Gå til innhold

Venninna til kjæresten behandler henne dårlig. Si ifra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har møtt en av bestevenninnene til kjæresten to ganger nå. Jeg synes hun er en utrolig overlegen person i både væremåte og når hun uttalte seg om ting. Kjæresten min tar nå exphil, hun slet litt med å skrive semesteroppgaven sin, men kom seg gjennom det. Hun snakket med venninna om dette og hvordan hun hadde lest på pensum. Så begynte venninna hennes og nesten rakke ned på måten hun studerte på, at hun måtte gjøre ditt og datt istedenfor det hun gjorde. Mulig hun prøvde å være hjelpsom, men hun hørtes bare urolig arrogant ut. Så snakket de om en eller annen nettbutikk med klær hvor kjæresten min visst handlet en del, da begynte venninna hennes å si at den butikken var dårlig og ikke hadde noe fine klær der etc. Selvom hun bare sekunder før hadde komplimentert toppen til kjæresten min. Hun var også veldig glad i sladder om andre venner og bekjente av de.

Jeg likte henne rett og slett ikke, hun rakka jo ned på neste alt kjæresten min gjorde. Studiemetoder, klær og flere ting. De har jo vært venner lengre enn jeg har kjent kjæresten min, men jeg likte fortsatt ikke måten venninna behandlet henne på. Burde jeg si ifra om det til kjæresten min, eller bare la det gå?

Anonym poster: dbf6dd7761b2653a754b244c68afcaf9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjærester skal jo kunne snakke sammen om alt, og hvis min ikke hadde likt en av mine bestekompiser, ville jeg visst om det :)

• Liker 4
Skrevet

Si det :)

Skrevet

Tja, har selv syns at det var veldig viktig for meg å kunne snakke om ALT når jeg har hatt kjæreste, så jeg ser ikke noen grunn til å ikke ta dette opp med henne.

• Liker 1
Gjest rosakatten
Skrevet

Du kan si på en litt fin måte " jeg merket at venninnen din snakket sånn eller sånn til deg, er det bare jeg som reagerer på dette?"

Kjæresten din kommer veldig sikkert til å sette pris på ærligheten din :)

• Liker 2
Skrevet

Ville latt det ligge litt. Er mulig venninna prøvde å imponere deg og så slo det helt feil ut. Jeg ville sett det litt an.

Anonym poster: 8554b76cbc467055da8539eb4d2ae4ab

Skrevet

Si ifra, men ikke sleng ut anklagninger mot venninnen hennes. Si at du synes hun virket litt sånn og sånn :)

Skrevet

Ja, si ifra. Ofte kan vi bli litt blinde ovenfor venner vi har hatt i mange år og ser ikke hvordan de behandler oss.

Skrevet

Si ifra du. Som kjærester skal dere kunne snakke om sånt også? Min kjæreste kan virkelig ikke fordra den ene venninnen min, enda han virkelig har gitt det mange forsøk. Når vi møter henne sammen (en sjelden gang), er han alltid høflig og hyggelig mot henne -og det er viktig for meg.

Anonym poster: b6d41cb3581095295898d3e6f8abd864

Skrevet

Si ifra, det er hennes eget valg om hun vil gjøre noe med vennskapet, men du kan fortelle henne hvordan du opplever det, jeg ville bare satt pris på det og tenkt at kjæresten min brydde seg da.

Min mann takler ikke min besteveninne, det er fordi hun gjorde noe veldig arrogant og var frekk mot meg og snakka drit om mannen min til meg. Jeg avlsutta vennskapet da, men hun har beklagt seg veldig og jeg tok henne tilbake litt etter litt. så det er forståelig at min mann ikke liker henne eller vil ha henne i nærheten, men det er mitt valg om jeg vil vær veninna hennes.

Skrevet

Jeg synes ikke du skal SI ifra, men heller SPØRRE :) Fortell hvordan du opplevde henne, og spør kjæresten din hvordan hun oppfatter venninna, om hun blir såret etc, og lytt til henne.. Det kan være de to rett og slett har en tone seg imellom som er helt greit for de to, men som kan oppfattes annerledes av andre (i dette tilfellet, deg), men det kan også hende kjæresten din blir såret, og da kan det være godt for henne at du spør hvordan hun oppfattet det og bryr deg om henne :)

Anonym poster: ed0df9ac4ab09e5068d109250fa116f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...