Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mulig at dette er et dumt spørsmål, men hvordan blir man stengeansvarlig i en matbutikk?

Jeg har jobbet deltid i butikk ganske lenge nå, men noen ganger når jeg tilbyr meg å ta ledige vakter så sier sjefen at han vil ha noen med stengeansvar på den vakten. Må man ha et ekstra kurs eller noe for å ha dette ansvaret?

Anonym poster: f245b54af9ed5f27d23b33f53602d131

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På mange butikker må man ha jobbet der minst to år med over 50% stilling. Det er også begrenset hvor mange låseansvarlige man kan ha i en butikk, fordi det koster mer å bruke dem. De må også ha opplæring, så hvis det er nok låseansvarlige å ta av, så bruker de selvfølgelig dem. Er du ung så kan det også være "problemet". De vil ofte ha noen med litt fartstid om mulig, selv om jeg har hatt låseansvar i flere år og jeg er ung. Men nå skal det sies at jeg har jobbet i denne butikken siden jeg var 13. også, som ryddehjelp ved siden av skolen.

Anonym poster: 15411fa562678e6e83b0209edb430dbe

Skrevet

Får de låseansvarlige mer i lønn?

Anonym poster: f245b54af9ed5f27d23b33f53602d131

Skrevet

Jeg fikk noen kroner ekstra i timen som låseansvarlig (men bare på de vaktene jeg faktisk hadde låseansvar).

Jeg har jobbet i butikk i mange år, og etter min erfaring må man yte god innsats og vise selvstendighet og initiativ for å bli vurdert som låseansvarlig. Ofte er det jo den låseansvarlige som er ansvarlig for at alle arbeidsoppgaver blir gjort på den vakten, og det er vanvittig kjedelig å komme dagen etter og måtte ta igjen masse arbeid fordi den ansvarlige ikke sørget for at alt var gjort. I tillegg må man selvfølgelig ha litt flaks med at det er ledig stilling som låseansvarlig da.

Skrevet

Jeg har jobbet deltid i en kjedebutikk (dagligvare) siden oktober og har hatt låseansvar på vaktene mine i en måneds tid, så det varierer nok en del når man får mer ansvar.

Skrevet

Mulig de ikke stoler på deg som låseansvalig når de konsekvent unngår å la deg gjøre det..

Anonym poster: e7d55a77ffda762471565ecbaca0d1cd

Skrevet

På jobben min kommer det mer an på personlighet enn hvor lenge man har vært der... Du kan jo høre med sjefen din hva som skal til for at du kan bli låseansvarlig? Du får som regel ekstra penger for det, da det medfører større ansvar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...