Gå til innhold

Ned 6 kg

Tundra

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid bør jeg bruke på det?

Hva er realistisk.

Jeg spiser da riktig, og trener 3 dager i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En "fornuftig" vekttap er 0,5 - 1 kg per uke, dvs 6 - 12 uker på å ta av 6 kg. Men husk at kroppen er lunefull så det kan gå litt i rykk og napp.

Lykke til! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ute etter å gå ned i vekt. 6 kilo høres ut som en fornuftig begynnelse for meg, så får jeg se hvordan jeg føler meg da.

Jeg må spørre hvordan du har tenkt til å gjøre det, Tundra? Min metode er å spise mindre og sjeldnere, og ikke minst kutte ut godteri. Jeg har vanskelig for å gå på diett, da jeg ikke gidder å lage to menyer til middag. Så vi er kanskje like, da? Spiser nokså riktig (bortsett fra godteriet for mitt vedkommende) og trener (2) 3 gnager i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ute etter å gå ned i vekt. 6 kilo høres ut som en fornuftig begynnelse for meg, så får jeg se hvordan jeg føler meg da.

Jeg må spørre hvordan du har tenkt til å gjøre det, Tundra? Min metode er å spise mindre og sjeldnere, og ikke minst kutte ut godteri. Jeg har vanskelig for å gå på diett, da jeg ikke gidder å lage to menyer til middag. Så vi er kanskje like, da? Spiser nokså riktig (bortsett fra godteriet for mitt vedkommende) og trener (2) 3 gnager i uka.

Husk å ikke spise for sjelden! Det bør ikke gå mer enn 3-4 timer mellom hvert måltid, da holdes blodsukkeret stabilt. Ustabilt blodsukker fører til at godteri-trangen øker.

Det går fint an å gå ned i vekt uten og gå på diett. Kutt ned på godteri og sukkerholdig drikke (drikk masse vann istedet!) og spis masse frukt og grønt. Få i deg 4 måltider per dag + ett eller to mellommåltid med en frukt eller grønnsak. Husk at fett ikke er farlig, kroppen trenger faktisk litt fett (men da av det sunne fettet) for å klare å forbrenne fettet på kroppen. Unn deg å skeie litt ut en dag i uka, det er mye lettere å sprekke hvis du aldri unner deg noe som helst. Pluss på med trening og mest mulig fysisk aktivitet i hverdagen.

Ikke tenk på det som en slankekur, hvis du går tilbake til din gamle livsstil når du har gått ned noen kilo kommer de fort på igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare tenkt til å spise mer riktig. I mitt tilfelle blir det å spise fler små måltider om dagen, med mer riktig mat. Jeg spiser bare to ganger om dagen, og da har jeg en mistanke til at fettforbrenningen har stoppet helt opp.

Dessuten trene mer.

Prøver Helsevakten nå og den virker veldig bra! Den får du på nutris.com

Kan prøve i 7 dager.

Kansje vi kan tipse hverandre underveis. Om hva man kan spise osv?

Lettere når man er to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på dere... slenger meg gjerne på med dere og vil gjerne dele mine erfaringer og tanker.. nå har jeg prøvd slanking av og på sprekker til syvende og sist også starter jegpån igjen, ingen god måte! denne gangen skal jeg klare det! denne uken har jeg trent alle dagene unntatt i går.. og jeg prøver å spise små ofte måltider og inget fett.. denne gangen skal jeg ikke unne meg lørdagsgodteri engang! eller brus for den saks skyld.. men det er litt vanskelig når man ikke har non å dele erfaringene med, men det hadde vært fint å sammarbeide med flere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg har gått ned ca 6 kg fra nyttår og til nå. Trener kardio hver morgen på sykkel og spiser sunt..4 faste måltider hver dag.

Bedre å ta det litt rolig, da er sjansen for å beholde vekta større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

lurer på dt med mat-- sies at en skal spise ofte.. la oss si jeg spiser to grovbrød i 10 tiden..spiser så et i 14 tiden liten middag i 17 tiden, knekkebrød i 21 tiden..er dette mye eller med på slankingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på dere... slenger meg gjerne på med dere og vil gjerne dele mine erfaringer og tanker.. nå har jeg prøvd slanking av og på sprekker til syvende og sist også starter jegpån igjen' date=' ingen god måte! denne gangen skal jeg klare det! denne uken har jeg trent alle dagene unntatt i går.. og jeg prøver å spise små ofte måltider og inget fett.. denne gangen skal jeg ikke unne meg lørdagsgodteri engang! eller brus for den saks skyld.. men det er litt vanskelig når man ikke har non å dele erfaringene med, men det hadde vært fint å sammarbeide med flere;)[/quote']

Jo flere jo bedre!

Jeg trenger tips og eks på HVA man kan spise jeg.

Jeg tror på begrensninger snarere enn total forbud. Og da snakker jeg om de som er veldig glad i godteri og sånne ting. At i stedet for å forby seg selv det helt, kan man istedet for å spise to sjokolader om dagen kansje bare spise en. Da har man halvert mengden, og sjansen for å sprekke er mindre tror nå jeg.

Jeg skal klare 6 kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Estrela

Hvis du spiser sjokolade hver dag er du garantert å ikke gå ned i vekt, tror nå jeg. :wink: Samme om det er en istedetfor to. Spis heller en sjokolade en gang i uka, da tror jeg du raskere får de resultatene du ønsker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

hei igjen...

tror også du skal droppe den ene sjokoladen... heller unne deg lørdagen som godteridag (idag er det lørdag:)) men heller ikke ta helt av denne dagen-- selv har jeg tenkt å ikke røre godteri selv idag, men det kan bli vanskelig. må jeg så blir det bare bittelitt!

ellers har jeg hørt at grovbrød knekkebrød er to gode ting å spise... spis gjerne fiskepålegg.. my eå velge mellom; fiskepudding,makrell i tomat,havbris, tunfisk... osv. eller leverpostei kalkunpølser osv.. dette skal vistnok ikke være så ille..

styr unne vanlig ost vanlig youghurt juice osv-- men masse vann.. i alle fall det er det første overnevnte jeg lever på disse dagene... akk ja det er vanskelig dette.. jeg synes jeg har vært flink denne uken, men kan bare se at jeg har fått ned 1/2 kilo..

vi får holde ut;)

leslie... ikke innlogget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he! Jeg spiser ikke godteri jeg, aldri brydd meg om det faktisk.

Tenkte generellt med forslaget mitt!

Mitt problem er at jeg ikke eier forbrenning! Og må lære meg å spise flere ganger om dagen for å få den opp, og trene selvfølgelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få forbrenningen igang er det kjempeviktig å begynne med frokost. En bra ting er å gå om morgenen også.

Når det gjelder treningen så er en kombinasjon av styrke OG kondisjon bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å få forbrenningen igang er det kjempeviktig å begynne med frokost. En bra ting er å gå om morgenen også.

Når det gjelder treningen så er en kombinasjon av styrke OG kondisjon bra.

Frokost er jeg dårlig på...

Blir småkvalm hvis jeg spiser før jeg reiser på jobb.

Hva kan jeg spise som ikke er mye, men likevel bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tundra: siden frokost er så viktig så er det faktisk bedre med et par skjeer yoghurt enn ingenting. finn noe du klarer å få ned før du kommer på jobben - en liten yoghurt, et knekkebrød, liten skål havregryn, og ta med deg en litt større frokost du spiser så fort du føler deg vel nok til å innta frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

så deilig da å ikke være avhengig av godteri..gid jeg var slik... jeg tar blandingen styrke og kondisjon.. men ble faktisk litt skuffet da jeg bare hadde gått ned en kilo.. meb kan faktisk se at buksene ikke sitter like stramt... hm... men liker det! :)men det er vanskelig spise ofte og lite.. hvertfall slikt et matvrak jeg er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Frokost er jeg dårlig på...

Blir småkvalm hvis jeg spiser før jeg reiser på jobb.

Hva kan jeg spise som ikke er mye, men likevel bra?

Prøv med litt frukt. Et eple eller noe. Eller litt salat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med yoghurtisen Dream? Når man er ekstremt snopsjuk, tror dere det kan være lurt å spise Dream framfor annen is eller annet snop?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne Dream-isen er ikke spesielt sunn.. men at den kanskje er hakket bedre enn fløteis, det er nok sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...