Tingeling22 Skrevet 22. november 2012 #1 Skrevet 22. november 2012 Jeg skjønner jo at det avhenger av hvor møkkete den ser ut. Men har dere noen generelle retningslinjer? . Man anbefales jo å bytte tannbørste så og så ofte.
Athene Skrevet 22. november 2012 #2 Skrevet 22. november 2012 Har tre stk, en til fine glass, en til diverse og en til gryter og panner. Kjøper ny hver 1-2 måned. Og kjører dem i oppvaskmaskinen innimellom. Nå er det bare fine glass, kokkekniver, skjærefjøler, gryter og annet som ikke går i oppvaskmaskinen som blir vasket opp for hand, så det er ikke store mengder. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #3 Skrevet 22. november 2012 tja, har en og bytter hver andre/tredje måned kanskje Anonym poster: 0269a58bccae3d52fc403e01452904a9 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #4 Skrevet 22. november 2012 Bytter kanskje tre-fire ganger i året. Jeg vasker den i oppvaskmaskinen. Den brukes stort sett bare til kniver, stekepanner, og andre ting som ikke tåler oppvaskmaskin, så da "varer" den jo litt lenger enn om man ikke har oppvaskmaskin i det hele tatt. Anonym poster: dd38578a4ffac7a63a122b7cf3724a1d 2
Rosalie Skrevet 23. november 2012 #5 Skrevet 23. november 2012 Til den er utslitt. Kjører den i oppvaskmaskina innimellom for å få den ren igjen. 1
Brunhilde Skrevet 23. november 2012 #6 Skrevet 23. november 2012 Bytter når den er utslitt eller jeg finner en kul en, men så gir jeg den en runde med klorin av og til, og den blir alltid med i oppvaskmaskinen når jeg kjører den. Bruker den jo bare til det som ikke skal i maskinen, så jeg ser ikke behovet for å bytte så ofte.
juliane Skrevet 23. november 2012 #7 Skrevet 23. november 2012 Oi, så ofte folk kjøper ny oppvaskbørste! Jeg kjøpte ny her om dagen, da tipper jeg vi har hatt den forrige siden vi flyttet inn i fjor sommer. Og jeg må innrømme at grunnen til at jeg byttet var at jeg så en som matchet flisene på kjøkkenet. Men jeg vasker jo bare opp en kjele eller to hver dag og slenger den stadig vekk med i oppvaskmaskina, så jeg føler ikke at det er så veldig grisete å ikke skifte så ofte?
Rubies_ Skrevet 23. november 2012 #8 Skrevet 23. november 2012 Har en sånn fra utlandet som er laget fullstendig av tykk plast, som man kan vaske i oppvaskmaskinen og greier! Fancy sak. Trenger man aldri å bytte ut.
flickan Skrevet 23. november 2012 #9 Skrevet 23. november 2012 Kjører min i oppvaskmaskinen hver nesten hver dag, så her byttes den bare ut når den er utslitt. Dvs den kan vare i et par år. Vasker jo bare kjeler, vaser, o.l med den, så det er ikke så mye den brukes.
Djungelvrål Skrevet 23. november 2012 #10 Skrevet 23. november 2012 Kjøres i oppvaskmaskinen flere ganger i uka. Bytter kanskje 2-3 ganger i året når den er slitt.
Edie Skrevet 24. november 2012 #11 Skrevet 24. november 2012 Bytter ut den vanlige (fra Jordan) 1 gang i måneden ca. Er dårlig på å vaske den i oppvaskmaskin. Til stygge panner og kjeler følger vi bruk og kast- prinsippet. Huff, men bruket de 2-pkn fra IKEA til 5 kroner til det formålet.
Orchideae Skrevet 25. november 2012 #12 Skrevet 25. november 2012 Når den er slitt. Kjører de i oppvaskmaskinen flere ganger i måneden, og alltid når jeg kjører Maskinrens på oppvaskmaskinen. Har en til alt mulig og en til flaskene til vesla. Bruker den til mest til stekepannen. Her går alt annet i oppvaskmaskinen, det som ikke går i oppvaskmaskinener ikke verdt å ha! Ja, jeg hater å vaske opp. Fikk min dose de årene vi ikke hadde oppvaskmaskin!
Havtorn Skrevet 25. november 2012 #13 Skrevet 25. november 2012 Jeg er for sterk i hendene, bruker rett og slett for mye kraft når jeg vasker opp.. så når de knekker, tar som regel ikke mange ukene. Var vel en 7-8 oppvaskbørster i fjor i alle fall. Har oppvaskmaskin så er stort sett til grovvask.
Gjest Badabing Skrevet 27. november 2012 #14 Skrevet 27. november 2012 Jeg bruker den også til den er slitt. En tannbørste brukes jo mye mer, og må skiftes ganske ofte. Oppvaskbørsten brukes minimalt. Kjører den i oppvaskmaskinen med jevne mellomrom, og i klorin ca 1 gang per måned. Etter en stund blir den oppvaskost for hundeskålene. 1
Gjest alille Skrevet 27. november 2012 #15 Skrevet 27. november 2012 Når den er utslitt, eller når typen har vasket kaffekanna si og latt vær å skylle kosten etterpå slik at den etter 3 runder i oppvaskmaskina fortsatt er svart. Evt hvis han har greid å smelte den. Tror egentlig vi kunne hatt en oppvaskkost til evig tid hadde det ikke vært for han. 1
Jane F. Skrevet 29. november 2012 #16 Skrevet 29. november 2012 Jeg har rullerings system. Bruker børster til mye rart så når jeg kjøper en ny er den "finbørste" en stund, så blir den "skyllebørste" som vasker det værste av før oppvaskmaskinen. Så blir den enten dusjbørste eller blomsterpottebørste eller noe annet gøy. 2
Lillah Skrevet 29. november 2012 #17 Skrevet 29. november 2012 Vasker veldig lite for hånd. Det eneste jeg ikke har i maskina er stekepanna + noen dyre kokkekniver. De rek ker aldri å bli slitt, men bytter de ut når jeg forandrer farge på kopptua, slik at fargene matcher. 1
Gjest gressløk Skrevet 29. november 2012 #18 Skrevet 29. november 2012 Har den til den ikke fungerer lenger/blir slitt ut. Kjører den i oppvaskmaskinen og klorer den innimellom.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 29. november 2012 #19 Skrevet 29. november 2012 Det her er et lure-spørsmål. Enten er den full av bakterier eller så er man ikke miljøbevist. Sjansen for å treffe riktig på spørsmålet ditt er umulig om man ikke har peilig på hva som er bra 6 måneder ca
AnonymBruker Skrevet 29. november 2012 #20 Skrevet 29. november 2012 Bruker ikke oppvaskbørste, men oppvasksvamp. Anonym poster: b15e2e73b047a263ebde3aa7b52a9f9c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå