Gå til innhold

Retrobriller - hot or not?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå må jeg snart sjekke synet igjen, og jeg regner med at det har blitt litt dårligere siden sist og at det derfor er på tide å skaffe seg nye briller. Jeg hater å finne nye briller, det er jo så vanskelig å bestemme seg! Sist prøvde jeg masse briller og var sikkert rundt på brillebutikker i flere timer før jeg bestemte meg :fnise:

Så da spør jeg: er svære retrobriller hot or not nå og fremover i tid? Det har jo vært populært en stund, men er den bølgen på vei over eller kommer det til å være greit i lang tid fremover?

Jeg har rett og slett begynt å leke med tanken på å kjøpe Ray-Ban-briller, type Wayfarer, New Wayfarer eller noe lignende. Eventuelt fra et annet merke eller ikke-merke (men med lignende form). Jeg har prøvd noen slike på Specsavers før og synes de passer bra til ansiktet mitt. Hva synes folk om slike briller? Er det kult/greit nok eller er det teit?

Til slutt: hva tenker du når du ser folk med slike briller? For briller sender jo signaler om personlighet...

647114.jpg?1348993672

rb5248-02.jpgSunglasses_Emporio_Armani_EA_9732_086_18_A000077695.jpg

85.jpg

25283730.jpg

2012.png

Fant frem noen bilder så dere skjønner omtrent hva slags briller jeg tenker på, uten at jeg har sett mye/tenkt mye på akkurat disse brillene som er avbildet her.

Denne tråden passer kanskje best på Mote-underforumet, men jeg vil gjerne vite hva gjennomsnittskvinnen (/mannen?) mener om slike briller, og ikke bare de som er såpass moteinteresserte at de leser forumtråder om det. Blir det helt feil, så får moderatorene bare flytte tråden :blomst:

Anonym poster: 1af15c94be9157fdff5557c68155a40e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Passer de deg, så er de kule. Passer de deg ikke, så er de ute. Jeg ser helt løk ut i slike briller og kjøper det derfor ikke. Hadde jeg derimot sett kul ut i de, så hadde jeg glatt gått for retro briller, gjerne i en sterk farge (jeg liker ikke slike melerte). Og ja, de er typete. Jeg syns det er kult å være 60tallstypete, tenk deg hun der som spiller i en av disse krimseriene fra USA, hva den nå enn heter.

Skrevet

Jeg har det øverste paret selv, så må jo nesten si at jeg liker dem :P Arvet dem av pappa, de var egentlig solbriller, men fikk satt inn glass som passet mitt syn.

Det som er kjipt med denne typen briller er at de er litt "dominerende". Så jeg har etterhvert begynt å bruke linser innimellom når jeg skal pynte meg og sånn, så det ikke blir "for mye" i ansiktet.

Anonym poster: 17106fd08444471d8c41a81d0dda9140

Skrevet
Det som er kjipt med denne typen briller er at de er litt "dominerende". Så jeg har etterhvert begynt å bruke linser innimellom når jeg skal pynte meg og sånn, så det ikke blir "for mye" i ansiktet.

Anonym poster: 17106fd08444471d8c41a81d0dda9140

Jeg er (heldigvis) ikke avhengig av briller hele tiden, egentlig kun når jeg er avhengig av å se godt på lengre avstand, som ved bilkjøring eller hvis jeg sitter litt langt bak i en forelesningssal. Så jeg klarer fint å gjøre andre ting, som feks en fest eller annet sosialt lag uten briller :vin:

Passer de deg, så er de kule. Passer de deg ikke, så er de ute.

Godt poeng! Er det noen spesielle ansikter/mennesker som generelt passer slike briller, eventuelt ikke passer, synes du?

- trådstarter

Skrevet (endret)

De der er skikkelig bestefarbriller, men samme det. Liker en stilen,

og de passer til den som skal ha dem, så løp og kjøp.

I brillebutikkene har de folk som vet alt sånn om ansiktsformer og brilletyper...

Endret av Hoppetaujenta
Skrevet

Har akkurat kjøpt disse: http://www.lensway.no/briller/ray_ban/RB5228-5113

Jeg synes denne typen briller er fine om de passer ansiktsformen. På lensway kan du «prøve på» de ulike brillene hvis du laster opp bilde. Da ser du lettete hvilken type brille som kler deg.

Anonym poster: 63b13a0f0c3000db7cab582554323d62

Skrevet

Jeg tenker øyeblikket på Ivy League. Personlig synes jeg det er kult.

Skrevet

Hehe, jeg har slike solbriller. Så jeg har vel ikke noe å si på den saken.. Men ser mange som har de, så regner med at de er i vinden :)

Skrevet

For hipster aktig.

De er vel ikke for noe som helst, så lenge personen som skal eie dem liker dem og kler dem. Briller er ikke annet enn en forlengelse av oss selv for de av oss som bruker briller hele tiden og moten spiller faktisk ingen rolle så lenge man er komfortable med det man bruker.

Skrevet

De er vel ikke for noe som helst, så lenge personen som skal eie dem liker dem og kler dem. Briller er ikke annet enn en forlengelse av oss selv for de av oss som bruker briller hele tiden og moten spiller faktisk ingen rolle så lenge man er komfortable med det man bruker.

Hei, TS her. Jeg setter pris på slike tilbakemeldinger som Katniss gir her, fordi det sier noe om hva folk generelt tenker om slike briller. Om mange synes det er teit/stygt/sært/hipster eller noe annet, så er det jo greit å vite det, for jeg kan ikke akkurat si at Ray-Ban briller er en "forlengelse av meg selv". Jeg synes det er stilig, og tror som nevnt slike briller passer ansiktet mitt godt, men det er det jo også tusen andre briller som er/gjør :) (Egentlig så gir jeg litt f i hva folk eventuelt måtte mene også, jeg er ikke noen utpreget moteslave og går i de klærne/skoene/jakkene/tilbehøret jeg synes er kule og ikke nødvendigvis det som er mest mote - men ved et brillekjøp så synes jeg det er greit å undersøke litt hva slags signaler man sender med dem, fordi jeg når det gjelder briller er åpen for ganske forskjellige typer. Samtidig er det mange briller jeg absolutt ikke kunne gått med, og sånn sett er jeg jo enig med deg også!)

---------

Tydelig at det er delte meninger! :) Lurer på om slike briller kanskje er kulest som solbriller og ikke som "ordentlige" briller?

Skrevet

Det er utrolig kult hvis personen kler dem, i alle fall! Avhenger litt på resten av stilen også, men synes generelt det er fine briller :mrgreen:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...