AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #1 Skrevet 21. november 2012 Ser der er folk som skriver telefonnumre på armene til ungene med sprittusj når de er på lekeland osv. Skal til syden snart, og kunne tenkt meg å gjøre det samme. Men lurer på - dere som har prøvd: * hvor lenge varer det før det går vekk? * kan det være skadelig for barnet? (anonymbruker? har spurt om det samme på Facebook, og vil ikke at noen skal koble nicket mitt til meg) Anonym poster: a3899a8f6d0415d8b15f4b5f321d238f
AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #2 Skrevet 21. november 2012 Jeg tegne på hendene mine gjennom hele barneskolen, i likhet med stort sett alle andre. Den gangen man bare hadde penal på skolen. Tror ikke at et telefonnummer på armen er skadelig akkurat. Vanlig sprittusj vaskes vel ganske lett av med såpe i dusjen. Anonym poster: 9052c99a4670531c9233527db8719374
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #3 Skrevet 22. november 2012 Husk +47 foran nummeret. Anonym poster: 80c452615b47a507b9703ef332dbdd90
Kontormus Skrevet 22. november 2012 #4 Skrevet 22. november 2012 Det finnes spesielle armbånd til dette: http://www.travelsafety.no/ 1
Cordelia Skrevet 22. november 2012 #5 Skrevet 22. november 2012 Nja, det er jo en kjent ting at stoffer tas opp gjennom huden. Ville tro at det ikke er det beste. Bør isåfall være spesialtusj av et eller annet slag. Men som sagt det finnes sånne navnebånd å få tak i.
Furstina Skrevet 22. november 2012 #6 Skrevet 22. november 2012 Jag hade INTE gjort det. Jag har känslig hy, och min dotter har mycket känslig hy. Då känns det inte rätt att skriva med sprittusch på armen. Bägge mina barn har använt namnband med telefonnummer på. Vi har förklarat hur viktigt det är att armbandet sitter kvar och varför de ska ha det. En liten historia: Min son behövde använda armbandet en gång. Vi var på Muminland i Finland och han försvann i folkmassan efter att ha sprungit efter en av figurerna. Vi kunde inte hitta honom och paniken började stiga. Mannen fick stå kvar där vi tappat bort honom och jag letade med lillasyster i vagn. Så ringde min mobil och en finska sa på dålig finlandssvenska "Jag tror jag har din son här". Sonen hade upptäckt att vi var borta, blivit ledsen, börjat blöda näsblod, men varit välidgt duktig och sträckt fram armen till en tant/mamma och sagt: "Mamma" medan han pekade på bandet med telefonnr. Inget mer. Han hade snällt stått kvar, inte sprungit runt och han hade använt namnbandet. Två gånger har jag också gjort specialtröjor och målat mammas och pappas telefonnr på tröjan med T-shirt färg. Det har varit som en slags "festivaltröja". 2
Sulosi Skrevet 22. november 2012 #7 Skrevet 22. november 2012 Jeg skrev navn, telefonnummer og nasjonalitet på et bommulsbånd og knyttet det rundt håndlettet. Den gangen fantes ikke de båndene som Kontormus linker til. Vi var 16 dager på ferie, jenta "bodde" nermest i vannet hele ferien og båndet var fullt leselig når vi kom hjem
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #8 Skrevet 22. november 2012 Jeg har innimellom brukt både tusj og kulepenn på minstemann når vi har vært på fotballcup'er, tivoli og andre uoversiktilige steder (og ikke husket slikt bånd). Navn og mobilnummer på armen, det har vart hele dagen, og ikke noe problem for huden. Men nå sliter vi ikke med sensitiv hud, så da utgår jo det problemet. Har faktisk aldri fått bruk for det, men det er en fin trygghet der og da. Anonym poster: 519c5f888de8038a8fbbd027e428e2b0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå