Gå til innhold

Et baderomsspørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en helt vanlig våtromstapet på mitt bad og jeg leker med tanken på

å male til våren.....er det noen som har gjort dette før, med hell?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi gjorde det for ca 2 år siden. kjøpte våtroms maling, malte 2 strøk. fungere meget bra :)

Skrevet

Wow...det lyder lovende! :jepp: Var det sånn stinkende oljemaling som luktet et halvt år,

eller har de luktfri mirakelmaling for bad også?

Gjest hedgepig
Skrevet

Våtromsmalingen er en akrylmaling ( vanntynnet) og inneholder sopphindrende middel.

Den største risikoen med å male våtromstapet er at malingen reagerer med mykgjøreren i tapetet og at det blir en klebrig flate. +at det selvsagt er en fordel om det er dusjkabinett sånn at det blir mindre slitasje.

Skrevet

Mhm...testes på en liten flate først altså. *notere* :)

Skrevet

Den lukter litt kraftig når det males. men det forsvant etter en kort stund (tror ikke vi merket noe malings lukt etter noen dusjer / ca 1ukes tid)

Om det finnes noe luktfri for bad, aner jeg ikke. men en malingbutikk kan sikker svare på det :)

(p,s vi har dusj kabinett, tror det er en fordel å ha dersom du skal male, men de i butikken kan sikkert svare på holdbarhet osv hvis du ikke har kabinett) :)

Skrevet

Da tar jeg sjansen. Endelig skal det gamle badet "fornyes" litt! Så var det fargevalg da.

Skal jeg kjøre safe, eller bli sprelsk..? Får fundere i noen mnd. :nigo: Takk for svar.

Skrevet

Det som er fint med maling, er det at hvis det sprelske ikke var like bra som anntatt, så kan du alltids male over ;) Så du har min stemme på Sprelsk :blomst:

Skrevet

Da har safe 0 stemmer, og sprelsk 2 stemmer. Akkurat nå heller jeg mot morsomme ting... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...