Gå til innhold

Oppblåst og masse vann i kroppen, hele tida!

Anbefalte innlegg

Skrevet

4/5 av tiden pleier jeg å være litt oppblåst, og ha vann i kroppen, spesielt brystene mine. Så fort jeg spiser, så står magen rett ut og jeg ser rett og slett stor ut overalt. Dette ødelegger motivasjonen min til å trene og spise sunt.

Jeg spiste i dag havregryn med kanel, cottage cheese, bananbiter, rosiner og litt solbæryougurt + bittelitt melk bare for å løse det opp litt, så det ikke blir så tørt.

Til lunsj spiste jeg kyllingsalat. Tok en vaffel også etter kyllingsalaten.

Men det jeg ofte spiser i hverdagene er som regel eggomelett med brokkoli, skinke og ost, havregrøt som nevnt over, kyllingfilet med wok, karbonadekjøttdeig med wok eller grovt pasta, kyllingsalat, nakkekotelett med wok, nøtteblanding, kiwi. Det er det jeg kommer på nå.

Jeg drikker vann, pepsi max (prøver å trappe ned på pepsi max i ukedagene), te med tre sukketter og litt melk, tropisk juice.

I helgene koser jeg meg gjenre med pizza til middag, og litt godis/is på lørdag/søndag. Men jeg har tenkt å trappe ned her også og ha èn bestemt spisedag der hvor jeg kan spise hva jeg vil, mens resten av dagene holde meg sunn.

Jeg trener sånn ca. 4 dager i uka gjennomsnitt. Noen uker trener jeg 6 dager mens andre uker 3. Osv. Og det går som regel i styrketrening og intervall-løping.

Men nå har jeg vært oppblåst og hatt vann i brystene mine i 2 uker, eller mer og begynner å bli drittlei av å føle meg feit og lubben. Jeg føler meg slaskete. Hva er det som gjør at kroppen min blir sånn? Det føltes om jeg ikke kan spise karbohydrater, fordi det er dèt som gjør at kroppen min blir så oppblåst med en gang. Jeg spiste for eksempel knekkebrød med skinke, ost og agurk i går kveld før jeg la meg. Drakk også en kopp te.

Blah! What to do! Må jeg spise enda mindre?

Anonym poster: d9ef10a898440839bf2bee313dc17959

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei - prøv å kutt ut gjærbakst og annen mat som innehlder mel i en uke og se hva som skjer.

Forslag:

Frokost - cultura med nøtter og frø pluss tørket frukt

Lunch - salat

Middag - vanlig middag men ikke hvit saus.

Anonym poster: 68071ba47b98d1346428da367064b5dc

Skrevet

Støtter forslaget over. Det kan også hende du reagerer på melkeprodukter, og selv blir jeg f.eks. oppblåst i magen av kunstige søtningsmidler (som suketter og light-brus). Du må nesten bare prøve deg fram og se hva som fungerer for deg. Bruker du p-piller så kan de også bidra til problemet, så du kan i så fall vurdere å prøve et annet merke.

Gjest Sitrondrops
Skrevet (endret)

Salter du maten mye, eller spiser veldig salt mat? Det kan gjøre at du holder på vann nemlig. Men enig med de over, kutt ut mel og drikk mer vann samt spis mer grønnsaker.

Havregrøt, nøtter, frukt og juice er kaloribomber. Bytt ut med salater, oppskjærte grønnsaker og vann.

Endret av Sitrondrops
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! Skal prøve å kutte ut spesielt sukketter og pepsi max, da jeg merker at jeg reagerer mest på dette.

Nå er det utrolig nok ikke så mye vann i kroppen min lenger, men vi får se hvor lenge det varer :)

Anonym poster: d9ef10a898440839bf2bee313dc17959

Skrevet

Vann i brystene? Har jeg aldri hørt om.

Anonym poster: 30ac59774eb3761c69246c2ede449e64

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir ekstremt oppblåst dersom jeg spiser for mye gluten og melk, merka at jeg gikk ned 7 cm rundt livet på én uke når jeg kuttet ut disse for en periode. Ta gjerne en titt innomm bloggen min, står mer utfyllende der. På meg så viste heller ingen tester noen form for allergi eller intoleranse, men en kjenner jo hva som fungerer best for kroppen.

Gjest Sitrondrops
Skrevet

Vann i brystene? Har jeg aldri hørt om.

Anonym poster: 30ac59774eb3761c69246c2ede449e64

Mange som får dette i forbindelse med PMS for eksempel. Selv kan jeg gå opp en hel cup størrelse før menstruasjon.

Skrevet

Jeg blir ekstremt oppblåst dersom jeg spiser for mye gluten og melk, merka at jeg gikk ned 7 cm rundt livet på én uke når jeg kuttet ut disse for en periode. Ta gjerne en titt innomm bloggen min, står mer utfyllende der. På meg så viste heller ingen tester noen form for allergi eller intoleranse, men en kjenner jo hva som fungerer best for kroppen.

Skrevet

Står link til den hver gang jeg skriver noe:

gitte89's fantastiske dagbok i rosa skrift :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...