Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2004 #21 Skrevet 11. mars 2004 Husk at det er forskjell på servicegraden i butikker også da. Jeg jobber hos H&M og der skal man faktisk ikke gå å spørre folk om de trenger hjelp; det er lagt opp til selvvalg. Men det er selvsagt lov å be om hjelp hvis man trenger det!
Tusenfryd Skrevet 11. mars 2004 #22 Skrevet 11. mars 2004 Husk at det er forskjell på servicegraden i butikker også da. Jeg jobber hos H&M og der skal man faktisk ikke gå å spørre folk om de trenger hjelp; det er lagt opp til selvvalg. Men det er selvsagt lov å be om hjelp hvis man trenger det! Det er morsommere og hyggeligere å velge hvis den bak kassen sier hei eller bare ser på deg istedenfor å kjatre i mobilen med venninnene sine. Neida, det er ikke sånn overalt, men noen ganger må man faktisk avbryte for å få lov å betale... Og billigkjeder eller ikke - det er uakseptabelt.
aline Skrevet 11. mars 2004 #23 Skrevet 11. mars 2004 Lurer på en ting. Prøver dere å gjøre jobben til butikk-ansatte hyggeligere' date=' så fremt de gjør jobben sin? Takker for hyggelig hjelp? Og ser dem i øynene når dere betaler, og ikke bare snakker med venninnen din som står ved siden av? ...[/quote'] Jeg hilser og smiler alltid til mennesker jeg har med å gjøre, om det er ekspeditøren i klesforretningen, dagligvare, bensinstasjonen eller bussjåføren! Men det er altfor ofte de ikke hilser eller smiler tilbake, det er vel det minste du kan gjøre for kunden, å gidde å se på vedkommende å trekke på smilebåndet? :-? Om man har en dårlig dag eller hater jobben sin, så er det faktis ikke kundens skyld, og skal heller ikke gå utover denne. Har service-jobb selv, og har også dårlige dager og øyeblikk der jeg ikke har lyst til å ta telefonen når den ringer, men jeg lar da aldri kunden merke det, jeg smiler til telefonen når jeg tar den og snakker blidt med kunden samme hvem h*n er eller hva det gjelder, det er slik det ER når man jobber med service det!! Og jeg krever det samme av andre som jeg krever av meg selv.
Gjest Lizbet Skrevet 12. mars 2004 #24 Skrevet 12. mars 2004 Om man har en dårlig dag eller hater jobben sin, så er det faktis ikke kundens skyld, og skal heller ikke gå utover denne. Det er faktisk kundenes skyld at jeg ikke liker jobben min lengre. Det har blitt verre og verre siden jul. Kundene er sure og grinete uansett om du smiler og er blid mot dem. Det er klart, det er ikke bare sure kunder, men jeg synest det er flere og flere av dem! Det er nemlig ikke vår feil at prisen er som den er, at leverandøren ikke kan levere nok, at du har dårlig økonomi, at.............. Føles bra og få lufta det. Håper jeg ikke ødela tråden.
Musemor Skrevet 14. mars 2004 #25 Skrevet 14. mars 2004 Til dere som liker å gå alene og kikke uten å få hjelp: Dette tror jeg nok de fleste selgere som er noenlunde oppegående forstår, men de er pålagt å spørre om du vil ha hjelp dersom det er i en butikk som har service som høy prioritering! Det er like mange kunder som VIL ha hjelp, og som går i protest når de ikke får det innen 1 minutt.... Når det gjelder telefoner: det kan jo like gjerne være en kunde som ringer, og man må jo yte service ovenfor disse også. Ingenting er jo mer irriternde enn å ringe til steder hvor de aldri tar tlf!! Men det er jo en selvfølge at hvis man holder på å hjelpe en kunde, så går man jo ikke fra dem for å ta tlf.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 14. mars 2004 #26 Skrevet 14. mars 2004 Apropos telefon: Har vært borti at en kunde som ikke kom igjennom på telefonen fordi det var mange kunder som ville ha hjelp i butikken, ringte til nabobutikken for å spørre hvorfor vi ikke tok telefonen (!), hvorpå ekspeditøren i nabobutikken svarte: "Det er ganske mange som faktisk har giddet å komme til butikken i stedet for å ringe, så de har nok førsteprioritet. Ha en fin dag." *klikk*
Gjest Poirot Skrevet 14. mars 2004 #27 Skrevet 14. mars 2004 Ser på det som en selvfølge at kunder i butikken blir prioritert før en på telefonen.
Gjest Seleena Skrevet 14. mars 2004 #28 Skrevet 14. mars 2004 Ja det er ein sjølvsagt.... Eg jobbar helg i ein butikk og opplever stadig vekk mange sinte kundar pga foreks forseintkomne kle - noko som slettes ikkje er min feil! Om eg skal setje på plass nokre varer spør eg kunden om eg skal flytte meg, og dei fleste seier nei. Fordi nye kle må jo opp! Og det forstår dei.. Eg tar ALDRI tlf som ringer når eg har kunde i kassen! Men det kan hende eg må inn for å trykke den av, fordi det forstyrrar. Eg har aldri vore borti at ekspeditøren tar tlf når eg skal betale, men det har hendt når eg spør etter hjelp, og må sei meg enig i at det er frykteleg irriterande. Sjølv om eg veit det kan vere viktig. Ein kan godt spørje kvifor han eller ho tok telefonen når han eller ho skulle hjelpe deg, som eit hint, slik at dei forstår.
Gjest Catwoman Skrevet 20. mars 2004 #29 Skrevet 20. mars 2004 Dette har sin forklaring. Popinansatte har jeg hørt jobber på provisjon.... Svæært slitsomt innimellom-. Ja, det forklarer vel hvorfor det ofte er sånn på pop in. :-?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå