Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Dette vil nok ha en haug av spørsmål og tanker, så takk til deg som leser og svarer! :)

Om halvannet år er jeg ferdig med min bachelor i pedagogikk. Har nå begynt å tenke på veien videre, og jeg er litt i villrede. Jeg vet jeg har god tid til å finne dette ut, men synes det er greit å vite hvilke muligheter jeg har :) Jeg har tenkt på følgende muligheter;

1. Fortsette med en master

2. Begynne på en ny bachelor (enten barnevern eller sosialt arbeid)

3. Ut i jobb

MEN, jeg vet ikke hvilke av disse tre som er lurest? Jeg skal jo jobbe i mange år, og tenker at med en master eller en ekstra bachelor (da for å lettere få jobb og fordi jeg oppriktig er interessert i dette), vil jeg muligens tjene bedre enn hva jeg ville ha gjort med kun en bachelor i ped.? Har kikket litt på barnevern nå, og på opptakskravet står dette;

"For å være kvalifisert for opptak på bachelor i barnevern kreves generell studiekompetanse. For deltidstudiet kreves i tillegg enten 2 år relevant forpraksis eller minst 50 % arbeidstilknytning i deltidsdelen av studiet."

Hva legges i 50 % arbeidstilknytning? Vil et barn regnes som dette, eller er det her snakk om en 50 % stilling i en jobb, f.eks. barnehage?

Hvilke andre muligheter har jeg?

Anonym poster: 069ccd764bf88b0d64f8832143b859f9

Anonym poster: 2a8f4e68b87a3e32ad8c605e72848a81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville satset på master. Det vil være positivt for deg både i jobbsøkingsprosessen og lønnsforhandlingene.

Anonym poster: b1e629b80fe0750243246e9bb66fdff5

Skrevet

Godt innspill, takk :) Går det ann å ta master på deltid? Familien blir kanskje et medlem til på sensommeren/høsten etter endt bachelor..

Anonym poster: 2a8f4e68b87a3e32ad8c605e72848a81

• 2 uker senere...
Skrevet

Du må være rimelig godt begravd i din egen graviditetsboble hvis du får krav om arbeidstilknytning i forhold til studier til å ha noe med å ha barn å gjøre. Med så dårlig begrepsforståelse ville jeg innsett egne begrensninger og droppet ambisjonene om master, i alle fall. Hva slags jobber er du kvalifisert til med bacheloren du har?

Anonym poster: 8f6215ac3508a1b961c1936b19b99616

Skrevet

Hva slags master kan du velge?

Anonym poster: 8f6215ac3508a1b961c1936b19b99616

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...