Gå til innhold

Hvor lang tid tar det før man har opparbeidet seg sykepengerettighetene igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært sykemeldt flere små perioder på grunn av sykdom det siste året men nå skal jeg opereres og det blir kanskje flere ganger. Legen min fortalte meg at jeg måtte forvente hvertfall ett år med operasjoner og rehabilietering... Men slik det er nå ahr jeg jo brukt av sykepengene mine og vil da ikke få 100% sykepenger i ett år om jeg blir sykemeldt i ett år fra nå av.

For slik jeg har fortstått det så kan man bare være sykemeldt i ett år... Jeg forstår ikke helt reglene. Uansett har jeg muligheten for å jobbe en stund til før det blir operasjon på meg men det bør helst gjennomføres så fort som mulig for å sikre at det blir velykket.

Jeg har vært sykemeldt ca 2 mnd tilsammen de siste 7 månedene over fire perioder.

Anonym poster: 1b9d2b61a4ff93f7650003e01191d451

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For å begynne helt på nytt med en sykemeldingsperiode kan du ikke ha vært sykmeldt mer enn 16 dager sammenhengende de siste 26 ukene.

Skrevet

Og om du ikke er frisk når sykepengeperioden er utløpt så får du aap - du blir ikke stående uten inntekt :)

Anonym poster: 16dcf82fa9969ab1a65b98003eaf6a82

Skrevet

Og om du ikke er frisk når sykepengeperioden er utløpt så får du aap - du blir ikke stående uten inntekt :)

Anonym poster: 16dcf82fa9969ab1a65b98003eaf6a82

Man får ikke bare aap. Det må søkes om, og man må oppfylle kravene. Er meget mulig å bli stående uten inntekt.

Anonym poster: e745c1a8e254946cbbfc1f5558cb244a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...