Gå til innhold

pottetrening overalt i huset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det normalt å ha tissepotter i stuen,på badet og soverommet for barn som skal lære seg å gå på do.

Trodde de skulle lære å tisse på do jeg :vetikke:

Anonym poster: 87fdc7c43822311a3afcf21cc07d0145

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det spørs vel hvor stort huset er? Med mange unger, når de må tisse, så må de tisse nåmedenganghakketidtilåløpepådo!

Vi har et hus over to etasjer, med store rom. Toalett kun i en etasje. Så vi har bruk for et par potter.

Skrevet (endret)

Her har hun doring på ene badet, og potte på andre badet:)

Endret av chiki
Skrevet

Vi har toalett i kjeller og andre etasje, ikke i første etg der stue og kjøkken er. Ser for meg at vi kommer til å ha potte lett tilgjengelig når hun skal begynne å prøve seg uten bleie...

Gjest fr21_5ffdsa
Skrevet

Jeg har aldri hørt om at det er normalt å ha potter andre steder i huset enn på badet. Bortsett fra små leke-potter, da.

Skrevet

Vi har potte i stua fordi den etasjen ikke har noe toalett, og det er jo greit at han rekker frem før han tisser på seg. Har doring på badet så han bruker jo den og da..

Det blir jo litt dobbel jobb kanskje når vi må "avvenne" pottebruken, men det får vi ta når han er helt tørr :-)

Anonym poster: e2dab1c2629828c0a58029884e1e0631

Skrevet

Er det normalt å ha tissepotter i stuen,på badet og soverommet for barn som skal lære seg å gå på do.

Trodde de skulle lære å tisse på do jeg :vetikke:

Anonym poster: 87fdc7c43822311a3afcf21cc07d0145

Det er helt iorden å ha potte overalt i huset, mener jeg. Første bud er jo at barnat skal rekke fram i tide, men like viktig er det at barnet blir fortrolig med potta. Ellers vil det kanskje ikke sette seg der i det hele tatt. Do og ordentlige dorutiner kommer etter hvert.

Gjest Magdalene
Skrevet

Det er helt iorden å ha potte overalt i huset, mener jeg. Første bud er jo at barnat skal rekke fram i tide, men like viktig er det at barnet blir fortrolig med potta. Ellers vil det kanskje ikke sette seg der i det hele tatt. Do og ordentlige dorutiner kommer etter hvert.

Eller man bare hopper over potteklinet og tar ungen rett på do ;)

• Liker 1
Skrevet

Akkurat. Det er helt individuelt og opp til barn og foreldre å finne ut av hva som er best for de. Men doet skal også tilvennes, bare at det ikke kan flyttes på. Noen barn kan være mer engstelige for å sitte på do (det store sluket, og høyt oppe) og da kan potta prøves. Tørr og rein blir så vidt jeg vet alle friske barn tilslutt uansett.

Skrevet

Det har vi prøvd - funker ikke her.

Gjest Purple Haze
Skrevet

Jeg hadde potte tilgjengelig stort sett hele tiden og overalt da mine skulle slutte med bleie. Noen ganger haster det veeeeldig, så da er den grei å ha i nærheten. Introduserte do og doring først, men det var så skummelt at det ble sjelden noe resultat. Tryggere å ha beina i gulvet.

• Liker 1
Skrevet

Me har do i 2. etg og stue/kjøkken nede, så me er jo mest nede, og dermed er det lurt med ei potte nede.

• Liker 1
Gjest gurimalla
Skrevet

Vi hadde en potte på stua i 2 etg da storesøster sluttet med bleie. Vi hadde bare do i 1 etg. Potta ble brukt i en kort periode i "krisetilfeller". Det var helt greit og medførte at hun slapp uhell ved noen anledninger.

Lillebror hoppet over hele pottestyret - barn er forskjellige!

Skrevet

Når man leser om dotrening står det ofte anbefalt at man skal la potten stå fremme i f.eks stuen, slik at barnet blir fortrolig med den. Personlig synes jeg dette virker litt tullete og har aldri sett noen som gjør det slik. Ha man ikke do i alle etasjer så kan jeg forstå behovet for å ha en potte tilgjengelig, men den trenger jo ikke å stå midt på stuegulvet av den grunn. Her har vi potte/doring på badet oppe og nede, og så vasker vi heller en ekstra omgang om det skulle skje uhell på veien.

Men som en annen sier så er alle barn og familier forskjellige, og det viktigste er å finne en rutine som passer en selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...