Ms. Peanut Skrevet 22. november 2012 #1 Skrevet 22. november 2012 (endret) Noen som har noen gode ideer for fritidsaktiviteter for en gutt på 10 år? Han interesserer seg ikke for ballspill, har prøvd JuJutsu, pil og bue, basket og speideren. Han har begynt med golf på sommeren, men de har ingen alternativer på vinteren. Han har lyst til å lære gitar, men jeg har sagt at han må gjøre noe fysisk også. Jeg har foreslått ishockey, tennis, svømming, men ingenting fenger han. Nå går jeg snart tom for ideer, men har sagt at han må gjøre noe. Hjelp! Vi bor forresten på Nedre Romerike... Endret 22. november 2012 av Ms. Peanut
Løvetanten Skrevet 22. november 2012 #2 Skrevet 22. november 2012 (endret) Bare å fortsette til dere finner noe. Har hatt samme problemet og prøvde masse greier, men var helt klar på at det skulle prøves mer enn èn gang og at det måtte velges èn aktivitet. Så selv om han "ikke likte" noen ting måtte han til sist velge det han "ikke likte" minst... Endret 22. november 2012 av Løvetanten
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #3 Skrevet 22. november 2012 - karate (en del annerledes en jiu jiutsu, kan også anbefale å prøve andre klubber) - riding - tennis/squash/badminton - dans (ikke nødvendigvis selskapsdans, men breaking, etc?) - skating - sykling - orientering - friidrett - langrenn - turlag for barn - klatring - håndball/basket Anonym poster: 7d6888ccbac0532537e4d2f13b28b077 1
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2012 #4 Skrevet 22. november 2012 Noen som har noen gode ideer for fritidsaktiviteter for en gutt på 10 år? Han interesserer seg ikke for ballspill, har prøvd JuJutsu, pil og bue, basket og speideren. Han har begynt med golf på sommeren, men de har ingen alternativer på vinteren. Han har lyst til å lære gitar, men jeg har sagt at han må gjøre noe fysisk også. Jeg har foreslått ishockey, tennis, svømming, men ingenting fenger han. Nå går jeg snart tom for ideer, men har sagt at han må gjøre noe. Hjelp! Vi bor forresten på Nedre Romerike... Hvor finnes tilbus om pil og bue? Min sønn på 11 vil gjerne dette! Finner ikke ut hvor! Til deg: hva med speider?
Gjest Elseby13 Skrevet 22. november 2012 #5 Skrevet 22. november 2012 Gutta i nedre Romerike digger jo mudo, har dere prøvd det? Finnes både på Lørenskog og Lillestrøm.
Dragonfly84 Skrevet 22. november 2012 #6 Skrevet 22. november 2012 Kickboksing, hapkido, hundesport som f.eks. agility, klatring, ridning? Spesielt sprangridning er jo fullt av fart og spenning.
Mixelite Skrevet 23. november 2012 #7 Skrevet 23. november 2012 Motorsykkelsport? Vi driver med trial. Det er kjempemorsomt og utfordrende både for konsentrasjon, koordinasjon og balanse.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #8 Skrevet 23. november 2012 Men er det typen sport som er problemet (at han ikke har funnet "sin greie"), eller mer at han mangler utholdenhet og ikke gidder å holde på med noe over lengre tid? Det høres ut som om han har prøvd veldig mange ting uten at interessen holder seg, kan det være at han må motiveres på andre måter enn å bytte fra det ene til det andre? Anonym poster: bebd28b803a2fa80b092483768fe08f1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #9 Skrevet 23. november 2012 Hvorfor må han holde på med noe i det hele tatt? Om hensikten er at han skal holde seg i form kan dere vel heller dra ut på sykkeltur sammen eller noe Anonym poster: 1603d3eeb40b4f921f2803dede409cfd 5
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #10 Skrevet 23. november 2012 kan jo ta med gutten din og noen nabounger med på boksen går eller andre leker som man lekte i "gamle dager" så ser di nok fort at dette er morsomt.Helt gratis og utroligt kjekt Anonym poster: 1679374e5af29e5766acefef70461a51
Gud Skrevet 23. november 2012 #11 Skrevet 23. november 2012 Jeg skulle ønske at jeg drev med turn når jeg var yngre, så det er mitt forslag.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2012 #12 Skrevet 23. november 2012 Noen som har noen gode ideer for fritidsaktiviteter for en gutt på 10 år? Han interesserer seg ikke for ballspill, har prøvd JuJutsu, pil og bue, basket og speideren. Han har begynt med golf på sommeren, men de har ingen alternativer på vinteren. Han har lyst til å lære gitar, men jeg har sagt at han må gjøre noe fysisk også. Jeg har foreslått ishockey, tennis, svømming, men ingenting fenger han. Nå går jeg snart tom for ideer, men har sagt at han må gjøre noe. Hjelp! Vi bor forresten på Nedre Romerike... KAMPSPORT kan det fenger? Vet ikke hva som et rundt det dere bor . Bryting, boksing og judo . Der får en fysisk kontakt. MOTORSPORT som trial,motorcross. Når det gjelder kostnader krever kamsport lite men hard trening om en ønsker nå langt. MOTORSPORT koster litt mer men da får en droppe noe annet så poden får prøvd seg. FRIIDRETT har forskjellige grener. Kanskje noe fenger. Dette er alle små idretter i Norge men store i utlandet. Gi full gass og utford gutten uten å mase. Det er viktig det er lystbetont. De små idretter spleiser konkurenter fra hele landet og utlandet og gir en flott familie følelse. Hllsem mann med erfaring.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2012 #13 Skrevet 23. november 2012 KAMPSPORT kan det fenger? Vet ikke hva som et rundt det dere bor . Bryting, boksing og judo . Der får en fysisk kontakt. MOTORSPORT som trial,motorcross. Når det gjelder kostnader krever kamsport lite men hard trening om en ønsker nå langt. MOTORSPORT koster litt mer men da får en droppe noe annet så poden får prøvd seg. FRIIDRETT har forskjellige grener. Kanskje noe fenger. Dette er alle små idretter i Norge men store i utlandet. Gi full gass og utford gutten uten å mase. Det er viktig det er lystbetont. De små idretter spleiser konkurenter fra hele landet og utlandet og gir en flott familie følelse. Hllsem mann med erfaring. Litt mer til deg mammen. Gutten er ikke for ung tim noen tlng. MOTORSPORT er også tilpasset. De ensomme harde idretter bygger selvbildet. En lærer stå alene på matten med mulighet for å få juling. Mestrer en dette blir en en god leder i sitt eget og andres liv.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #14 Skrevet 23. november 2012 "Han har lyst til å lære gitar," La gutten lære å spille gitar Han spiller golf og har lyst til å spille gitar, noe sier meg at han ikke er typen som ønsker å delta i lagidrett og liker å styre aktiviteten sin selv? At fart og konkurranseelement ikke trigger ham? Altså - en som er individualist? Anonym poster: 66f892980ee651f009c7e72891728379 3
Gjest BettyBoop Skrevet 23. november 2012 #15 Skrevet 23. november 2012 (endret) Noen som har noen gode ideer for fritidsaktiviteter for en gutt på 10 år? Han interesserer seg ikke for ballspill, har prøvd JuJutsu, pil og bue, basket og speideren. Han har begynt med golf på sommeren, men de har ingen alternativer på vinteren. Han har lyst til å lære gitar, men jeg har sagt at han må gjøre noe fysisk også. Jeg har foreslått ishockey, tennis, svømming, men ingenting fenger han. Nå går jeg snart tom for ideer, men har sagt at han må gjøre noe. Hjelp! Vi bor forresten på Nedre Romerike... hvorfor må han ha en fysisk fritidsaktivitet på vinteren om han ikke har lyst? Herlighet hva skjedde med tiden der unger klarte å holde seg fysisk aktive uten organiserte aktiviteter? Endret 23. november 2012 av BettyBoop 2
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #16 Skrevet 23. november 2012 Den tiden er i alle fall forbi med datamaskinenes og smartmobilenes inntog. Det høres supert ut med lek i gata og turer i skog og mark, men faktum er at for de fleste barn over en viss alder blir det veldig mye spilling hvis de ikke har noe annet å holde på med. Hilsen tenåringsmamma Anonym poster: bebd28b803a2fa80b092483768fe08f1
Gjest BettyBoop Skrevet 23. november 2012 #17 Skrevet 23. november 2012 Den tiden er i alle fall forbi med datamaskinenes og smartmobilenes inntog. Det høres supert ut med lek i gata og turer i skog og mark, men faktum er at for de fleste barn over en viss alder blir det veldig mye spilling hvis de ikke har noe annet å holde på med. Hilsen tenåringsmamma Anonym poster: bebd28b803a2fa80b092483768fe08f1 Men jeg tror nå ikke de har glede av påtvugne fritidsaktiviteter de ikke interesserer seg for. 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #18 Skrevet 23. november 2012 Men jeg tror nå ikke de har glede av påtvugne fritidsaktiviteter de ikke interesserer seg for. Det er sant. Men nettopp fordi det er vanskelig å engasjere store barn/ungdom skjønner jeg hvorfor moren ønsker at han holder på med noe utenom skoletiden, for det er sjelden så enkelt som å dra på sykkeltur og være mye ute sammen, sånn som noen foreslår over i tråden. Jeg ser at disse skjermene har veldig lett for å ta over masse av tiden nesten uten at det merkes... Så det er greit å ha en hobby eller to, uten at det trenger å være noe aktivitetshysteri Og jeg tenker som så at noe må det være som er interessant for ham- hvis ikke er det nesten bekymringsfullt. Han må da interessere seg for noe? Håper de klarer å finne fram til noe som fenger Anonym poster: bebd28b803a2fa80b092483768fe08f1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #19 Skrevet 23. november 2012 Meld ham på gitartimer og la ham lære seg noter. Jeg har en sønn som er 20 og han begynte å spille gitar da han var ti og han er kjempeflink nå og spiller i flere band. Han lager også musikk selv. Han har aldri vært interessert i idrett, vi prøvde capoeira. karate, breakdance, svømming, turn, ishockey og fotball, men han ville aldri fortsette på noe. Nå løper han noen ganger i uka og løfter vekter og spiller litt fotball på løkka med kompiser. Han er ikke i kjempegod form, men helt ok. Spiser sunn mat, røyker ikke og drikker veldig sjelden. Hvis ungene har en spesiell interesser så støtt opp om den. Gitaren gir sønnen min utrolig mye glede og kan tar også andre instrumenter veldig lett. Så lenge ungdommene ikke bare sitter inne så skjønner jeg ikke hvorfor alle må delta i organisert idrett. Det interesserer rett og slett ikke alle. Anonym poster: 5a652d5e0bda76d876b17758c71285a1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #20 Skrevet 23. november 2012 Og jeg tenker som så at noe må det være som er interessant for ham- hvis ikke er det nesten bekymringsfullt. Han må da interessere seg for noe? Håper de klarer å finne fram til noe som fenger Anonym poster: bebd28b803a2fa80b092483768fe08f1 TS sier at gutten har lyst til å lære å spille gitar. Men ser ut til å mene at det ikke er godt nok og at det viktigste er en fysisk aktivitet. Anonym poster: 66f892980ee651f009c7e72891728379
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå