AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #1 Del Skrevet 22. november 2012 Jeg ble nettopp ringt opp av en mann som sa han ringte fra PayPal. Nummeret var et ukjent utenlandsnummer, sjekket rett etterpå om hvor retningsnummeret kom fra, og det var Irland. Han sa hei, og spurte om han kunne få snakke med *navn*, altså meg. Da sa jeg at det var meg, så sa han: "Jeg vil gjøre deg oppmerksom på at vi tar opp denne samtalen, av sikkerhetsmessige årsaker" eller lignende. Jeg tenkte bare...okei, og sa at det var greit. Så lurte han på om det stemte at jeg hadde brukt PayPal mye i det siste, fordi de hadde merket veldig mange overføringer med PayPal den siste tiden. Det stemmer at jeg har brukt PP en god del ganger i det siste, så jeg svarte ja. Han ville altså vite om det var JEG som brukte PP, og ikke noen andre, altså tenkte "de at jeg kunne ha blitt svindlet". Men så begynner jeg å lure.... Har PayPal noe med hva jeg bruker pengene på, og hvor ofte? Det blir jo som at banken skulle ha ringt meg, og spurt hvorfor jeg har storshoppet tre dager på rad, eller lignende. Så tenker jeg at de tok opp det der, for å få meg til å innrømme at jeg har brukt PP mye, slik at de kan svindle meg og få det til å virke som om det er jeg som har brukt alt. Eller er jeg på jordet nå? Syntes det var merkverdig at de skulle ringe meg, og søkte opp dette på nett. Finner da denne artikkelen: http://www.klikk.no/teknologi/mobil/article400403.ece Hva skal jeg gjøre nå??? Hva om jeg faktisk blir svindlet? Samtalen varte i 1 minutt ser jeg, og nummeret er +353 1 436 9004..... Blir nervøs her..... Anonym poster: f1b48c6efe3e33b45d9d1f24b2ed976b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #2 Del Skrevet 22. november 2012 Google nummeret eller prøv å ringe tilbake. Verre er det ikke Anonym poster: 79283831092ffb2da06a682b09376f51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2012 #3 Del Skrevet 22. november 2012 Niks, du er i ferd med og bli svindlet. Ikke hør på noe av det de sier og puss snuten på dem hvis de ringer igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #4 Del Skrevet 22. november 2012 Sjekk paypalen ofte og ha kontroll på at ikke noe blir borte og bytt passord. Veit ikke om det hjelper, men det ville jeg ha gjort. Men nå bytter jeg passord ganske ofte da, for å være sikker sperr kontoen din hvis noe blir borte, i tillegg kan du se etter tlf nr til paypal og høre om de har ringt deg eller ikke. Anonym poster: 1f3d278fc83850f6d2156bd9ef36e459 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luppa Skrevet 22. november 2012 #5 Del Skrevet 22. november 2012 Google nummeret eller prøv å ringe tilbake. Verre er det ikke Anonym poster: 79283831092ffb2da06a682b09376f51 Genialt svar.... I følge artikkelen TS postet er å ringe tilbake ca det dummeste du gjør. Kan du ikke ta kontakt med mobiloperatøren din og høre hva de foreslår? Har du sjekket hvor my samtalen evt kostet deg? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #6 Del Skrevet 22. november 2012 Hva skal jeg gjøre nå??? Hva om jeg faktisk blir svindlet? Samtalen varte i 1 minutt ser jeg, og nummeret er +353 1 436 9004..... Google er fint. http://www.google.com/search?q=%22353+1+436+9004%22 Anonym poster: 2f24292a14874859f88f208719afc2d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 22. november 2012 #7 Del Skrevet 22. november 2012 +353 1 436 9004 er nummeret for internasjonale kunder hos PayPal UK. Det er ikke uvanlig at banken, kortutsteder eller PayPal kan finne på å kontakte kunder om de ser mistenkelig aktivitet. Synes det er en fin ekstra "sikkerhet". 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #8 Del Skrevet 22. november 2012 +353 1 436 9004 er nummeret for internasjonale kunder hos PayPal UK. Det er ikke uvanlig at banken, kortutsteder eller PayPal kan finne på å kontakte kunder om de ser mistenkelig aktivitet. Synes det er en fin ekstra "sikkerhet". Så dette var faktisk PayPal? Da er det ikke svindel jeg er utsatt for, med andre ord? -TS Anonym poster: 5b92260dba7467a5fa6d161f3b6c4760 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Misteltein Skrevet 22. november 2012 #9 Del Skrevet 22. november 2012 (endret) En av de få tingene jeg fikk med meg om paypal når jeg registrerte meg er at de gjør nettopp dette. De ringer rundt og sjekker hvis det er noe som virker mistenkelig. En venninne av meg bli oppringt av banken hennes en dag. De lurte på om det stemte at hun hadde tatt ut 20.000 kroner i Amerika. Noe som ikke stemte. Det er en ekstra sikkerhet! Endret 22. november 2012 av Misteltein 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #10 Del Skrevet 22. november 2012 Genialt svar.... I følge artikkelen TS postet er å ringe tilbake ca det dummeste du gjør. Kan du ikke ta kontakt med mobiloperatøren din og høre hva de foreslår? Har du sjekket hvor my samtalen evt kostet deg? Har tatt kontakt med Telenor nå, og venter på svar. Det virker som om det faktisk var PP som ringte meg likevel da, syntes bare det var merkelig. Aldri opplevd noe lignende. Takk for alle svar, alle sammen! -TS Anonym poster: 5b92260dba7467a5fa6d161f3b6c4760 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #11 Del Skrevet 22. november 2012 En av de få tingene jeg fikk med meg om paypal når jeg registrerte meg er at de gjør nettopp dette. De ringer rundt og sjekker hvis det er noe som virker mistenkelig. En venninne av meg bli oppringt av banken hennes en dag. De lurte på om det stemte at hun hadde tatt ut 20.000 kroner i Amerika. Noe som ikke stemte. Det er en ekstra sikkerhet! Oi, såpass. Ja, men da er det jo absolutt flott at de ringer rundt. Jeg bare syntes det var litt ubehagelig, fordi mannen som ringte virket ganske merkelig. Da han sa at han tok opp samtalen, og jeg spurte hvorfor, sa han at han ikke kunne utdype det, men at det var av sikkerhetsmessige årsaker, og med en gang jeg sa at jeg hadde brukt PP mye i det siste, så sa han bare hadet.. -TS Anonym poster: 5b92260dba7467a5fa6d161f3b6c4760 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 22. november 2012 #12 Del Skrevet 22. november 2012 Så dette var faktisk PayPal? Da er det ikke svindel jeg er utsatt for, med andre ord? -TS Anonym poster: 5b92260dba7467a5fa6d161f3b6c4760 Ja, nummeret du ble oppringt av er i alle fall nummeret til PayPal UK, så får du vel avgjøre selv om du tror det eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 22. november 2012 #13 Del Skrevet 22. november 2012 Haha..De synes nok at du har shoppet mye i det siste. Jeg har blitt ringt av banken og blitt spurt om uttak en gang, og da var kortet skimmet. Så det er nok bare for å være helt sikre på at det er du som bruker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butterball Skrevet 22. november 2012 #14 Del Skrevet 22. november 2012 Jeg har også blitt oppringt av PayPal, fordi de var redd kontoen min var forsøkt hacket. I tillegg stengte de kontoen min midlertidig, slik at jeg måtte bevise at jeg var rette vedkommende før jeg fikk bruke den igjen. For meg føltes det i grunn veldig trygt, nå er jeg i hvert fall 100% sikker på at PayPal er sikkert (Hører med til historien at de fattet mistanke fordi jeg prøvde å handle på eBay fra en venninnes PC, skulle ikke så mye til, haha) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest barista Skrevet 22. november 2012 #15 Del Skrevet 22. november 2012 Bare for å skyte inn, banken ringer også kunder for å sjekke opp om lignende. Dersom det er uvanlig mye aktivitet, eller kortet er brukt i utlandet osv. Kan du oppleve at banken ringer deg. Dersom banken ikke får fatt på deg, kan du oppleve at de rett og slett sperret kortet ditt. Så det er nok ikke urovekkende at Paypal gjør det samme. De passer nok bare på "sine" verdier, siden det er de som tar fallet dersom du blir svindla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NozMonster Skrevet 22. november 2012 #16 Del Skrevet 22. november 2012 Jeg har også blitt oppringt av PayPal, fordi de var redd kontoen min var forsøkt hacket. I tillegg stengte de kontoen min midlertidig, slik at jeg måtte bevise at jeg var rette vedkommende før jeg fikk bruke den igjen. For meg føltes det i grunn veldig trygt, nå er jeg i hvert fall 100% sikker på at PayPal er sikkert (Hører med til historien at de fattet mistanke fordi jeg prøvde å handle på eBay fra en venninnes PC, skulle ikke så mye til, haha) jøss! ..skulle jo tro at det jobber like mange i pay pal som de har kunder jo, for oppmerksomheten dems er jo imponerende.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #17 Del Skrevet 23. november 2012 Det er jo en ekstra sikkerhet dette! Jeg ble forresten oppringt av banken min en gang, etter at de hadde sett ett uttak på ca 2 usd, i Statene, på kvelden norsk tid. Tenk det, de ringte for 2 dollar! Jeg hadde handlet i en nettbutikk og betalt med kortet mitt, så det stemte, men de sa at på avd for kortsikkerhet reagerer de på småbeløp fra ukjente aktører. 1 dollar her, 2 dollar der - det kan fort bli mye penger av det! Anonym poster: 3af9b1b71b71a713e3fe298e542200f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal mann Skrevet 23. november 2012 #18 Del Skrevet 23. november 2012 jøss! ..skulle jo tro at det jobber like mange i pay pal som de har kunder jo, for oppmerksomheten dems er jo imponerende.. Automatiske systemer som plukker opp ut fra forhåndsbestemte kriterier. Trenger nesten ingen ansatte da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå