Gå til innhold

Til dere som har netflix norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er The Big bang theory på netflix? Isåfall hvor mange sesonger? Jeg har ikke sett sesong 5 og kunne derfor tenkt meg og melde meg inn på netflix hvis jeg kunne sett sesongen der =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mulig HBO vil ha det, Netflix har også sjeldent mer enn 2-4 sesonger av en tv serie her til lands. Om du skal ha noe helt nytt er det med andre ord lite å hente.

Skrevet

Mulig HBO vil ha det, Netflix har også sjeldent mer enn 2-4 sesonger av en tv serie her til lands. Om du skal ha noe helt nytt er det med andre ord lite å hente.

Netflix har hele sesonger, ikke bare 2-4. Dette gjelder jo selvfølgelig de eldre seriene.

Anonym poster: 5d171b9f0d02977832b17ecf9f4af2f3

• Liker 1
Skrevet

Netflix har hele sesonger, ikke bare 2-4. Dette gjelder jo selvfølgelig de eldre seriene.

Les hva jeg skriver - 2-4 sesonger av en serie. Ikke sesong 2 til sesong 4.

Skrevet

Les hva jeg skriver - 2-4 sesonger av en serie. Ikke sesong 2 til sesong 4.

Du skjønner jo ikke hva jeg vil fram til. De eldre seriene er hele, det er altså lagt ut gjerne 8 sesonger, ikke bare fram til sesong 4. You see?

• Liker 1
Skrevet

Du skjønner jo ikke hva jeg vil fram til. De eldre seriene er hele, det er altså lagt ut gjerne 8 sesonger, ikke bare fram til sesong 4. You see?

Du snakker om eldre serier, vi andre snakker om serier som fremdeles produseres.

Skrevet

Du snakker om eldre serier, vi andre snakker om serier som fremdeles produseres.

Du skrev at det var sjeldent mer enn 2-4 sesonger av en tv serie her til lands. Nevner ikke noe om nye serier i den setningen, derfor rettet jeg deg ;)

Er klart de ikke har de aller nyeste, er jo dumme regler rundt det.

• Liker 2
Skrevet

Netflix har noen gamle serier jeg vil se på, men de har som regel bare 1 sesong av serien. Det er kjempe dårlig ! Liker ikke netflix i det hele tatt.

Skrevet

Er The Big bang theory på netflix? Isåfall hvor mange sesonger? Jeg har ikke sett sesong 5 og kunne derfor tenkt meg og melde meg inn på netflix hvis jeg kunne sett sesongen der =)

Se de på nettet, på project free tv blir episodene lagt ut dagen etter de sendes i Usa.

Netflix er oppskrytt. (Har det selv.)

Skrevet

Jeg har hittil ikke funnet en eneste film eller tv-serie som jeg har søkt på. :trist:

Skrevet

HBO, er ikke det en tv kanal? Eller er det noe ala netflix som jeg kan bli medlem på for en billig penge og se så mye jeg vil ?=)

Skrevet

Jeg søkte på HBO nå. Men der må jeg registrere meg før jeg får vite noe som helst om pris og sånt =O

Noe som vet noe om hvor mye det koster og om det er bindingstid og slikt?

Skrevet

HBO har 1 års bindingstid, samme pris som Netflix per måned. HBO vil ha fokus på egne serier samt nye populære serier fra andre amerikanske tvkanaler. Utvalget er vel ikke lansert enda og derfor vet man ikke.

Skrevet

HBO har 1 års bindingstid, samme pris som Netflix per måned. HBO vil ha fokus på egne serier samt nye populære serier fra andre amerikanske tvkanaler. Utvalget er vel ikke lansert enda og derfor vet man ikke.

Takk for svar =)

Jeg har lest litt mere om dette nå og har funnet ut at det skal være mulig og betale en og en måndte etter at forbrukerombudet klaget over 12 måndters bindingstid.

http://www.hardware.no/artikler/i-morgen-kommer-hbo-nordic/114412

Men hva slags kjente serier er det HBO har da?

Skrevet

Hva er det som bestemmes hvilke serier og filmer som legges ut der og ikke?

Hvorfor starter de å legge ut en serie, men ikke fullfører?

Skrevet

Hva er det som bestemmes hvilke serier og filmer som legges ut der og ikke?

Hvorfor starter de å legge ut en serie, men ikke fullfører?

Avtaler. Om amerikanske CBS lager en serie, deretter selger de rettighetene til å sende denne serien i Norge til eksempelvis TV3. Samtidig selger de retten til å selge dvd'er av serien til SF Norge. Så selger de retten til å sende gamle episoder på nett til Netflix.

I USA vil de da kunne sende nyere episoder siden de allerede har gått på tv, mens i Norge har de da TV3 å forholde seg til. TV3 hadde blitt rimelig forbannet når de betaler masse for en serie også får folk tilgang til å se de uten reklame - da ville de krevd pengene sine tilbake.

Ergo blir det slik at hvert eneste land har forskjeller på hva som er lov å vise og ikke basert på andre avtaler rettighetsinnehaveren sitter på.

Sesonger legges derfor ut når de ikke lengre er aktuelle for tv og avtalene er ferdige.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...