Gå til innhold

P4 eller Radio Norge... blir så drittlei

makkapakka

Anbefalte innlegg

Utanom bygderadioen lyttar eg mest til Sveriges Radio P2 samt BBC Radio 3, BBC Radio 4 og BBC Radio 4 Extra.

Norsk P2 er berre larv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har døpt om Radio Norge til "Hi, my name is Luca".

For å si det sånn.

Enig. Er så lei av den sangen. Verste er at jeg skifter radiokanal når den kommer og det er ikke sjelden den blir spilt på p4 også. Har flere ganger lurt på om jeg har skiftet kanal, men så har det bare vært at de har spilt samme sang samtidig.

Hører ikke på radio pga. all reklame og samme sanger om og om igjen..

Hører på Loven og Co på vei til jobb. Synes de har en fin tone seg i mellom og de er ganske ok. Har byttet til P4 i noen pauser eller sanger jeg ikke gidder å høre på, men de som er på morgenen høres så innmari kunstige ut. Der er det ingen kjemi og jeg får helt noia av hun dama!

Nei, takke meg til podcasts eller egne spillelister!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over at hver eneste gang jeg skal høre på radio er det barneprogram både på P4 og Radio Norge. Argh!!! Ellers er jeg enig i at det er mye ræl og de samme sangene hele tiden. "Nå har vi kåret topp tusen gjennom å spille alle sangene heeeele tiden, nå skal vi høre på alle en gang til". Nei, vi er lei nå. Finn på no annet!

Hører mest på podcast; Misjonen, Museum (p2) og Tusvik og Tønnes podcast eller hva den nå heter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radioreklame er jo rene torturen, så jeg styrer unna reklamekanalene.

Noen ganger er jeg er kjapt innom på morgenen, og jeg klarer ikke fatte at hun skråledama på P4 har fått jobb i radio. Hun er helt forferdelig å høre på, en ubehagelig lys pipestemme og hun fremstår som direkte uintelligent med disse kjendisnyhetene sine. Jeg grøsser bare jeg tenker på henne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På P3 er det jo KarpeDiem og Rihanna annenhver gang nesten...

Liker noen av programmene, men mye av musikken er jeg så utrolig drittlei av.

Joda, men innimellom har de også en del god musikk. Også foretrekker jeg Karpe Diem og Rihanna framfor Toto, Carola og John Farnham... ;)

Dessuten er det mer jevnlig utskifting av musikken på p3. Greit at det blir mye listepop, men føler det samme mælet går opp og opp igjen på p4 år etter år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke P4 som har titulert seg selv som "variasjonskanalen"? Synes det går det samme hele tida overalt jeg. Og mangel på gode radioprogrammer imellom all musikken.

Hører ofte på amerikanske radiostasjoner bare for å få litt avveksling.

Herreavdelingen på P1 synes jeg er et frisk pust da, men husker aldri å høre på det så..

Endret av orgus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Radio Norge - Variert musikk fra de fire siste tiår"

Hvorfor har jeg hørt "The River" av Bruce Springsteen fjorten ganger før jeg har fått pusset tennene da, liksom.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører på radio når jeg er på do, slik at folk i stua ikke hører hva jeg gjør. På morgenen hører jeg i periode på loven å co frem til batteriet er døtt så tar det litt tid å få satt inn ny. Ellers digger jeg radio evje og fredags quizen. Gøye rebus og spørsmål, og et ganske harry radio program. + at du kommer garantert på lufta i løpet av kvelden om man ringer inn svar. (sier jo litt at det er en lokal radio). Må bare slenge inn en gang. De reklamerte at man kunne sende inn svar på sms, men de som jobba den dagen var litt trege i oppfattelsen av det kom inn svar på sms. Så plutselig leste han opp min melding. Morsdag? hmm. Han andre i radioen: hysj da kan jo ikke si svaret på spørsmålet. Å dette hørte alle som høre på radioen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke de kommersielle kanalene. For meg er det bare NRKs kanaler som er aktuelt å høre på. Det er P1, P2 og NRK Alltid nyheter. I tillegg også de kanalene som jeg bare kan få via nettradio slik som NRK Klassisk, NRK Folkemusikk og NRK Gull.

Det irriterer meg når P4 (tror det er dem) reklamerer med at de har den mest varierte musikken. Det er mange sjangre de ikke spiller, eller spiller svært lite av. Da er det godt vi har P2 som spiler den mer smale musikken.

Jeg liker best at musikk spilles i egne program og ikke som intetsigende pausefyll i andre programmer. Da kan musikken presenteres på en god måte, og det kan lages program etter sjanger og stilart. Det er slitsomt når folk ikke får snakke ferdig i radioprogrammer fordi det stadig skal avbrytes med en musikk. Det er forståelig at det må bruke tid på reklame, men det er irriterende at de også må ta pauser for å spille musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...