Gå til innhold

Skilsmisse og julegaver

Anbefalte innlegg

Gjest Nissemor
Skrevet

Min svoger har skilt seg fra sin kone som han har to barn med. Ekskona hans har en datter i tenårene fra et tidligere forhold.

Min svoger og hans ex snakker ikke sammen. De er utrolig barnslige med hele greia i grunn. Ingen er den "voksne". Nok sagt.

Greia er at jeg ser fortsatt på datra til ex'en som min niese og vil gjerne gi henne julegaver. Men da min svoger har kuttet alle bånd med sin ex så har de ikke noen kontakt lenger. Jeg har hatt litt sporadisk kontakt med ex'en gjennom Facebook og sånn, men har skjønt at hun bare frir til meg for å bruke meg og min mann mot svoger, så jeg har kuttet henne ut litt.

Nå står jo jula for døra. Alle disse menneskene bor i en annen by enn oss og tidligere år har vi bare lasset alle julegavene på den i familien som skal den veien. Nå er jeg faktisk ganske usikker på hvordan jeg skal overlevere en gave til min niese uten å lage for mye drama. Er det fair å gi gaven til en av nevøene og be ham overrekke den? Tingene er så betent nå at det er vanskelig å både besøke min tidligere svigerinne og å be svoger overlevere gaven selv.

Jeg vet at jeg burde si i fra at de er noen tullinger, men jeg er ingiftet i en familie som snakker veldig lite om vanskelige ting. I tillegg er jeg i hundehuset for at jeg inviterte ex-svigerinna i bryllupet vårt.

Blir glad for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send i posten da, vel?:klo:

Evt bare putt alles gaver i felles poser, og spør om en av nevøene kan fordele? Dette forutsetter at nevøen er voksen og ikke havner i en ubehagelig sendebud-setting.

• Liker 1
Skrevet

så bra at du fortsatt ser på jenta som din niese, er jo ikke hennes skyld dette :)

litt avhengig av alder ville jeg sendt det til henne i posten eller direkte til der jenta skal feire jul :)

• Liker 3
Skrevet

Jeg hadde kommet til å sende et gavekort i posten. Enkelt og greit!

Gjest Nissemor
Skrevet

Ja nemlig... Gaven er inkjøpt og for stor til å sende i posten uten å ruinere meg helt. Det var jo en liten detalj jeg glemte...

Eldste nevøen er 12 år. Mor og far bor ikke langt fra hverandre så det går helt fint an å be ham overlevere gaven. Men altså... Er dette forsvarlig? Ripper jeg ikke bare opp i at mor og far ikke snakker sammen? Det må jo gjøres "hemmelig" liksom... Hoff.

Egentlig har jeg mest lyst til å skrike til både svoger og ex for hvordan de behandler ungene sine!

Skrevet

Er det ingen mulighet å si til din svoger at dere har kjøpt denne julegaven før det ble slutt, og du vil så gjerne gi henne en siste julegave siden dere to kom så godt overens?

Jeg føler at ærlighet varer lengst, og vi gjorde noe av det samme da det ble brutalt slutt mellom min svoger og hans ex. Fikk beskjed fra han at vi fikk gjøre som vi ville, og sendte pakken i posten (veeeeeeldig langt unna) Men det ble den siste julegaven. Lite vits i å holde det såret åpent for denne jenta. Ikke gøy å bli minnet på hvert år at det gikk som det gikk med din svoger og ex'en.

Skrevet

Ja nemlig... Gaven er inkjøpt og for stor til å sende i posten uten å ruinere meg helt. Det var jo en liten detalj jeg glemte...

Hvor mye kan det koste? Det er vel ikke en sykkel du har kjøpt? Send pakka i posten og ta den utgiften, eller bytt gaven inn i noe som er billigere å sende.
  • Liker 1
Gjest Nissemor
Skrevet

Shit, folk er kyniske her.

Det er KLART jeg kan sende gaven i posten selv om den er stor men poenget var vel egentlig at jeg vil gjøre det litt mer personlig. Jeg er glad i jenta!

Å kutte ut niesen min fordi svoger og ex ikke klarer å oppføre seg som folk er utelukket. Jeg har vært i livet hennes siden hun var 5 år. Nå er hun som sagt tenåring. Det hadde vært helt hjerterått å bare kutte henne ut. Man skiller seg fra ektefeller, ikke unger!

Men dere skal ha takk allikevel. Dere har i alle fall fått meg til å inse hvordan jeg IKKE vil oppføre meg.

Skal vedde på grunnen til fientligheten mot mitt inlegg er fordi dere er skilt og kjenner dere igjen i min beskrivelse av svoger og ex.

God jævla jul!

Skrevet

Det er ikke så dyrt å sende, jeg kjøpte den største smart post-eska til 210 kr og fikk sendt en del gaver til familien min. Den eska til 210 kr er rimelig grei størrelse og så kan du ha i max 10 kg tror jeg de sa :). Greit, det er plutselig gaveprisen+210 kr, men med mindre du får nevøen din til å overlevere den så er vel det det eneste alternativet? Nevøen din klarer det nok..:-)

Men bor dere langt borte fra hverandre? Hvis du kun skal sende den via post eller nevø pga forholdet mellom mor og far, så hadde jeg tatt meg en tur til mor, når dattera er der, for å personlig levere den :) Så får du bare ignorere eventuell teit oppførsel fra din eks-svigerinne :P Det gleder jo niesa di, om ikke annet :)

Skrevet

Jeg synes i alle fall ikke du skal sette 12-åringen i en klrin situasjon ved å gjørecdet til ren hemmelig greie. Barnet sliter nok nok med å uttrykk lojalitet hit og dit som det er.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...