Gå til innhold

P4 eller Radio Norge... blir så drittlei

makkapakka

Anbefalte innlegg

hvis jeg må høre på dem hele dagen, ja/nei jeg trenger ikke det, det er bare å slå av.. vet det, men jeg sitter med høretelefoner på jobb.

Syns de har 1 cd og den går hver dag de samme låtene, eller er det bare meg som har denne opplevelsen?

P4 og Radio Norge går an kun i små doser om dagen!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det meste av radio i norge er ren lydtortur. Både med tanke på musikken, reklamene, og det horrible radiopratepjattet. *grøsse*

Du kan jo høre på noe annet? Det finnes andre radiokanaler, eller du kan streame fra telefonen din, eller ha med mp3, eller igrunnen hva som helst. Eller slå av og bare sitte med høretelefonene i, om du bruker dem for å ikke bli plaget av kollegaer.

Anonym poster: 1d9f0035edb5f9e345db485bc1e2bb9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du er ikke alene. Jeg har mer eller mindre gått over til P1. Mye repetisjoner der også, men det er da i hvertfall andre sanger enn Road to hell som P4 har kjørt fast flere ganger daglig nå de siste ti årene.

Helt ufattelig at de ikke gjør noe med det - jeg tror de mister mange lyttere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

På morgenen, en liten halvtimes kjøretur, så er det Radio Norge (Loven & Co).

Ettermiddagen er fint P1, - eller en lokalradio.

Men.... morgenen tilhører Loven & Co, - Ingen over, ingen ved siden ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På morgenen, en liten halvtimes kjøretur, så er det Radio Norge (Loven & Co).

Ettermiddagen er fint P1, - eller en lokalradio.

ja loven og co er greit å høre på!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det meste av radio i norge er ren lydtortur. Både med tanke på musikken, reklamene, og det horrible radiopratepjattet. *grøsse*

Du kan jo høre på noe annet? Det finnes andre radiokanaler, eller du kan streame fra telefonen din, eller ha med mp3, eller igrunnen hva som helst. Eller slå av og bare sitte med høretelefonene i, om du bruker dem for å ikke bli plaget av kollegaer.

Anonym poster: 1d9f0035edb5f9e345db485bc1e2bb9c

ja det funker faktisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må høre på P4 eller Radio Norge hver eneste mandag til onsdag ni til fire.. Han som er "radiosjef" hos oss er 72 år gammel, og jeg får bare lov til å bestemme på torsdager og fredager.

Og jeg er så ufattelig lei de evige sangene. Greit nok at de opererer med spillelister, men koster det så forbanna mange kroner å slenge på et par sanger til, slik at listen blir litt lengre og man slipper å telle hvor mange ganger man har hørt Jennifer Paige med Chrush den dagen?!

Det verste synes jeg er på Radio Norge. Den derre variasjonstelefonen de har der er jo bare svada. To sanger fra hvert tiår, samme sanger hver eneste gang. Det er ikke variasjon!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grøss, de folka der er det verste jeg hører. Spesielt Hotel Cæsar-fjase-dama. Fyttikatta.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NerdMedSverd2

Radio i Norge er så bedritent at jeg har gitt opp for mange år siden, klarer det det bare ikke. Jeg hadde rett og slett blitt flau av å jobbe i et radioprogram som plukker ut så mye likt og kjedelig innenfor musikk.

Det er noen få programmer som er morsomt pga vertene som snakker og det hender jeg laster ned podcasts av feks Radioresepsjonen eller Tazte Priv. Det jeg gjør da er å legge inn sanger jeg har valgt selv inn i spillelisten så jeg "lager" mitt eget program. Greit å høre på de dagene jeg jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Har gått over til å kun höre på svenske kanaler.

Norsk radio er nesten til å spy av (med unntak av et par programmer)

Samme jävla låtene går om og om igjen.

Skiftet til p3 en stund, men oppdaget fort at det går i Rhianna og Karpe Diem heeeeele tiden.

Svensk radio har mange fine innslag, programmer, quiz osv og de varierer litt mer i spillelistene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit i små doser... hehe..

Hører sjelden på radio, men hvis jeg skal det så går det mye i mpetre og NRJ. Syns de er mye bedre, selv om det der og blir mye "det samme hele tiden"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norske radiokanaler har utrolig lite varierte spillelister, ja. De samme låtene om og om igjen. Jeg kunne godt ha vekslet mellom kanalene for litt mer variert musikk, men P4 og Radio Norge er så gjennomsyret av reklame at jeg gidder ikke. Jeg utstår ikke reklame!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norske radiokanaler har utrolig lite varierte spillelister, ja. De samme låtene om og om igjen. Jeg kunne godt ha vekslet mellom kanalene for litt mer variert musikk, men P4 og Radio Norge er så gjennomsyret av reklame at jeg gidder ikke. Jeg utstår ikke reklame!

Enig, men tror du ikke det er det majoriteten vil ha? Det er jo hele konseptet med komersiell "kultur". Det viktigste er å ha mange lyttere for å generere annonseinntekter. Det er i hvert fall sånn FrP definerer god kultur, nemlig at den selger. Så kan man jo spørre seg om man skal ta hensyn til at flertallet kanskje mangler kulturell kapital, eller om man skal forsøke å tilfredstille minoriteten. I mine øyne er P4 etc. kronekseksempelet på at FrP-velgere er en gjeng idioter. Selv hører jeg på alle nrk-kanalene, men det er ingen av kanalene som treffer musikksmaken min. Jeg digger radiosnakking, så jeg hører på programmene der de spiller mindre musikk, som nitimen, rr, lørdagrådet, diverse innslag på p2 osv :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, men tror du ikke det er det majoriteten vil ha? Det er jo hele konseptet med komersiell "kultur". Det viktigste er å ha mange lyttere for å generere annonseinntekter. Det er i hvert fall sånn FrP definerer god kultur, nemlig at den selger. Så kan man jo spørre seg om man skal ta hensyn til at flertallet kanskje mangler kulturell kapital, eller om man skal forsøke å tilfredstille minoriteten. I mine øyne er P4 etc. kronekseksempelet på at FrP-velgere er en gjeng idioter. Selv hører jeg på alle nrk-kanalene, men det er ingen av kanalene som treffer musikksmaken min. Jeg digger radiosnakking, så jeg hører på programmene der de spiller mindre musikk, som nitimen, rr, lørdagrådet, diverse innslag på p2 osv :)

Joda, først og fremst skal de drive radio, og da må det bære seg økonomisk. Dermed reklamen. Og dermed skyr jeg de kanalene. Det koster jo å spille musikken også, derfor må de vel treffe de viktigtigste lyttergruppene. Helt greit at jeg ikke tilhører noen av dem. Men synd også, siden jeg er veldig glad i radio. Hører en del på Nrk jeg også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hører konsekvent på p3, får helt mark av all reklamen og de samme, gamle sangene igjen, igjen og igjen på p4. Radio Norge går i små doser, p2 er det beste alternativet til p3 og p1 unngår jeg stort sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har døpt om Radio Norge til "Hi, my name is Luca".

For å si det sånn.

Den sangen er umulig å få ut av hodet. Så takk skal du ha! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

Hører konsekvent på p3, får helt mark av all reklamen og de samme, gamle sangene igjen, igjen og igjen på p4. Radio Norge går i små doser, p2 er det beste alternativet til p3 og p1 unngår jeg stort sett.

På P3 er det jo KarpeDiem og Rihanna annenhver gang nesten...

Liker noen av programmene, men mye av musikken er jeg så utrolig drittlei av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HunterLady

Radiokanalene i Norge S-U-G-E-R!!!

Jeg hører på P5 og Radio Norge for det meste. Fy faen som jeg hater disse kanalene (men er de eneste jeg får inn for øyeblikket pga noe antennetull på bilen).

Jeg skulle hatt min egen radiokanal jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...