Gå til innhold

Hvordan gjøre det lettere for han?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min samboer gjennom to år har nettopp gjort det slutt.

Var vel mer jeg.. Og han takler det ikke så bra, er jeg redd.. Jeg bare lurer på hva jeg kan gjøre for å gjøre det lettere? Eventuelt ikke gjøre.

Jeg har det vondt jeg også.. Men en gang må en vel innse at det ikke funker lengre..

Råd og tips taes imot med stor takk.

Anonym poster: 31c0a6951d8946f4cc7f188e9332ed5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke ha noe som helst kontakt på et par uker.

Skrevet

Tenkte også dette.. Så har ikke snakket med han på noen dager nå. Så kommer det en pakke i posten, bestående av lovehearts, en hjertenøkkelring, og en minnepenn fylt til randen av bilder og et langt brev..

Jeg får vondt av at han har det så vondt.. Og han gjør det så fryktelig vanskelig for seg selv og meg..

TS

Skrevet

Først: herregud så søtt gjort av han :)

Så: Vanskelig å si hva du skal gjøre ovenfor han. Men jeg husker da jeg ble dumpet. Da syns jeg det var kjempe fint å kunne ha kontakt med exen. Snakke om bruddet, hvorfor ble det slik og slik, hva gjorde jeg/vi feil, hvordan vil det bli fremover var det noe håp m.m.

Vi traff hverandre ytterst sjeldent, men hadde kontakt over melinger og fb. Jeg vil si at hun hjalp meg med å bearbeide sorgen og gå videre. Utrolig fint gjort av henne når jeg tenker på det nå.

Så for meg hjalp det faktisk å ha kontakt. Men kanskje du kan spørre han, hva han ønsker? Hva han tror vil være best for seg selv?

Exen min gjorde det, og da sa jeg at jeg gjerne ville fortsette kontatken - og det er jeg glad for. I dag er vi venner som snakkes innimellom.

Skrevet (endret)

Ikke ta noe kontakt. Holder du kontakten blir det omtrent som å dra av vingene og beina på en flue slik Keiser Nero likte å gjøre. Ren tortur av det grusomme slaget, altså.

La hans venner og familie ta seg av han, om du med overveiende stor sikkerhet vet at det ikke er noen vei tilbake til det gode forholdet dere en gang hadde.

Endret av Pene sko...
Skrevet

Du gjør det lettere ved å være helt klar og tydelig på at det virkelig er slutt. Den beste måten er nok å ikke ha kontakt, men da bør du også forklare for ham hvorfor du ikke vil ha det. Si at du er redd for å gi ham forhåpninger om at det skal bli dere igjen, og at du tror det beste for dere begge er at dere ikke har mer kontakt for å unngå at det skal bli forvirring. Ingen forhold er bare dårlige, og plutselig befinner dere i en situasjon hvor det fine oppstår igjen, og da er det veldig lett at håpet gror hos den som vil tilbake.

Dersom du velger å ha kontakt må du være enda tydeligere, ikke noe sex, ikke armkrok-kosing eller annet som minner om kjærestelivet dere hadde.

Anonym poster: 2973c9a3b14af1f6024d4bfccc5165e7

Skrevet

Tusen takk for svar!

Jeg har prøvd å være snill, slem, snakkesalig og tyst. Og ingenting hjelper, rett og slett pga han ikke vil det skal være over. Han fokuserer bàre på det som var fint, og glemmer av alt det dumme jeg gjorde, alt det dumme han gjorde, alt som ble sagt i sinne osv.

Og jeg føler at dette ikke er noe å streve etter. Jeg har fått nok, og det har jeg sagt til han. Jeg har sagt at vi nok etterhvert kan være venner, men at det beste nå er å ha avstand fra hverandre, på alle mulige måter.

Men han vil ikke. Og når han sender ting i posten osv, så får jeg vondt i hjertet mitt. Og han regner nok sikkert med å få noe tilbake. Well, he wont. Og det tror jeg blir å gjøre vondt for han.

Huff, valgets kvaler :-(

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...