Gå til innhold

skjenkebevilling

julibrud 2004

Anbefalte innlegg

Vi skal leie samfunnshuset som eies av kommune itl vårt bryllup. Trenger man skjenkebevilgning for å holde et privat selskap???

Er det noen som har greie på slikt. Og hvos man må ha det. HVa stilles som krav for å kunne få skjenkebevilgning. Er det noen som ev. har en link til et slikt regelverk????

Takker for alle svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har desverre ikke så mye kjenneskap til dette, men er det ikke sånn at man kun trenger skjenkebevilling om man skal selge alkohol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Et lite apropos; det heter bevilling ikke bevilgning

Du kan søke om midlertidig bevilling, hvis du skal selge alkohol til gjestene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rettelsen :oops: .. Nei vi skal ikke selge alkohol.. Vi betaler for hele stasen :) Takker for svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal man selge alkoholen må det innhentes bevilling. Skal den "deles ut" kreves det at en person over atten (tyve) år har ansvaret, men det kreves ikke bevilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...rart,

Jeg fikk beskjed at vi måtte søke om midlertidig skjenkeløyve uansett om vi skulle selge eller "gi bort"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det heter ambulerende skjenkebevilling, noe som er mye lettere å få enn permanent. Forøvrig trenger man ikke skjenkebevilling hvis man holder et lukket selskap. Sjekk loven og ring kommunen du, for sikkerhet s skyld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri søkt om bevilling til lukket selskap. Mange lokaler til utleie har avtale på at servering i lukkede selskap er tillatt, uansett salg eller åpen bar.

Aldri hørt om noen som har blitt sjekka heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk klar beskjed om at i måtte ha ambulerende skjenkebevilling av de vil leier lokalet av. Dette måtte innhentes av oslo kommune. Det spilte ingen rolle om vi skulle ha fri bar eller ikke. Ambulerende skjenkebelling kan lastes ned over nettet. Jeg finner desverre ikke adressen!

Jeg vet ikke om det bare er fordi vi skal ha festen på et litt spesielt sted at vi måtte ha skjenkebevilling....så jeg kan ikke gi et helt klart svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte dobbelsjekke med kommunen her, og jeg fikk til svar at jeg nødt til å søke om ambulerende skjenkebevilling uansett om vi skulle ha fri bar eller salg.

Fikk også vite at de aldri hadde nektet noen ambulerende skjenkebevilling, men at den helst fungerer som en formalitet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får antaglevis skjekke dette opp med kommunen... Men takker for svar fra alle sammen... Skal legge det på lista i morgen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nettopp sjekket både med kommune og lokalet her jeg bor. SÅ lenge vi ikke selger så trenger man ikke bevilling i lukka selskap :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da praktiseres det nok ulikt fra kommune til kommune. I søknaden til Oslo kommune mener jeg det stod at man måtte spesifisere om det var til lukket selskap eller ikke. Heldige dere som slipper det ekstra papirtullet! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...