Hoppetaujenta Skrevet 21. november 2012 #1 Skrevet 21. november 2012 Jeg har en helt vanlig våtromstapet på mitt bad og jeg leker med tanken på å male til våren.....er det noen som har gjort dette før, med hell?
Betty2 Skrevet 21. november 2012 #2 Skrevet 21. november 2012 Ja, vi gjorde det for ca 2 år siden. kjøpte våtroms maling, malte 2 strøk. fungere meget bra
Hoppetaujenta Skrevet 21. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 21. november 2012 Wow...det lyder lovende! Var det sånn stinkende oljemaling som luktet et halvt år, eller har de luktfri mirakelmaling for bad også?
Gjest hedgepig Skrevet 21. november 2012 #4 Skrevet 21. november 2012 Våtromsmalingen er en akrylmaling ( vanntynnet) og inneholder sopphindrende middel. Den største risikoen med å male våtromstapet er at malingen reagerer med mykgjøreren i tapetet og at det blir en klebrig flate. +at det selvsagt er en fordel om det er dusjkabinett sånn at det blir mindre slitasje.
Hoppetaujenta Skrevet 22. november 2012 Forfatter #5 Skrevet 22. november 2012 Mhm...testes på en liten flate først altså. *notere*
Betty2 Skrevet 22. november 2012 #6 Skrevet 22. november 2012 Den lukter litt kraftig når det males. men det forsvant etter en kort stund (tror ikke vi merket noe malings lukt etter noen dusjer / ca 1ukes tid) Om det finnes noe luktfri for bad, aner jeg ikke. men en malingbutikk kan sikker svare på det (p,s vi har dusj kabinett, tror det er en fordel å ha dersom du skal male, men de i butikken kan sikkert svare på holdbarhet osv hvis du ikke har kabinett)
Hoppetaujenta Skrevet 22. november 2012 Forfatter #7 Skrevet 22. november 2012 Da tar jeg sjansen. Endelig skal det gamle badet "fornyes" litt! Så var det fargevalg da. Skal jeg kjøre safe, eller bli sprelsk..? Får fundere i noen mnd. Takk for svar.
Betty2 Skrevet 22. november 2012 #8 Skrevet 22. november 2012 Det som er fint med maling, er det at hvis det sprelske ikke var like bra som anntatt, så kan du alltids male over Så du har min stemme på Sprelsk
Hoppetaujenta Skrevet 22. november 2012 Forfatter #9 Skrevet 22. november 2012 Da har safe 0 stemmer, og sprelsk 2 stemmer. Akkurat nå heller jeg mot morsomme ting...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå