Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som går på Bi Oslo?

Lurte litt på når du begynner dagene, og hvor mange dager i uka du er på skolen? Har du lang reisevei? Veldig lyst å begynne på Bi! Takk for svar:-)

Anonym poster: ef306cd3683128776eb2232dff451bb6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg går på Bi. Jeg går master i regnskap og revisjon. Timeplan vil avhenge av hvilket studie du velger.

Det kan være alt fra 3-6 timer om dagen til ingenting på en dag, og alt fra 3 til 5 dager i uken. Timene kan starte alt fra 8 om morgenen og utover.

Selv har jeg 15 minutter med buss, men går heldigvis omtrent fra døren min og til døren på BI ^^

Skrevet

Går ikke nå, men var ferdig med en grad i vår. På bachelornivå har du alltid (med noen få unntak) forelesninger mandag-torsdag, og fri fredager. Sakone har vel egentlig svart på det andre :) Forelesningene kan begynner 8 eller 14. Som regel har man en miks av tidlige og litt senere forelesninger. Jeg bodde forskjellige steder under studietida, men siste sted var BSN, som er 5 min. unna BI til fots :) Ville lagt inn en søknad der.

Skrevet

Takk for svar! Bor i Fredrikstad så blir to timer med kollektivtrafikk. Om jeg begynner åtte må jeg dra hjemmefra kl 6, og bussen er da framme ti minutter før 8... :-/ hmmmmm. Har veldig lyst. Hørtes deilig ut å ha mellom 5 og 15 min til skolen da! :-)

Skrevet

Tror du hadde blitt både fysisk og psykisk sliten av å pendle 2 timer hver vei hver dag hvertfall.

• Liker 1
Skrevet

Det er det jeg tenker og. Hadde vel tatt en del av energien. Har hørt at det ikke er skole hver dag se, men uansett så blir det jo mange ganger på tre eller fem år. off off, nja

Skrevet

Forelesningene kan også begynne klokken 11. Tror tiden forelesninger holdes avhenger veldig av forelesernes ønsker. Ellers vil jeg egentlig fraråde deg fra å begynne på BI. Min erfaring er at det er flere dårlige enn dyktige forelesere, administrasjonen har null kontroll og alt dreier seg om penger. Etter min mening bør du heller satse på å studere i utlandet dersom du har mulighet til det.

Skrevet

Forelesningene kan også begynne klokken 11. Tror tiden forelesninger holdes avhenger veldig av forelesernes ønsker. Ellers vil jeg egentlig fraråde deg fra å begynne på BI. Min erfaring er at det er flere dårlige enn dyktige forelesere, administrasjonen har null kontroll og alt dreier seg om penger. Etter min mening bør du heller satse på å studere i utlandet dersom du har mulighet til det.

Har du gått på Bi?

Skrevet

Forelesninger starter 8, 11, 2 som regel, kan være unntak.

Jeg har bare gode inntrykk av BI så langt. Mange dyktige forelesere, hvertfall på masternivå.

Vil nok avhenge litt av hvilket studie du velger, klart det finnes dårlige lærere på BI også, akkurat som alle andre institusjoner, inn- og utland. BI har godt samarbeid med næringslivet, og det er en stor fordel!

Skrevet

Det er det jeg tenker på, at bi er kjent for å ha gode kontakter innenfor næringslivet. Men vet ikke om jeg har mulighet å jobbe i Oslo da samboer har jobb helt andre veien. Men så kan man jo tenke at alt "skjer" i Oslo. Meeeen så har jeg også tenkt at Fredrikstad er en by som vokser utrolig mye nå, og er man blant de flinkeste må det vel være mulig å få seg en interessant jobb med litt muligheter.

Skrevet

Har du gått på Bi?

Ja:)

Jeg er straks ferdig med master. Jeg er fullstendig uenig med Sakone i at det er mange dyktige forelesere på masternivå. Jeg kan vel egentlig si med hånden på hjertet at kun et fåtall av foreleserne jeg har hatt er dyktige forelesere. Dyktige forskere - ja, men ikke dyktige forelesere. Men, så skal det sies at jeg kun har erfaring fra mitt studie. I tillegg var mitt studie på engelsk, mens alle foreleserne var norske. Mulig de er superdyktige forelesere på norsk. Nei, jeg står på mitt - dra til utlandet så får du faktisk det du betaler for!

Skrevet

Hvilken alder hadde dere på starten av studium forresten? nysgjerrig..

Skrevet

Hvilken alder hadde dere på starten av studium forresten? nysgjerrig..

Bachelor: 19-23

Master: 26-28

Skrevet

Okey. Er 26 når jeg begynner med bachelor

Skrevet

Takk for svar! Bor i Fredrikstad så blir to timer med kollektivtrafikk. Om jeg begynner åtte må jeg dra hjemmefra kl 6, og bussen er da framme ti minutter før 8... :-/ hmmmmm. Har veldig lyst. Hørtes deilig ut å ha mellom 5 og 15 min til skolen da! :-)

Hvis du bor i Fredrikstad kan du ta en titt på Bachelorgraden i økonomi og administrasjon ved UMB. Kortere vei til skolen, og veldig mye penger spart i skolepenger!! Hvis du likevel har lyst å ha en master fra BI, NHH eller CBS kan du ta de siste to årene der.

Anonym poster: 98d7fe3bd93631bb07b2836fdb08afd7

• Liker 2
Skrevet

Okey. Er 26 når jeg begynner med bachelor

Jeg vil anta det finnes folk i alle aldre på bachelor også - i min klasse på master har det i hvertfall vært et relativt stort spenn i alder. Men, er mindre forskjell på 25 og 31 enn 19 og 26...mulig du kommer til å tenke "herregud, er det mulig å være så blåst?" en gang eller to i løpet av studiet;)

Skrevet

Hvis du bor i Fredrikstad kan du ta en titt på Bachelorgraden i økonomi og administrasjon ved UMB. Kortere vei til skolen, og veldig mye penger spart i skolepenger!! Hvis du likevel har lyst å ha en master fra BI, NHH eller CBS kan du ta de siste to årene der.

Anonym poster: 98d7fe3bd93631bb07b2836fdb08afd7

Det er en skole som vurderes ja. Samfunnsøkomi har de også :-) Hvilken skole er CBS?

Skrevet

Begrunn? BI er jo en stiftelse, og alt overskudd går tilbake til skolen.

• Liker 1
Skrevet

Det er en skole som vurderes ja. Samfunnsøkomi har de også :-) Hvilken skole er CBS?

Copenhagen Business School

Skrevet

Jeg vil anta det finnes folk i alle aldre på bachelor også - i min klasse på master har det i hvertfall vært et relativt stort spenn i alder. Men, er mindre forskjell på 25 og 31 enn 19 og 26...mulig du kommer til å tenke "herregud, er det mulig å være så blåst?" en gang eller to i løpet av studiet;)

Hehe det kan hende ja. Men tenker at det er jo flest av de i den alderen, så må bare holde ut det. Blir som å være rundt lillesøster hver dag :laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...