AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #1 Skrevet 22. november 2012 er det normalt at en snart 4 år gammel unge som gjemmer seg og vil bæsje i bleien sin. foreldrene har gitt opp og gidder ikke gjøre mer. Ungen går med bæsjen til den renner ut av bleien og blir hysterisk hvis foreldrene skal ta den av. Anonym poster: e2f78e749cc0c544e9ef92e903e4f6cd
Orchideae Skrevet 22. november 2012 #2 Skrevet 22. november 2012 Høres ikke normalt ut at de lar det gå så lang tid at det renner ut. Men vet at flere foreldre i barnehagen jeg jobbet i lot barnet få bæsje i bleie.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #3 Skrevet 22. november 2012 Mitt barn har autisme, og gjør noe i likhet med det du beskriver. Ikke helt fire år enda men ikke lenge til. Pottetrening har endt i katastrofer, og fått annbefalt å ikke mase på henne. Nå sier ikke jeg at dette barnet du snakker om har autisme, men det kan jo være noe der? Anonym poster: 78ad77f0cce0c6ea74b844cf24cd1fd4
Sophie-Ann Skrevet 22. november 2012 #4 Skrevet 22. november 2012 Hvis barnet er friskt, syns jeg dette er unormalt. 1
Meridian Skrevet 22. november 2012 #5 Skrevet 22. november 2012 Det er en grunn til at barnet gjør dette, og det må de finne ut av. Kan være mange årsaker...
makkapakka Skrevet 22. november 2012 #6 Skrevet 22. november 2012 Min gjorde det. Altså han gikk uten bleie om dagen, men om kvelden når han skulle bæsje så måtte han ha på bleie, eller så holdt seg til han fikk det. Ser ikke ut som han har blitt skadet eller er unormal for det. Å ja vi prøvde alt ang. dotrening... Plutselig en dag skulle han gå på do, og etter det var bleia borte.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2012 #7 Skrevet 23. november 2012 Det er ikke uvanlig at noen barn vil ha bleie på når de må bæsje selv om de ellers har sluttet (tisser på do), også 4-åringer. Men hvorfor renner det bæsj ut av bleien? Det er kanskje ikke helt heldig.
Gjest MM Skrevet 23. november 2012 #8 Skrevet 23. november 2012 Broren min gikk med bleie til han var 5-6 år. Aldri vært noe galt med ham... Kanskje bare litt "treg" av seg... Pr dags dato er han 22, og er en vel fungerende, oppegående, gutt )
frøkna Skrevet 23. november 2012 #9 Skrevet 23. november 2012 Er ikke greia at ungen ikke vil ta av seg bleien selv etter at han har bæsjet i den? Det er vel ikke helt normalt.. Ellers er jo noen seinere enn andre når det kommer til å venne seg til doen.
Gjest Gjest Skrevet 23. november 2012 #10 Skrevet 23. november 2012 For mange er faktisk dette med bæsj en skummel ting og kan også være knyttet til skam om det er slik at det har vært prøvd på do og han ikke har fått det til. Dette kan føre til at han ikke vil ta av bleia.
Sweet77 Skrevet 23. november 2012 #11 Skrevet 23. november 2012 Det jeg syns er mest unormalt er dersom det stemmer at foreldrene har "gitt opp" og "ikke gidder å gjøre mer". Håper ikke det er sant, og dersom det er det, så tror jeg hovedproblemet ligger der. Unger er forskjellige og må håndteres eksakt slik de blir levert, å ikke gidde mer er ikke en option.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå