AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #1 Skrevet 22. november 2012 Hei, har et aldri så lite problem, er ikke et så stort et altså. Men vel familien min liker virkelig ikke meningene mine når det kommer til politikk. Det er greit nok, men ble på mange måter stigmatisert av hele familien da jeg meldte meg inn i FpU. Da snakket de hele tiden nedlatende om FrP og FpU og prøvde å drite ut partiet og politkerne og velgerne. Og hele tiden kom med sånne små kommentarer sånn helt plutselig: "Ja du som er i FrP mener vel det og det, eller du liker det og det" sånn helt plutselig. Og de var hele tiden sånn: "Du kan ikke være medlem der, ingen liker noen med sterke meninger. Meld deg ut så fort som mulig". Altså de prøver hele tiden å presse meg ut ved å si at ingen liker "sånne" folk, sånne folk som meg da, de mener vel at jeg er en idiot.. Også så ble jeg medlem av styret for fylkeslaget, var ganske fornøyd og stolt over det. Ville ikke fortelle om det siden jeg visste hvor negativt innstilt de var til FpU og hele organisasjonen. Men av en eller annen grunn fikk de vite om det, og var ærlig på facebook da de spurte om det. Trodde at vi faktisk var glad på mine vegne MEN da jeg møtte dem så var det sånn: "Det må du IKKE finne på! Det er tullete og du kommer aldri til å få jobb!" Og drev og snakket om det i flere dager. Og nå nylig skjedde det også noe som dette, jeg ble tilbudt noe, jeg sa ja, men da fikk jeg vite at jeg måtte oppgi alle vervene mine. Hvorfor oppfører de seg sånn? Kan de ikke bare akspektere det og være vel glad på mine vegne? Føler meg som en skapalkoholiker eller at jeg røyker i smug når jeg må skjule hvor jeg drar og hva jeg driver med. Er det noen som ahr opplevd noe lignende? Anonym poster: 3a388926f45a1a732ade4ca9e1aa2960
flickan Skrevet 22. november 2012 #2 Skrevet 22. november 2012 Ingen har lov til å kreve at du melder deg ut av et politisk parti eller sier fra deg politiske verv for at du skal jobb. Dette er faktisk strengt ulovlig og vil bli slått hardt ned på om du går videre med det. 3
Raven Emerald Skrevet 22. november 2012 #3 Skrevet 22. november 2012 Selv om jeg ikke er enig i ditt valg av parti (=P), synes jeg du skal gå med ryggen rak. Det er viktig at det finnes ungdom, som er politisk interesserte og engasjerte. Uansett partitilhørighet. Og det er positivt at du har sterke meninger, og at du tør å stå for dem i den grad du gjør. Neste gang de sier noe, får du bare slenge i dem at de får leve med det, og at de har ingenting med hvilket parti du tilhører. Du har valgt et parti du kan stå for, og du valgte det på grunn av meningene dine, og ikke grad av popularitet du kan oppnå. Arbeidsgivere har ikke lov å nekte folk jobb på bakgrunn av politiske meninger, og dessuten er det ikke sånn at ingen freppere har jobb. De får da jobb, de også. 2
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #4 Skrevet 22. november 2012 Ingen har lov til å kreve at du melder deg ut av et politisk parti eller sier fra deg politiske verv for at du skal jobb. Dette er faktisk strengt ulovlig og vil bli slått hardt ned på om du går videre med det. Ja var det jeg trodde, takk for at du gjorde sånn at jeg ikke er redd for å bli diskrimert pga det (noe jeg ikke var så veldig redd for i utgangspunktet) og nå er jeg jo også mye mer "rustet" når de sier det. Selv om jeg ikke er enig i ditt valg av parti (=P), synes jeg du skal gå med ryggen rak. Det er viktig at det finnes ungdom, som er politisk interesserte og engasjerte. Uansett partitilhørighet. Og det er positivt at du har sterke meninger, og at du tør å stå for dem i den grad du gjør. Neste gang de sier noe, får du bare slenge i dem at de får leve med det, og at de har ingenting med hvilket parti du tilhører. Du har valgt et parti du kan stå for, og du valgte det på grunn av meningene dine, og ikke grad av popularitet du kan oppnå. Arbeidsgivere har ikke lov å nekte folk jobb på bakgrunn av politiske meninger, og dessuten er det ikke sånn at ingen freppere har jobb. De får da jobb, de også. Freppere får jobb de og? Mener du at vi er dumme Neida skjønner hva du mener (tulla med det første). Men takk for svar Ja får gå med ryggen rak, men er ikke så rart når jeg bare får masse negativitet.. Men jeg bryr meg ikke noe om hvilken politisk tilhørighet noen har og repsekterer det og så lenge de er hyggelige med meg så er jeg fornøyd, ser også ut som at du har de samme holdningene Er det ikke ytringsfrihet i Norge? Kan ikke jeg få gjøre det jeg vil, så lenge jeg ikke skader andre, noe jeg absolutt ikke gjør ved å være medlem av FpU. Takk for godt svar hjelper mer enn du tror Får vel gå med rak rygg og stå for det jeg mener, ingen andre skal kreve at jeg skal mene det samme som dem. Anonym poster: 30cc9f0367904ad218475ae97ae5d468
Nerdemamma Skrevet 22. november 2012 #5 Skrevet 22. november 2012 Noen folk er bare helt håpløse når det kommer til politikk. Bare si til de at du er villig til å ha en saklig debatt med de, men noe drittslenging vil du ikke være med på. Poengter at du ikke kommer med slike utsagn om de sine meninger. Om de ikke holder med et bestemt parti så kan du jo si at du ihvertfall står for det du mener og at samfunnet trenger folk som er engasjerte i alle de forskjellige partiene for at det skal fungere så godt som det gjør. Om ikke de liker FRP så kan de bare stemme på andre i valget. Om du har noen som plager deg på facebook kan du jo bare fjerne de fra vennelisten de sin. Om bare midlertidig. Fortell de at debatt er en ting, skitkasting er noe annet. 1
flickan Skrevet 22. november 2012 #6 Skrevet 22. november 2012 Jeg synes forøvrig det er flott at ungdom engasjerer seg i politikk. Synes du skal være stolt over at du har lyst til å jobbe mot det du mener er et bedre samfunn, og det kan du si til de som er stygge med deg. Hvis de er så redd for FRP og FRP sine meninger kan de jo selv engasjere seg i den politikken som de selv synes stemmer best overens med sine verdier. 3
Ruto Skrevet 23. november 2012 #7 Skrevet 23. november 2012 Jeg gikk gjennom noe av det samme som deg. I familieselskaper ble det snakket om "bestevennene mine", toppolitikerne som det hadde vært oppslag om i mediene, besteforeldrene mine lurte på hvordan jeg i all verden kunne mene det og det og faren min uttrykte skuffelse. Det jeg gjorde, var å si imot. Skyt ut argumenter, forklar dine meninger og hvorfor. Utfordre dem på deres kunnskap og ha debatter. Drit dem ut litt. Jeg merket også at jeg ble mer sikker på meningene mine og standpunktet mitt, når de til stadighet forsøkte å omvende meg. Det er godt å brenne for noe. Du skal være megastolt over valget ditt! Jeg har fortsatt ikke støtte fra den ene siden av familien, mens den andre siden aksepterer valget mitt og noen skal til og med stemme på FrP neste år. 3
Gjest Lincoln Skrevet 23. november 2012 #8 Skrevet 23. november 2012 Det blir litt som å si for 100 år siden at man ikke var kristen. Den religiøse troen på Ap og sosialdemokratiet sitter dypt i den norske folkesjelen ennå. 2
Gjest O___o Skrevet 23. november 2012 #9 Skrevet 23. november 2012 Jeg er svært kritisk til FrP's politikk, men i dette tilfellet; " I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it. " Jeg synes det er leit at familien din viser slik en avsky, framfor å respektere valget ditt. Og uansett hvilket politisk parti du tilhører - så må man jobbe mye, være flink til å argumentere for seg og være dyktig til å møte andre mennesker - for å kunne få et slikt verv som du har fått. Håper det er noe du klarer å ta med deg videre - og at det ikke overskygges av dine foreldres misnøye.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2012 #10 Skrevet 5. desember 2012 Noen folk er bare helt håpløse når det kommer til politikk. Bare si til de at du er villig til å ha en saklig debatt med de, men noe drittslenging vil du ikke være med på. Poengter at du ikke kommer med slike utsagn om de sine meninger. Om de ikke holder med et bestemt parti så kan du jo si at du ihvertfall står for det du mener og at samfunnet trenger folk som er engasjerte i alle de forskjellige partiene for at det skal fungere så godt som det gjør. Om ikke de liker FRP så kan de bare stemme på andre i valget. Om du har noen som plager deg på facebook kan du jo bare fjerne de fra vennelisten de sin. Om bare midlertidig. Fortell de at debatt er en ting, skitkasting er noe annet. Ja takk skal prøve å si det neste gang, men kommer alltid drittslening som under middagsbordet hvor de mener at alt vi gjør i FpU er å snakke stygt om innvandrere og skrive hat-taler om muslimer. Jeg synes forøvrig det er flott at ungdom engasjerer seg i politikk. Synes du skal være stolt over at du har lyst til å jobbe mot det du mener er et bedre samfunn, og det kan du si til de som er stygge med deg. Hvis de er så redd for FRP og FRP sine meninger kan de jo selv engasjere seg i den politikken som de selv synes stemmer best overens med sine verdier. Ja det som er det rare er at de mest sannsynlig står nærmere selve FrP enn det jeg gjør.. Også er det tungt i lengden og hele tiden blir kalt for rasist og en som hater innvandrere, spesielt når jeg er for fri innvandring og det faktisk er de som misliker mørkhudede og østeuropeere og snakker stygt om dem hele tiden. Vel får be dem engasjere seg, kan iallefall si at jeg har funnet noe jeg liker å gjøre og at de får respektere det. Jeg gikk gjennom noe av det samme som deg. I familieselskaper ble det snakket om "bestevennene mine", toppolitikerne som det hadde vært oppslag om i mediene, besteforeldrene mine lurte på hvordan jeg i all verden kunne mene det og det og faren min uttrykte skuffelse. Det jeg gjorde, var å si imot. Skyt ut argumenter, forklar dine meninger og hvorfor. Utfordre dem på deres kunnskap og ha debatter. Drit dem ut litt. Jeg merket også at jeg ble mer sikker på meningene mine og standpunktet mitt, når de til stadighet forsøkte å omvende meg. Det er godt å brenne for noe. Du skal være megastolt over valget ditt! Jeg har fortsatt ikke støtte fra den ene siden av familien, mens den andre siden aksepterer valget mitt og noen skal til og med stemme på FrP neste år. Ja der kjenner jeg meg igjen! Har flere ganger blitt sammenlignet med politikere som har sagt dumme ting, begått overgrep, og ja til og med Anders Behring Breivik, og omtaler han som "partivennen din". Ja prøver å komme med motargumenter, har til og med gjort det. Men da ender det bare opp med at de blir forbanna. Eller som en gang så fant faren min opp noe om Mitt Romney (virket som om han heller ville at Romney skulle tape en Obama vinne) og da jeg rett og slett beviste han at det ikke var sant, så sa han at han ikke ville se på kilden min siden den sikkert er fra "I love republicans.com". Og ville heller ikke høre på meg at det egentlig ikke ville bli noen særlig forskjell om Romney eller Obama vinner, eller at Obama langt i fra er en fredelig president. Og de begynte å plage meg for at Romney tapte, skal si de ble hvite i ansiktene da jeg først sa at jeg ikke "heiet på" noen av dem og da jeg sammenlignet FrP med Demokratene, viste seg at Demokratene er enda mer "ekstreme" enn FrP og at hvis de først er så glad i Obama og Demokratene burde de stemme på FrP. Ja jeg er stolt over valget mitt Får som sagt stå for det valget mitt med eller uten min families "velsignelse". Jeg er svært kritisk til FrP's politikk, men i dette tilfellet; " I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it. " Jeg synes det er leit at familien din viser slik en avsky, framfor å respektere valget ditt. Og uansett hvilket politisk parti du tilhører - så må man jobbe mye, være flink til å argumentere for seg og være dyktig til å møte andre mennesker - for å kunne få et slikt verv som du har fått. Håper det er noe du klarer å ta med deg videre - og at det ikke overskygges av dine foreldres misnøye. Hehe hva er du er så kritisk over? Men nei har nok annerledes meninger enn selve moderpartiet bare sånn at det er sagt. Ja er synd at jeg ikke får støtte fra familie, men i lengden så trenger jeg egentlig ikke den, hvis jeg må så skal jeg stå for det jeg sier og gjøre det jeg selv ønsker, jeg er et selvstendig individ. Anonym poster: 30cc9f0367904ad218475ae97ae5d468
Gjest Sunshine22 Skrevet 5. desember 2012 #11 Skrevet 5. desember 2012 Jeg har også opplevd noe av det samme som deg,TS. Min familie har gjennom flere generasjoner vært lojale overfor ett parti, og for meg - som er over gjennomsnittet interessert i politikk, måtte jeg " bryte" denne tradisjonen, og velge et annet parti som representerte mine verdier. Alt som betyr noe, er at man står for valget man selv tar:) Det har blitt mange diskusjoner omkring mitt valg, men det bryr jeg meg ikke om...Synes det er gøy å diskutere politikk - uansett:)
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2012 #12 Skrevet 5. desember 2012 Ikke belønn komentarene deres med oppmerksomhet. Bare si ting som: aha, javel javel. Alt i en openbart jattende tone. Anonym poster: 66b65531959e8e355a32b8480e5140e9
Gjest Solon Skrevet 5. desember 2012 #13 Skrevet 5. desember 2012 Hei, har et aldri så lite problem, er ikke et så stort et altså. Men vel familien min liker virkelig ikke meningene mine når det kommer til politikk. Det er greit nok, men ble på mange måter stigmatisert av hele familien da jeg meldte meg inn i FpU. Da snakket de hele tiden nedlatende om FrP og FpU og prøvde å drite ut partiet og politkerne og velgerne. Og hele tiden kom med sånne små kommentarer sånn helt plutselig: "Ja du som er i FrP mener vel det og det, eller du liker det og det" sånn helt plutselig. Og de var hele tiden sånn: "Du kan ikke være medlem der, ingen liker noen med sterke meninger. Meld deg ut så fort som mulig". Altså de prøver hele tiden å presse meg ut ved å si at ingen liker "sånne" folk, sånne folk som meg da, de mener vel at jeg er en idiot.. Også så ble jeg medlem av styret for fylkeslaget, var ganske fornøyd og stolt over det. Ville ikke fortelle om det siden jeg visste hvor negativt innstilt de var til FpU og hele organisasjonen. Men av en eller annen grunn fikk de vite om det, og var ærlig på facebook da de spurte om det. Trodde at vi faktisk var glad på mine vegne MEN da jeg møtte dem så var det sånn: "Det må du IKKE finne på! Det er tullete og du kommer aldri til å få jobb!" Og drev og snakket om det i flere dager. Og nå nylig skjedde det også noe som dette, jeg ble tilbudt noe, jeg sa ja, men da fikk jeg vite at jeg måtte oppgi alle vervene mine. Hvorfor oppfører de seg sånn? Kan de ikke bare akspektere det og være vel glad på mine vegne? Føler meg som en skapalkoholiker eller at jeg røyker i smug når jeg må skjule hvor jeg drar og hva jeg driver med. Er det noen som ahr opplevd noe lignende? Anonym poster: 3a388926f45a1a732ade4ca9e1aa2960 Jeg forstår familien din godt. Hadde min sønn eller datter meldt seg inn i Vigrid, FRP, Hells Angels eller på annen måte falt blant røvere, ville jeg ha gjort mitt ytterste for å redde ham/henne.
Gjest Katten. Skrevet 5. desember 2012 #14 Skrevet 5. desember 2012 Tanken på at et av mine nære familiemedlem melder seg inn i dagens FrP... *angst* 2
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2012 #15 Skrevet 6. desember 2012 Jeg forstår familien din godt. Hadde min sønn eller datter meldt seg inn i Vigrid, FRP, Hells Angels eller på annen måte falt blant røvere, ville jeg ha gjort mitt ytterste for å redde ham/henne. Blir det ikke litt drøyt å sammenligne FrP med vigrid og Hells Angels? Blir som å si at det AP og SV er på lik linje med Tjen Folket, Bolsjevikene (i det gamle Russland) og Blitz. Anonym poster: 30cc9f0367904ad218475ae97ae5d468 1
I Grosny Skrevet 6. desember 2012 #16 Skrevet 6. desember 2012 Det er klart Frp er skremmende. De har jo vært en pådriver i privatiseringen. I å selge ut samfunnets fellesgreier. Det lukter det jo litt Jeltsin av. Men det har jo vært snakk om å selge da. Ikke å gi bort. Allikevel mener jeg at folka dine bør skjerpe seg og støtte deg. Dessuten har Frp beveget seg i en langt mer positiv retning i senere tid, og de har mye godt for seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå