Gjest Gjest Skrevet 21. november 2012 #1 Skrevet 21. november 2012 http://www.aidsmeds.com/articles/hiv_otc_test_1667_22643.shtml Er det noen som vet om de her er i salg i Europa?
Gjest O___o Skrevet 22. november 2012 #2 Skrevet 22. november 2012 Aner ikke. Men den typer tester er gratis hos legen
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2012 #3 Skrevet 22. november 2012 Aner ikke. Men den typer tester er gratis hos legen Jeg vet, men det er mer stress. Hadde og vært praktisk å hatt om jeg ender opp med å prostituere meg Men ser ut som den ikke er i salg i Europa ennå, så jeg får be en venn i USA om å sende meg noen.
Gjest O___o Skrevet 22. november 2012 #4 Skrevet 22. november 2012 Legen din har taushetsplikt, testen hos legen er mer sikker og dersom resultatet skulle være positiv - så vil legen kunne hjelpe deg med veien videre. Legen din vil også kunne hjelpe deg med psykisk støtte og evt knytte deg til et støtteapparat.
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2012 #5 Skrevet 22. november 2012 Legen din har taushetsplikt, testen hos legen er mer sikker og dersom resultatet skulle være positiv - så vil legen kunne hjelpe deg med veien videre. Legen din vil også kunne hjelpe deg med psykisk støtte og evt knytte deg til et støtteapparat. Jeg var han har taushetsplikt, det er bare det at det er stress å måtte kontakte lege for rutinetester. Jo mer jeg kan begrense dette, jo bedre. Får jeg eventuelt et positivt resultat er støtteapparatet kun en telefon borte uansett. Det viktigste for meg vil forøvrig være at det vil være nær umulig for kunder og tilfeldige partnere å lyve ang testresultatet. Har du noen dokumentasjon på at legetestene er sikrere? Jeg har sett litt rundt, og med tanke på at den er godkjent av FDA så tviler jeg på at den er direkte usikker. Men selvsagt, det er en periode mellom smitte og når det viser på en test.
Gjest O___o Skrevet 22. november 2012 #6 Skrevet 22. november 2012 Jeg er mest bekymret for hva en positiv HIV-test vil kunne gjøre med deg. Hvis du får tak i en hjemmetest - så håper jeg du har en god venn med deg når du tar den. Ikke vær alene! Masse lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 22. november 2012 #7 Skrevet 22. november 2012 Jeg er mest bekymret for hva en positiv HIV-test vil kunne gjøre med deg. Hvis du får tak i en hjemmetest - så håper jeg du har en god venn med deg når du tar den. Ikke vær alene! Masse lykke til! Takk Har tenkt endel på dette, og ser det ikke som sannsynlig at jeg hadde fått noe nervøst sammenbrudd. Grunnen til det er at jeg fikk en positiv (falsk positiv, det skjer med jevne mellomrom pga at testene kan slå ut på andre ting) test for et par måneder siden, og det eneste som var stress med det var at legen blåste det hele opp og var overbevist om at jeg skjulte en reaksjon. Så for min del antar jeg at det nok vært mye mindre stress å fått et slikt resultat hjemme, taklet det på mitt eget vis og fått tatt en test hos en lege med litt mer vett på å "lese" folk enn fastlegen min. Selvsagt, jeg hadde det i bakhodet til den nye testen kom (levde som jeg var HIV positiv for å ikke risikere å smitte andre, og var nok litt mer obs på å leve sunt), men utover det? Jeg tenkte lite over det. Har sannsynligvis med at jeg kjenner flere med HIV, så jeg kan forholdsvis mye om det og har liten grunn til å anta at omgangskretsen min hadde støtt meg ut.
Sugerøret Skrevet 22. november 2012 #8 Skrevet 22. november 2012 spørsmålet er jo om den testen er til å stole på. Ville ikke tatt sjangsen jeg ,og heller gått til en lege
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå