Gå til innhold

Solarium - kort/ofte eller lang//sjeldnere

Anbefalte innlegg

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Hei!

Lurer på hva som er best for huden av å sole seg kort tid men ofte. Kanskje 2 ganger i uken.

Eller lengre tid men kanskje bare hver 2 uke. ?

Bruker sole meg i 25 min. Blir litt brun men ikke solbrent.

Så kan sole meg lengre.

Og hva gir best brunfarge?

Vil ikke være solariumsbrun/stekt men bare bevare litt av fargen jeg fikk i sommer. Har solet meg innimellom ila høsten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette spørs på hva du mener er kort og hva du mener er lenge også. For noen er 25 minutter altfor lenge, mens du sier at du kunne solt deg lengre enn dette uten å bli solbrent. Jeg kan også sole meg lengre, men 25 minutter er lenge selv om.

Men for å svare på det du egentlig spør om, så tror jeg det er bedre å sole seg kort og oftere, enn lenge og sjeldnere. Det viktigste er i hvert fall å ikke bli brent.

• Liker 1
Skrevet

Men for å svare på det du egentlig spør om, så tror jeg det er bedre å sole seg kort og oftere, enn lenge og sjeldnere. Det viktigste er i hvert fall å ikke bli brent.

Samme tenker jeg:)

Anonym poster: 5f31a14b166140834a4f0fa15b6a326e

• Liker 1
Skrevet

Helst aldri, det er veldig fy-fy. Men når du skal gjøre det, hør på Professor Orm og beskytt ansiktet ditt. Du kommer til å takke meg når du er 50. Solen står for 90% av hudens aldring, og ansiktet er eksponert hver dag hele året. Kroppen er det ikke like farlig med, for den er stort sett dekket av klær.

Jeg tror man bør sole seg kortere og oftere. Huden belastes ikke like mye og fargen vedlikeholdes.

Skrevet

Sol deg i 15-20 min annenhver dag til du syns du er brun nok. Bruk SF 10+ i ansiktet og på brystet og ikke ha full styrke på ansiktsola hele tiden, dvs på en soltime kan du ha max styrke i 10 min og medium styrke i 10. Skal ta sol 3-4 ganger selv før neste fredags julebord. Gleder meg, lenge siden, og jeg har blitt skikkelig blek.

Skrevet

Selv synes jeg det fungerer veldig bra og ta rundt 2 soltimer (20 min per), for å få en lite grunnlag, og så ta selvbruning dagen før jeg vil være brun og fin :)

Skrevet

Selv synes jeg det fungerer veldig bra og ta rundt 2 soltimer (20 min per), for å få en lite grunnlag, og så ta selvbruning dagen før jeg vil være brun og fin :)

Sånn gjør jeg også. Også bruker jeg i tillegg et brun skimmergel på armer og bryst for å forsterke fargen og selvbruninga. :)

Skrevet

Jeg blir veldig fort brun. Soler meg i 20 minutter annerhver uke for å bevare fargen fra i sommer. Fungerer bra for meg hvertfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...