AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #1 Skrevet 21. november 2012 Hjelp, julebordet står for tur til helgen, og plutselig får jeg er utbrudd av "nupper" kviselignende røde prikker på brystet. Har ikke spist/drukket noe utenom det vanelige, ingen nye parfymer/kremer ol, ikke brukt smykker el annet vaskemiddel/skyllemiddel ol. Noen som har en vidunderkur til hvordan jeg fort kan få dette bort (har aldri hatt kviser eller noe utslett/lignende der før Skal ha på meg en litt utringet kjole med stropper på julebordet, og det blir ikke fint visst jeg ikke får bort nuppene... Anonym poster: 3bfb6a3e12b5fd24055fc83915b4bd63
Professor Orm Skrevet 21. november 2012 #2 Skrevet 21. november 2012 MD formulation sin body lotion. Den er god på nupper.
sofia:) Skrevet 30. november 2012 #3 Skrevet 30. november 2012 Hei:) klør disse nuppene, er de røde med verk i midten, gjerne med et hår stikkende ut? Har en mistanke om at du muligens har follikulitt som er en betennelse av hårfollikelen. Kan være enten bakterier eller en sopp som heter malassezia furfur som finnes i normalfloraen på huden som har funnet veien ned i follikelen. Om det er sopp klør utslettet. Men, dette er i bunn og grunn rene spekulasjoner fra min side. Ta deg en tur til legen og få de til å ta en prøve av utslettet...
mckinley Skrevet 1. desember 2012 #4 Skrevet 1. desember 2012 Går du på P-piller? De kan ofte gi kviser på bryst og omegn. Ikke klem på dem (med mindre de er helt krise), da sprer de seg bare. Til nøds på fest kan du legge litt dekkstift på dem. Hvis du vanligvis bruker pudder der er det viktig at du fjerner den om kvelden med sminkefjerner og masse vann og krem. Jeg anbefaler god gammeldags A-krem. Ellers ville jeg renset brystområdet like omhyggelig som ansiktet hver kveld og morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå