er akkurat like ille at ei jente slår som at en gutt slår. Jeg har aldri hverken slått eller blitt slått av en kjæreste, men hadde hun gjort det ville det vært slutt ca. tre sekunder etterpå!!

Og, om ei jente slår en gutt fortjener hun å få en kilevink tilbake, da har hun bedt om det!!!

• Liker 4
Skrevet

Så hvis jeg angriper deg så er det ikke selvforsvar hvis du prøver å avverge angrepene?

Du kan rettferdiggjøre vold mot kvinner så mye du vil for min del, men jeg ser ikke hvordan det er selvforsvar med mindre du er svakere enn henne. Er man sterkere kan man avverge det på en annen måte.

• Liker 1
Gjest Gunfreak
Skrevet

Flere problemer med å slå tilbake.

1. er ikke selvforsvar men hevn!

2. Med mindra dama er veldig god på noe kampsport eller overnaturlig sterk, vil mitt slag være mye mye hardere enn de slår meg, blir litt som å tenne på en bil viss den tuta på deg. Et slag kan gjøre masse skade ikke bare på kvinner men andre menn, mange har ufrivillig gjort store skader andre fordi dem slå noen, og ikke tenkte på at et slag kan ødlegge liv.

• Liker 10
Skrevet

Var det kjærester du slo? Hvorfor? Du hadde fortjent at de slo tilbake, det er helt sikkert! Håper i hvertfall de dumpa deg rimelig kjapt etterpå, ellers var de noen håpløse toffelhelter...

Anonym poster: ef39e09bc15b5e00dd4ed604baa7bf94

Skrevet

Du kan rettferdiggjøre vold mot kvinner så mye du vil for min del, men jeg ser ikke hvordan det er selvforsvar med mindre du er svakere enn henne. Er man sterkere kan man avverge det på en annen måte.

Så det du sier er at en kvinne har større rett til å slå enn en mann? Om hun slår bør det jo få konsekvenser, eller...?

Skrevet

Ah så det er vold mot kvinner hvis jeg hadde avverget et angrep som kom mot meg? Hvem utøver vold mot meg her? Hun som faktisk angriper og er aggressatoren eller jeg som prøver å avverge det?

La oss si at jeg ikke er sterkere, og styrke har lite å si når det kommer til dette. La oss si at jeg går på gata om natten og jeg sender en tekstmelding, plutselig blr jeg slått ned, nesa brekke jeg er livredd og fullt av adrenalin. Skal jeg da slå tilbake mot de potensielle trusselen og/eller legge han eller hun i bakken?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...