Gå til innhold

Blåfarge til kjøkkeninnredning: Hjelp!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei!

Vi skal pusse opp kjøkkenet. Rommet er rektangelformet, og har ett vindu som vender mot nord-øst. Kjøkkeninnredningen er i eik med profileringer og ganske gammel (umoderne) Skal legge glassfiberstrie og male i lys kremfarge, legge laminar i eik.

Har lyst å male innredningen blå. Hva tror dere om dette? Og i så fall? Hvilken blåfarge?????

TRENGER TIPS

Hilsen Amalie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Noe av det fineste kjøkken jeg har sett i blått er en Kvalsvik kjøkkeninnredning (også i badinnredning!) som var blå aldringsmalt. Malingen var på en måte krakelert og lasert tror jeg.

Du kan prøve å søke på eventuell nettsider eller stikke innom en forhandler å få en katalog.Derfra kan du jo hente ideer til hvordan du selv skal male. Det er utrolig mange dekorative maleteknikker du kan bruke for å gjøre det spesielt.Går du innom en malings-butikk har de helt sikkert hefter med fremgangsmåter etc.

En annen ting som kan bli pent er hvis du maler innredningen i samme kremhvit/gul-fargen som på veggene og setter antikk-behandlede beslag og håndtak på skap og dører. Da får du et veldig stilfullt og nøytralt uttrykk. Og kjøkkenet vil også bli lyst og fint i og med at du har bare et vindu.

Selv har jeg bonderødt kjøkken med grønt i profileringene.Trives kjempegodt med det.Lunt og trivelig.

Et godt tips er å titte litt rundt i butikker og i ukeblad før du bestemmer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...