Gå til innhold

Tranebærjuice hjelper ikke for UVI!

Gjest Tammie

Anbefalte innlegg

Kjedelig for alle som har presset i seg denne heslige juicen i alle år for å forebygge urinveisinfeksjon. Jeg kom over dette i denne månedens utgave av "sykepleien".

En sammenfatning av tjuefire studier med 4 473 personer viser at genvinsten er liten, dette kommer så klart frem at det ikke vil bli forsket noe mer på dette!

Greit å vite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har kronisk UVI, og tar jevnlig tranebær i forskjellige former når jeg merker det "begynner". Hjelper kjempebra for meg ivhertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ganske viktig å huske at tranebærjuicen skal være uten sukker! Så naturlig som overhodet mulig. Sukker forværrer kun situasjonen. Selv har jeg slitt en god del med UVI og har da ofte laget egen juice hjemme. Det har funket bra, men vann med sitron funker like fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får UVI kjempelett etter sex, hver eneste gang jeg har fått skiten tar jeg tranebærkapsler fra apoteket og det forsvinner på en dag.

Har aldri tatt tranebær forebyggende, men den kurerer iallefall.

Anonym poster: eae4a36041b45ad71ae96d08f6b40a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det vel snakk om hva slags tranebærjuice osv.. det hjelper jo ikke med en juice som i teorien kun innehar smaken av tranebær.

Det som hjelper mot uvi er væske, syre og c-vitaminer, finner man riktig juice så hjelper dette, det er jeg overbevist om, har hjulpet meg. Har selv prøvd å drikke ut en uvi på kun vann, funket ikke før det var tranebær inne i bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tranebærjuice er 98% sukker og vann så det er ganske opplagt at ikke hjelper. Tranebær i kapsel derimot funker ganske bra.

Anonym poster: 0db937dbff8f3a55feb1bfd04db5fa75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kraftig UVI. Ville ikke ta antibiotika, drakk hvetegress og spiste kun grønn mat. 2 dager etter var alle symptomene borte, og legen tok ny prøve og bekreftet at jeg var frisk. :hjerte: hvetegress :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...