Gå til innhold

Mellom vielse og middag

Anbefalte innlegg

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Vi skal ha vielse klokken 14 og tenker ikke middag før tidligst 16:30. (Drar fra kirken ca 15 og skal regne 1,5 til 2 timer på fotografering.)

Hvordan blir de timene mellom vielse og middag for gjestene? Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest kiara_pusen
Skrevet

2/2,5t mellom vielse og middag. Alt foregår på samme sted, bare bytter hage.

Vi skal skåle i musserende, ta fellebilde av alle gjestene og oss, spille spill (hagespill) for de som vil det, bruden skal tørke litt tårer og ellers er det ganske fritt. Og brudgommen ønsker sikkert et lite klesskift kjenner han rett.

Jeg har lyst til å ta bildene før vielsen - vielsen starter kl.15.00, så timene mellom vielse og middag kan bli en felleskapsgreie. :)

• Liker 1
Skrevet

vi har også vielse kl 14, tenker vi drar fra kirka kl 15. er litt usikker når jeg skal sette middag enda, om kl 16.30 eller 17.00..

I lokalet (ca 10 min å kjøre fra kirka) skal det stå klart velkomsdrink, og så noe smått og lett å bite i for gjestene.. tenker at jeg vil ha på en rolig avslappendes bakgrunnsmusikk. tenker at gjestene mingler og småprater seg i mellom, eller går en tur i området om det er fint vær ( lokalet ligger med grønt og fint turområde)

Skrevet

Vi har vielse 13:00 i hagen der vi skal ha selskap. 13:45 serveres det musserende. Vi drar for å fotograferes ca 14:15. Satser på å være tilbake 15:45. Mens vi er borte vil det være live musikk i hagen, kanapeer og drikke til gjestene. Når vi er tilbake vil vi ta litt fellesbilder og mingle med gjestene frem til middag ca 16:30. Gjestene har selv valget om de vil bli eller om de vil finne på noe annet. Lokalet ligger ganske sentralt så det bør gå fint.

Skrevet

Jeg vet ikke hvor lang tid det blir mellom vielse og middag ennå, da bare lokalet er på plass. Får ikke booket kirken før desember. Men vil ikke ha tidlig vielse om vi kan unngå det, for vil helst at selskapet skal vare lenge utover kvelden/natten og tror det er større sjanse for det om man starter i 14-15 tiden enn 11-tiden. Anyways, planen er at gjestene skal kunne dra til lokalet og få litt ventemat i form av snitter e.l.

• Liker 1
Skrevet

vi har også vielse kl 14, tenker vi drar fra kirka kl 15. er litt usikker når jeg skal sette middag enda, om kl 16.30 eller 17.00..

I lokalet (ca 10 min å kjøre fra kirka) skal det stå klart velkomsdrink, og så noe smått og lett å bite i for gjestene.. tenker at jeg vil ha på en rolig avslappendes bakgrunnsmusikk. tenker at gjestene mingler og småprater seg i mellom, eller går en tur i området om det er fint vær ( lokalet ligger med grønt og fint turområde)

Nja. Kan ikke se for meg damene i høye heler og i finstasen gå en tur i området

Anonym poster: dc5f134e2722059368c862f01c165edf

• Liker 4
Skrevet

Vi hadde vielse 14:30 og middagen 16:30. Gjestene fikk velkomstdrinker og frukt mens de ventet. De minglet litt og pratet med hverandre. Vielse og fest var samme sted, så det ble til at de satte seg ned i hagen hvor vi hadde vielsen.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Hva gjestene gjør mellom kirke og middag er ikke mitt problem. Kirke klokken 15:00 og middag ca 18:00. Vil de reise hjem gjør de det, vil de reise ned til lokalet så er det mulig.

Anonym poster: 891bcd41e4148cb58c7f449997ff9ea8

Skrevet

Hva gjestene gjør mellom kirke og middag er ikke mitt problem. Kirke klokken 15:00 og middag ca 18:00. Vil de reise hjem gjør de det, vil de reise ned til lokalet så er det mulig.

Det var da et arrogant svar, ønsker du ikke at gjestene dine skal ha et fint minne etter denne dagen? La dem bli mottatt med velkomstdrinker og noe lett/snacks å spise, det er en helt normal ting å gjøre

Anonym poster: 96e37c1ceddaf662950268558e373b7a

• Liker 8
Skrevet

Det var da et arrogant svar, ønsker du ikke at gjestene dine skal ha et fint minne etter denne dagen? La dem bli mottatt med velkomstdrinker og noe lett/snacks å spise, det er en helt normal ting å gjøre

Anonym poster: 96e37c1ceddaf662950268558e373b7a

Velkomstdrink skal alle få, men regner med de fleste ikke gidder å vente i et lokale i 2 timer. Det hadde ikke jeg orket selv, da hadde jeg reist hjem en tur.

Gjest Silvermist
Skrevet

I det siste bryllupet jeg var i hadde brudeparet arrangert en guidet busstur mellom vielse og middag.

Alle gjestene storkoste seg på turen. Dette fordrer jo at man har råd til å leie buss, og at omgivelsene er noenlunde interessante.

Deretter var det en drøy halvtime i lokalet, før brudeparet ankom, hvor ble det servert forfriskninger og kanapeer.

Synes det var en veldig vellykket løsning på "dødtiden"!

• Liker 1
Skrevet

I det siste bryllupet jeg var i hadde brudeparet arrangert en guidet busstur mellom vielse og middag.

Alle gjestene storkoste seg på turen. Dette fordrer jo at man har råd til å leie buss, og at omgivelsene er noenlunde interessante.

Deretter var det en drøy halvtime i lokalet, før brudeparet ankom, hvor ble det servert forfriskninger og kanapeer.

Synes det var en veldig vellykket løsning på "dødtiden"!

Smart! Mon tro hva noe sånt koster... Det må sjekkes ut!

Skrevet

Vi har en liten vri på den utfordringen, for vi gifter oss i utlandet med kun seks i nærmeste familie tilstede. Vielse kl 13 og så skal jo vi fotograferes. Middag på restaurant etter kl 18 en gang pga åpningstider. Og det blir jo uformelt og vi er så få, så noe opplegg ordner vi nok ikke. Men samtidig vil jeg jo heller ikke at vi bare skal henge på hotellrommene våre i flere timer liksom. Kan jo fort bli noen timer på dagen vår som blir bare dødtid.

Men nå skal jeg ikke kuppe tråden med mine greier! Litt frukt og drikke i lokaler er veldig hyggelig. Jeg har også vært med på litt mer opplegg som minitog i byen og båttur. Begge deler var en strålende måte å slå ihjel denne tida på.

Gjest 2013 bryllup
Skrevet

Tusen takk for mange fine svar!

Tror ikke busstur, gå tur i området, båttur eller noe slik er aktuelt på grunn av beliggenheten.

Jeg må nok diskutere dette med mødrene våre, kanskje de har noen gode ideer, mødre har ofte det!

Pusla: Da dere er kun 8 stykker er det jo ikke så vanskelig å gjøre noe sammen i denne dødtiden etter dere har blitt fotografert. Være i samme rom i alle fall og ikke på hvert sitt hotellrom :)

• Liker 1
Skrevet

Pusla: Da dere er kun 8 stykker er det jo ikke så vanskelig å gjøre noe sammen i denne dødtiden etter dere har blitt fotografert. Være i samme rom i alle fall og ikke på hvert sitt hotellrom :)

Vi skal nok få hengt sammen, ja :jepp: satser på fint vær, det løser jo mye.

Skrevet

Vi har vielse kl 12 og mottagelse kl 14. En times dødtid må gjestene klare å fylle selv, tenker vi.

Skrevet

Velkomstdrink skal alle få, men regner med de fleste ikke gidder å vente i et lokale i 2 timer. Det hadde ikke jeg orket selv, da hadde jeg reist hjem en tur.

Dere har altså ingen tilreisende gjester antar jeg?

• Liker 5
Skrevet

Vi har vielse kl 12 og mottagelse kl 14. En times dødtid må gjestene klare å fylle selv, tenker vi.

Men dere skal servere noe vått eller tørt eller? Eller bare mener dere at de dere inviterer må "klare å fylle tiden selv"?

Anonym poster: 1f5955aa4c7ec086b893ec155a4039ab

Skrevet

Dere har altså ingen tilreisende gjester antar jeg?

Nei, da hadde vi nok lagt opp til noe felles. Alle 55 gjestene bor maks 10 minutter unna.

Skrevet

I ett bryllup jeg var i var det veldig lang tid fra vielsen til bryllupet. Først satt vi på kafe å drakk kaffe før vi ble kjørt i båt til der middagen skulle være, der satt vi å drakk kaffe igjen.. I tillegg ble middagen forsinket uten at jeg husker hvorfor. Det var kjedelig! Hadde gjort seg med noen aktiviteter, omvisning på øya eller noe slikt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...