Pixie Skrevet 22. november 2012 #1 Skrevet 22. november 2012 Jeg valgte å gjøre vaskerommet (med vask på) om til katterom hvor jeg har dem på natta, men det var visst det dummeste jeg kunne gjøre. Selv om sanda er skifta og ren og pen, gikk de i vasken! Og da jeg flyttet doen opp i vasken, har de begynt å bruke hele gulvet!! Jeg blir gal av å bli møtt med denne lukta hver morgen og lurer på hva jeg kan gjøre for å få dem til å skjønne hvor de skal gå? Huff. "God" morgen hver morgen, ja...
Gjest Bobler Skrevet 22. november 2012 #2 Skrevet 22. november 2012 Hvor gamle er de og hvor mange? For få doer i forhold til katter kan få de til å gjøre fra seg andre steder. Kattene kan også mistrives med å være stengt inne, hvordan er de hvis de har fri tilgang til huset? 2
Gjest Lille-pus Skrevet 22. november 2012 #3 Skrevet 22. november 2012 Tips; Utløpet fra vasken er koblet til kloakksystemet. Selv om vannlåsen er full såvil det kunne lukte 'do' i selve utløpet fra vasken - og lukter det 'do' så vet enhver smart liten kattunge hva som skal foregå der. Sett dokassen på gulvet, ren og pen, men (og er kommer det viktige inn i bildet) ta en bæsjekump og grav nesten helt ned i kassen. Da lukter den rene, fine dokassen "do". I vasken ville jeg latt vannet renne godt, og så ville jeg lagt noe over.... Tenkte først på at du bare kunne satt i proppen... men jeg innser det kan bli ugreit om en av dem skulle finne på å bruke vasken som do alikevel .... 5
Tulling Skrevet 22. november 2012 #4 Skrevet 22. november 2012 La de gå fritt. Lukk soveromsdøra. Etter X antall ganger slutter de å mase og skrape på dører. Kjefter du bekrefter du at du er der inne, og de forsøker videre. Bedre å gi null oppmerksomher. De tar hintet etterhvert. Det er mulig at de driter utenfor doen fordi de ikke er fornøyd med tingenes tilstand. Men ofte er det noe annet som er årsaken.
Pixie Skrevet 22. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 22. november 2012 (endret) Skal vi se... de er 4 måneder (i dag faktisk!) vi flyttet hit for litt over en uke siden, de har tilgang til vaskerom, kjøkken, gang og bad, men driter bare i hjørnene på gulvet/vasken på dette vaskerommet. De får ikke gå på stua mens jeg er borte, men jeg synes de har veldig god plass som det er... huff håper det gir seg snart, har vaska vaskerommet og flytta doen tilbake.. Edit: de er to kattunger, søsken. Endret 22. november 2012 av Pixie
ashera Skrevet 25. november 2012 #6 Skrevet 25. november 2012 Når våre katter driter på "ulovlige" steder er det oftest av noe jeg tolker som frustrasjon, for eksempel dersom det er lite sand i doen eller at vi har vært borte et par dager. Katter er ofte nattaktive og å stenge dem inne på et rom eller nekte dem tilgang til deler av leiigheten er ikke det lureste. Sier som Tulling, la dem gå fritt. Vi lukker bare soveromsdøra, det er det eneste forbudte området for dem på nattestid. 2
Gjest Skrevet 26. november 2012 #7 Skrevet 26. november 2012 Katter er gjerne også litt slikt at lukter det veldig rent et sted så gjør de ikke fra seg heller!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå