Gå til innhold

Tror du på kjærlighet ved første blikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror du på det?

Hvis ja,har det skjedd med deg,og hvordan gikk det til?

Hvis nei,hvorfor ikke?

Det skjedde med meg, og med min første,største kjærlighet.

Han kom inn på en pub, og jeg var solgt. Jeg ga meg ikke før han var min ;) Det var ett turbulent forhold, men jeg har ikke elsket noen før han, eller noen slik jeg elsket han i ettertid.

Anonym poster: 5abc2aa20ab078f0e9132f3859f6c3e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Personlig; Nope!

Sterk tiltrekning; Ja

Kjærlighet; Nei

Endret av Cordelia
Skrevet

JA!!! jeg har opplevd den 1 gang for 20 år siden. Hver gang jeg møter han så er det som ingenting har skjedd. Jeg er like forelsket. Vi ble aldri sammen. Timingen er alltid dårlig. Vi har bare vært alene sammen 2 ganger og da har det vært villt med flørting =)

Han er mannen jeg vil gifte meg med hehe! Jeg håper det blir oss en dag <3

Anonym poster: 0d9d6f1fd748c90b2ff9aa2b8d4ee764

Skrevet (endret)

Ja. Jeg tror på det :rolleyes:

Men HVA det er, og kommer av, er jeg åpen for diskusjon på..

Ja. Jeg har opplevd det èn gang.

Jeg så han tvers over rommet idet han kom inn på stedet vi var, og han så på meg. Som med deg. Veldig klisjè-aktig, men vi hadde kun øye for hverandre etter det den kvelden. Jeg har aldri opplevd noe lignende, hverken før eller etter. Jeg ble hodestups forelsket med påfølgende galskap (veldig ulik meg selv sånn ellers...) Fikk hjertebank, klarte ikke spise, klarte ikke sove, tenkte på han hele tiden, dagdrømte og klarte ikke konsentrere meg og få gjort noe som helst fornuftig. Lettrørt og lettbeveget, og tenkte veldig veldig mye på hva jeg ville gjøre med ham, hehe :) Desverre var jeg samtidig handlingslammet og paralysert, så gutten vet ingenting (?) om hvor godt jeg egentlig liker ham, for det har jeg ikke turt å si helt ennå.. (Skal ta det når jeg er klar for å gi slipp og la ham gå hvis han ikke føler det samme :) ) Helt forferdelig. Det roet seg heldigvis etter en stund, men det er fortsatt mye "restsymptomer", og jeg liker ham like godt etter vi er blitt bedre kjent. Vet ikke om det er begjær, forelskelse eller kjærlighet. Litt (mye) av alt, kanskje :) Jeg vet heller ikke helt om jeg vil treffe på flere sånne. Et lite crush er nok mye bedre enn et stort kræsj. Jeg tror jeg foretrekker det. Jeg mister ikke hodet, da ;)

(og sånn PS - jeg har også disse fjollete tankene om at dette er mannen i mitt liv, og at han vil jeg gifte meg med og få barn med osv osv osv... det er litt vondt å innrømme - for jeg tror faktisk ikke at det skjer..selv om jeg fortsatt håper litt :) ...og litt til :) :) )

Endret av PanLi
  • Liker 1
Skrevet

Har i hvert fall opplevd forelskelse ved omtrent første blikk, for en del år siden. Men det ble ikke noe stort utav det, like greit i ettertid da vi var veldig forskjellige. Husker jeg brukte lang tid på å komme helt over ham, selv om det ikke var så "hardt" fordi jeg ikke rakk å knytte meg til ham eller få særlig forhåpninger. Nå er jeg i et forhold med en jeg falt raskt for, men vi ble litt kjent via nett først da, tror det kan gå fortere når man møtes da fordi en faktisk vet litt om hverandre som "bakgrunn". At en kan gi litt fortere etter når kjemien er der. Uansett falt jeg ikke før andre gang vi møttes :)

Men: Jeg har ei venninne som så en fyr på (eller etter en?) fest da de var 19 eller noe sånt, og hun sa til ham allerede da at de kom til å gifte seg og få barn sammen. Da hadde begge kjærester, og det gikk noen år med diverse forhold på hver sin kant før de faktisk endte opp sammen - de er gift og har barn nå, og det virker som de har det veldig bra.

Anonym poster: 0e59f3de430ea7158803bce3dc747777

Gjest Stjerner og planeter
Skrevet

nei, det passer best i amerikanske filmer og romaner.

Skrevet

Vet ikke, men jeg fant en jente som ga meg ro ved første blikk.

Anonym poster: d6ea42cbd6d5c15f0097232b09a379c6

• Liker 1
Gjest proteinet
Skrevet

Det er mulig å bli betatt eller forelsket ved første blikk, det tror jeg. Men kjærlighet er mye dypere og det oppstår ikke ved første blikk.

• Liker 1
Skrevet

De som tror på det har sett for mye film.

Skrevet

Det går ann å bli forelsket ved første øyeblikk, men å ha kjærlighet for en annen ved første øyeblikk er ikke mulig for et menneske, vi kan ikke være glad i noen eller elske noen man ikke kjenner (med mindre man er psykotisk og inbiller seg et forhold til den fremmede).

Kjærlighet er et bånd mellom personligheter, forelskelse kan skje både ved personlighet og utseende.

Selv om følelsene kan være vanskelige å skille av og til er det forskjellige kjemiske reaksjoner.

Skrevet

Jeg tror på det.

• Liker 2
Skrevet

Nei. Jeg tror på begjær ved første blikk, men ikke kjærlighet. Kjærlighet er noe som vokser og utvikler seg hele tiden, og jeg mener man ikke kan elske noen man ikke vet noe om annet enn utseende.

• Liker 2
Skrevet

Nei, det tror jeg overhodet ikke noe på.

Kan bli betatt, men kjærlighet tar tid å utvikle.

Skrevet

De som tror på det har sett for mye film.

De som ikke tror på det har ikke opplevd det

Anonym poster: 09f857cb8f364436772f05b3dd16727b

• Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

Tror du på det?

Hvis ja,har det skjedd med deg,og hvordan gikk det til?

Hvis nei,hvorfor ikke?

Det skjedde med meg, og med min første,største kjærlighet.

Han kom inn på en pub, og jeg var solgt. Jeg ga meg ikke før han var min ;) Det var ett turbulent forhold, men jeg har ikke elsket noen før han, eller noen slik jeg elsket han i ettertid.

Anonym poster: 5abc2aa20ab078f0e9132f3859f6c3e7

jeg tror det er lett å forveksle det med kjærliget
  • Liker 1
Gjest oreokaka
Skrevet

Hihi ja. Det tror jeg. Skjedde hvertfall med kjæresten min og meg. Det første han sa til meg var "Du var søt", og etter det var jeg solgt av sjarmen hans. Vi begge var hemmelig forelsket i hverandre i 2-3 måneder før vi turte å gjøre noe med det. Var kjærlighet ved første blikk for oss begge. Nå er vi på vårt tredje år sammen, og fortsatt like forelsket :)

• Liker 1
Skrevet

Må vel nesten tro på de som sier de har opplevd det?

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke på det for meg selv, men jeg tror at andre mennesker som ikke har samme litt "distanserte" forhold til andre folk kan oppleve det.

Selv tar jeg for mye avstand, og alle de jeg har virkelig falt for har vist meg interesse først.

Anonym poster: 573764cacd55a06b8a64a76c41a7139d

Skrevet

Tror på det.

Men tror ikke jeg noen gang kommer til å oppleve det. (iallfall ikke gjensidig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...