AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #1 Skrevet 21. november 2012 Han har blitt helt forferdelig lat og usunn disse siste månedene/dette siste året. Han jobber 8-9 timer hver dag, spesielt kveldsjobbing og er helt ferdig når han kommer hjem. Og så gamer han. Og så legger han seg. Jeg får aldri lagt meg samtidig som han. Men vettu hva? Det har jeg vent meg til, så det er ikke det som er problemet her. Problemet er: Når vi begynner å diskutere om noe, som ikke bare er bagatell, men noe viktig, så fortsetter han bare å game. Jeg ber han pent om han ikke kan avslutte litt, slik at vi kan snakke sammen ordentlig, fordi jeg føler jeg ikke får kontakt med han når han skal spille samtidig. Han spiller et slgs spill der hvor han har øretelefoner på og snakker med andre samtidig. Litt forstyrrende? ja... Og det ender med krangling og han blir fly forbanna og kjører meg hjem. (Vi bor i hver vår leilighet) Etter en stund beklager han seg, og ber meg roe meg ned. JEG ROE MEG NED...? hehe. Jeg har prøvd å la være å mase i så lang tid, og prøvd å være snill og forståelsesfull. Jeg har kommet med forslag i ny og ne om at han bare kan være alene i kveld og slappe av etter en lang dag på jobb, men det vil han ikke. Han kommer til meg hver eneste dag etter jobb og er her i typ en time før han stikker hjem igjen. Why? Vi får jo ingenting annet ut av den timen enn å sitte stille og se på tv, evt, kose. Han orker ikke å snakke noe særlig da jobben hans går ut på å snakke dagen lang. Jeg hjelper han med å rydde i leiligheten flere ganger, men hver gang roter han det skikkelig til igjen på få dager. Jeg mener det, det er skikkelig rotete og ekkelt der. Oppvasken har han ikke tatt i ukesvis/månedvis og doen har han ikke vaska heller på dritlenge. Det ligger pappesker og søppel overalt i leiligheten hans, men bryr han seg? neppe... Jeg blir jo selvfølgelig oppgitt tilslutt? Og jeg sier til han at jeg eller forholdet vårt burde vel være viktigere enn å spille ferdig spillet før han kan snakke med meg? Eller overreagerer jeg der og bør la han spille ferdig før vi kan snakke sammen? Og vær så snill å ikke sett spørsmål på hvorfor jeg er sammen med han og at han bare er noe dritt. Han har mange gode egenskaper også som er verdt å holde på og jeg er glad i han og har tro på han, så det eneste jeg vil her med dette innlegget er å høre om jeg virkelig overreagerer som han mener, eller om det er han som burde skjerpe seg.. Anonym poster: 87d7f6d8fd3cf17e35489cf7b3bf0770
Steinar40 Skrevet 21. november 2012 #2 Skrevet 21. november 2012 Han bør skjerpe seg. Eller er du mora hans? Men det jeg lurer på er hvilke gode egenskaper du mener han har? 1
Bernardette Skrevet 21. november 2012 #3 Skrevet 21. november 2012 Er han seks år? Da bør du sette grenser før det er for sent. Han er stor nok nå til å vite at man ikke "gamer" mens man snakker med mennesker. Seks år er tross alt seks år. Er han voksen? Djeez Louise. 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #4 Skrevet 21. november 2012 Takk for svar. Jeg føler ikke at jeg skylder dere en forklaring på hvorfor jeg er hos han og hva som gjør han bra. Han er en bra fyr også, bak dette drittet her. Han har aldri slått meg eller kyssa en annen osv. (såvidt jeg vet) Han er veldig snill og vi har en slags kjemi osv osv. osv men det er ikke noe jeg vil snakke om her. Han er nok litt barnslig ja, det var vel det jeg tenkte. Jeg håpet jo at jeg ikke var helt skrudd i hodet og en skikkelig masekjerring. Måtte bare forsikre meg om at det ikke er jeg som sitter her og lager tullball. Han har skrevet "brb" mest sannsynlig for å spille ferdig i fred. L O L er alt jeg har å si. Burde vel sette en grense ja. Jeg er en jente med bein i nesa, og det har han fått merket (er ganske tydelig at han ikke er vant med det) men jeg er ikke så tøff at jeg klarer å la vær å svare han på en hel dag og la han lide... jeg er ikke den typen. Denne gangen tok det han ca en halv time før han sendte melding og beklagde seg, og da svarte jeg han. Jeg kan klare noen timer også, men ikke mer enn det. Da hemmer det resten av dagen min og jeg har jo plikter jeg må gjøre. Anonym poster: 87d7f6d8fd3cf17e35489cf7b3bf0770
Steinar40 Skrevet 21. november 2012 #5 Skrevet 21. november 2012 Jaja, jeg hadde ikke orket en slik oppførsel. Men så er jo jeg da en mann. Man skal ikke se bort ifra at menn finner seg i mye typisk kvinnfolkoppførsel, og at kvinner finner seg i mye typisk mannfolkoppførsel. Derimot orker jeg altså overhodet ikke idioter av mannfolk.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #6 Skrevet 21. november 2012 Lurer på om han henger etter på IQ skalaen... Anonym poster: 87d7f6d8fd3cf17e35489cf7b3bf0770 4
Miley Cyrus Skrevet 21. november 2012 #7 Skrevet 21. november 2012 Han er nok litt barnslig ja, det var vel det jeg tenkte. Jeg håpet jo at jeg ikke var helt skrudd i hodet og en skikkelig masekjerring. Måtte bare forsikre meg om at det ikke er jeg som sitter her og lager tullball Det bør du skjønne at ukjente mennesker ikke kan svare deg nøytralt på når de bare har hørt dint versjon av saken. 1
Midnanne Skrevet 21. november 2012 #8 Skrevet 21. november 2012 Huff akkurat sånn var eksen min og. Utrolig slitsomt, og man føler seg skikkelig liten der man sitter og vil ordne opp i problemene, mens fyren ikke engang kan se vekk fra skjermen :/ Ingen god følelse nei. Har ingen gode råd å gi, da vi slo opp av andre grunner før vi fikk noen løsning på nettopp det, men gir deg en god klem og forståelse
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2012 #9 Skrevet 21. november 2012 Jeg hadde sluttet å rydde leiligheten hans, sagt jeg ikke gadd å komme på besøk hvis d er grisete. Dersom du kommer der og det er rotete, hadde jeg gått igjen. Hvis er på besøk og han velger å spille data. Hvorfor gidder du å besøke han da? Vær litt kostbar! Si at hvis du ska besøke han, får han bruke tid på deg. Ellers får dere treffes andre steder... Har selv hatt lignende problem, men her er det bra nå ))
aquiz Skrevet 21. november 2012 #10 Skrevet 21. november 2012 Jeg er glad jeg er single når jeg hører slikt... Jeg har et barn og det er nok! Du vil ikke ha spm ang hvorfor dere er sammen, men du nesten ber om det likevel. du sier du er tøff men egentlig er du jelly (du er forelsket ). Tenk godt over om du er sammen med verdens beste kompis, eller om du faktisk ønsker et liv med å oppdra på han. Man sliper kantene på hverandre i et forhold, men når man må lære sin partner manerer, respekt og enkle ting som renslighet? Det er kanskje litt mye snuppa. 2
AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #11 Skrevet 21. november 2012 Jeg ønsker at han skal komme til meg og ordne opp face to face. Men han mener at jeg har sagt mitt og han sitt og at det er ordna opp. Men jeg er ikke enig og vil at han skal komme, men han vil ikke. Hva skal jeg si nå da? Be han dra til helvete (grovt) eller fortsette og be han være så snill å komme? Eller ignorere? (OG DET KLARER JEG IKKE) Anonym poster: 87d7f6d8fd3cf17e35489cf7b3bf0770
Steinar40 Skrevet 21. november 2012 #12 Skrevet 21. november 2012 Jeg ønsker at han skal komme til meg og ordne opp face to face. Men han mener at jeg har sagt mitt og han sitt og at det er ordna opp. Men jeg er ikke enig og vil at han skal komme, men han vil ikke. Hva skal jeg si nå da? Be han dra til helvete (grovt) eller fortsette og be han være så snill å komme? Eller ignorere? (OG DET KLARER JEG IKKE) Anonym poster: 87d7f6d8fd3cf17e35489cf7b3bf0770 Be han dra til helvete. 2
Gjest brutal mann Skrevet 21. november 2012 #13 Skrevet 21. november 2012 Han komme hjem fra jobb, er dritsliten, og gamer for å koble helt av. så kommer du og gnåle om "uvesentligheter" når han mentalt ikke er i nærheten av å være i modus for å ta imot gnålingen din. Det handler nemlig ikke bare om at han skal høre etter, det handler minst like mye om at DU må klare å finne tidspunkt når hjernen hans faktisk fungerer. Videre så er det sjelden hva som sies som er problemet, det er hvordan det sies som er så forbasket irriterende å høre på. Ett og samme budskap fra to forskjellige personer kan mottas som tidenes provokasjon eller som en selvfølgelighet en virkelig ønsker å forholde seg til. Det handler om HVORDAN budskapet formidles! Se på deg selv og hva du kan gjøre her. 2
Strixvaria Skrevet 21. november 2012 #15 Skrevet 21. november 2012 Han komme hjem fra jobb, er dritsliten, og gamer for å koble helt av. så kommer du og gnåle om "uvesentligheter" når han mentalt ikke er i nærheten av å være i modus for å ta imot gnålingen din. Det handler nemlig ikke bare om at han skal høre etter, det handler minst like mye om at DU må klare å finne tidspunkt når hjernen hans faktisk fungerer. Videre så er det sjelden hva som sies som er problemet, det er hvordan det sies som er så forbasket irriterende å høre på. Ett og samme budskap fra to forskjellige personer kan mottas som tidenes provokasjon eller som en selvfølgelighet en virkelig ønsker å forholde seg til. Det handler om HVORDAN budskapet formidles! Se på deg selv og hva du kan gjøre her. Men hvordan skal man i det hele tatt klare å formidle noe som helst når fyren bare er interessert i å sitte med nesa i TV-skjermen?? Det er jo DET som er problemet her!
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 21. november 2012 #16 Skrevet 21. november 2012 Du er sammen med en gris
Gjest brutal mann Skrevet 21. november 2012 #17 Skrevet 21. november 2012 Men hvordan skal man i det hele tatt klare å formidle noe som helst når fyren bare er interessert i å sitte med nesa i TV-skjermen?? Det er jo DET som er problemet her! Nei... Det er jo pøkk umulig å få til at han gjør noe annet Først må hun forstå hvorfor han spiller. Hodet hans er bomull og han er tom for mer kommunikasjon. Husk, menn og kvinner har viden forskjellig mental kapasitet når det kommer til antall ord som kan prosesseres hver dag. for mine egen del vet jeg at forsøk på smalltalk, spørsmål og annen verbal kommunikasjon mellom klokken 16:00 og 20:00 er fånyttes. Men la meg være i fred til klokken 20, så skal jeg ta min del av husarbeid og unger, og så kan du snakke etterpå. Fortrinsvis i en situasjon der farmen droppes og en stryker rett til sengs. Ikke for å pule, men for å bare være sammen i avslappende omgivelser. TS har rett og slett en jobb å gjøre med hvordan hun kommuniserer.
Strixvaria Skrevet 21. november 2012 #18 Skrevet 21. november 2012 Nei... Det er jo pøkk umulig å få til at han gjør noe annet Først må hun forstå hvorfor han spiller. Hodet hans er bomull og han er tom for mer kommunikasjon. Husk, menn og kvinner har viden forskjellig mental kapasitet når det kommer til antall ord som kan prosesseres hver dag. for mine egen del vet jeg at forsøk på smalltalk, spørsmål og annen verbal kommunikasjon mellom klokken 16:00 og 20:00 er fånyttes. Men la meg være i fred til klokken 20, så skal jeg ta min del av husarbeid og unger, og så kan du snakke etterpå. Fortrinsvis i en situasjon der farmen droppes og en stryker rett til sengs. Ikke for å pule, men for å bare være sammen i avslappende omgivelser. TS har rett og slett en jobb å gjøre med hvordan hun kommuniserer. Skal hun liksom sitte der og vente på at han finner ut at han kanskje vil veksle 2 ord i løpet av kvelden da eller? Og hvis han er for sliten, så kan han vel si det da, i stedet for at hun skal sitte der å "råtne på rot" kveld etter kveld?! Da kan jo TS like godt slutte å besøke ham, annet enn i helgene. Det er for øvrig heller ikke vanlig for voksne mannfolk å bruke all fritiden sin på onlinespill. Disse rpg-spillene krever da vitterlig også at man kommuniserer temmelig aktivt med medspillere (derav headset med mikrofon), legger strategier og konsentrerer seg hele tiden. Så at han "er for sliten" til å kommunisere med partneren sin, men kan kommunisere og legge slagplaner med kompisene sine i flere timer via en spillkonsoll hver eneste kveld, vet du hva - det går jeg faktisk ikke med på. 6
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2012 #19 Skrevet 21. november 2012 TS; Si at du har fått spillingen hans helt i rangstrupen, at du ikke vil se han i nærheten av spill når du er til stede. Han må vèl spille, men enten spiller han hos seg, eller så er dere sammen. Min samboer spiller aldri når vi er sammen. Det er ikke en prioritert, selv om han spilte masse før vi ble sammen. At han heller ikke rydder og har det skittent...vel du blir jo mora hans. Han er lillegutt som spiller, mens du springer rundt og rydder og vasker. Av og til vil han kose og dere har sex. OK...hva får du ut av dette på hverdager? Har han ikke noe mer enn dette å by på, så virker det litt lite interessant..synes jeg. Sett krav jente. Slutt å rydd. Si at du ikke er interressert i å sitte og se han spille. Si at hvis dette liksom er forholdet deres, så vil du heller sitte og se maling tørke, for det er faktisk mindre frustrerende enn han er. Gi han et spark så han skjønner tegninga.
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #20 Skrevet 22. november 2012 Takker for svar alle sammen. Det ordna seg til slutt. Jeg ba han dra til helvete, men så kom han etter hvert over. Vi fikk snakket, men det var såvidt. Var vel mer at jeg snakka og han svarte og ja. Så blir han veeldig kosete etterpå og sånt. Og drar hjem igjen og gamer. Jaja, jeg fikk jo snakka litt med han tilslutt. Vi har dager der vi finner på noe annet enn bare sex og gaming da, ellers tror jeg jeg ikke hadde holdt ut... . Vi drar ofte til Sverige sammen, drar ut og spiser i ny og ne og kino og sånt, så det er ikke så ille. Men det er litt sant at han oppfører seg som en gris for tiden. Helt sykt å egentlig, men vi får se... En dag må jo han skjerpe seg og skjønne at sånn går ikke an å leve? Jeg er ikke perfekt selv, men jeg kan si at jeg gjør mitt beste her hele tiden i forhold til han, så her er det jeg som faktisk prøver mens jeg føler at han ikke gjør det like mye. Og brutal mann: Tror du ikke jeg har prøvd det utallige ganger? Tror du ikek vi har slitt med kommunikasjon kjempelenge? Vi har vært sammen i fire år. Jeg har sett han på tusen forskjellige måter. Han har gått fra å ha støv på hjernen til å være rene søppelmannen, han har gått fra å være en treningsnarkoman til å bli en smålubben gris. Men èn ting har han alltid vært: en gamer. Og jeg har prøvd å finne et tidspunkt som passer bra, slik at vi kan snakke uten at han skal bli vrang, finne på unnskydlninger for å ikke snakke, bli barnslig, sint, begynne å kalle MEG dramaqueen når jeg bare ønsker å utveklse noe med han i FEM minutter, men som han gjør at det varer i TIMESVIS. Tror du virkelig jeg ønsker å krangle med han i flere timer? Ehm, I dont think so! Så uansett tidspunkt, så er det feil. Men det får nå være det samme, vi fikk ordna opp etter.. skal vi se.. 2 timer eller noe? og jeg får ikke sove ennå jeg la meg for snart to timer siden. Jeg får ikke sove fordi det kryr så mye tanker oppi hodet mitt. Jeg vil så gjerne bare kunne snakke med han i fem minutter uten at det skal gå helt over styr og ta flere timer liksom. Jaja god natt! og takk for alle svarene! Det hjelper jo å høre litt at jeg må sette grenser og ikke leke "mor og sønn" her, vi er jo kjærester for helvete. Ikke mamma og gutt.. måtte le litt av meg selv da noen av dere sa det. "Shit" tenkte jeg, det er nesten SÅNN det er jo... tragisk. Anonym poster: 87d7f6d8fd3cf17e35489cf7b3bf0770
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå