AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #1 Skrevet 21. november 2012 Jeg er utdannet bioingeniør, og har jobbet som dette i litt over to år. Jeg jobber i dag på et mindre sykehus, men jeg har veldig lyst til å finne meg en jobb utenfor sykehuset. Jeg har veldig lyst til å jobbe på et laboratorium, men jeg synes at det blir litt for mye blodprøvetaking og diverse på sykehuset. Er det noen andre bioingeniører her, som jobber utenfor helsevesenet? Hvordan jobb har dere, og har dere eventuelt tatt noen tilleggsutdannelse for å få den jobben dere har? Anonym poster: eac37df54a9a6012629cb27d4f91d4f0
Guybrush Skrevet 21. november 2012 #2 Skrevet 21. november 2012 Hva med den private dnalabben i stavanger?
venus_ Skrevet 21. november 2012 #3 Skrevet 21. november 2012 Er ikke det flere avdelinger på sykehuset hvor du kan jobbe, der du slipper blodprøvetakingen? Har hørt om bioingeniører i næringsmiddelkontroll og i div industribedrifter. Men hvor lett det er å få jobb der vet ikke jeg, kan tenke meg de med feks bioteknologi-/matteknologiutdanning er mer ettertraktet der.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #4 Skrevet 21. november 2012 Hei ts, jeg har ikke noe svar til deg, men vurderer selv å bli bioingeniør. Vil du fortelle litt mer om hvorfor du ikke liker¨å jobbe på sykehus? Hva er det du ikke liker? Blodprøvetaking syntes jeg selv virker som den minst interessante delen av jobben. Men du skriver blodprøvetaking og diverse, hva annet tenker du på da? Jeg trodde man kunne gjøre mye annet på sykehuset enn blodbank. Microbiologisk osv, hvor man jobber mer med bakterier etc og ser i mikroskop. Anonym poster: 9af4604d7ad7213e991997da5d5f1436
venus_ Skrevet 21. november 2012 #5 Skrevet 21. november 2012 Hei ts, jeg har ikke noe svar til deg, men vurderer selv å bli bioingeniør. Vil du fortelle litt mer om hvorfor du ikke liker¨å jobbe på sykehus? Hva er det du ikke liker? Blodprøvetaking syntes jeg selv virker som den minst interessante delen av jobben. Men du skriver blodprøvetaking og diverse, hva annet tenker du på da? Jeg trodde man kunne gjøre mye annet på sykehuset enn blodbank. Microbiologisk osv, hvor man jobber mer med bakterier etc og ser i mikroskop. Anonym poster: 9af4604d7ad7213e991997da5d5f1436 Her kan du få litt info om de forskjellige avdelingene en bioingeniør kan jobbe på.
JohnS Skrevet 21. november 2012 #6 Skrevet 21. november 2012 Hva med den private dnalabben i stavanger? Du kan vel telle det totale antall ansatte der på noen få fingre. Tvilsomt at det vil vokse heller da det er rimelig uaktuelt at det offentlige vil bruke private selv i fremtiden. Hei ts, jeg har ikke noe svar til deg, men vurderer selv å bli bioingeniør. Vil du fortelle litt mer om hvorfor du ikke liker¨å jobbe på sykehus? Hva er det du ikke liker? Blodprøvetaking syntes jeg selv virker som den minst interessante delen av jobben. Men du skriver blodprøvetaking og diverse, hva annet tenker du på da? Jeg trodde man kunne gjøre mye annet på sykehuset enn blodbank. Microbiologisk osv, hvor man jobber mer med bakterier etc og ser i mikroskop. Anonym poster: 9af4604d7ad7213e991997da5d5f1436 Kommer an på hvor du jobber. Ved flere av de store sykehusene må alle bioingeniørene delta i prøvetaking og gå runder uansett hva de egentlig jobber med. Det er ikke blodbanken som står for det. Uansett, det finnes andre ting også. Dyr, næringsmidler, osv. Fiskehelse er stort i Norge og der jobber det bioingeniører også. I næringsmiddelindustrien også. Du kan finne bioingeniører selv på bryggerier.
Guybrush Skrevet 21. november 2012 #7 Skrevet 21. november 2012 Du kan vel telle det totale antall ansatte der på noen få fingre. Tvilsomt at det vil vokse heller da det er rimelig uaktuelt at det offentlige vil bruke private selv i fremtiden. Kommer an på hvor du jobber. Ved flere av de store sykehusene må alle bioingeniørene delta i prøvetaking og gå runder uansett hva de egentlig jobber med. Det er ikke blodbanken som står for det. Uansett, det finnes andre ting også. Dyr, næringsmidler, osv. Fiskehelse er stort i Norge og der jobber det bioingeniører også. I næringsmiddelindustrien også. Du kan finne bioingeniører selv på bryggerier. Føler meg ikke sikker på det siden det er rimelig sikkert at de rødgrønne blir kastet ut av regjeringskvartalet neste år? Høyresiden har jo lenge kritisert at man bruker mange måneder på noe man kunne fått svar på iløpet av få dager.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #8 Skrevet 21. november 2012 Takk for svar. En grunn er vel at jeg kunne tenkt meg å jobbe på det private arbeidsmarkedet. Innenfor det offentlige helsevesenet skal det spinkes og spares. Jeg synes at det er kjipt å måtte tviholde på kulepennen sin fordi det ikke er bare bare å få seg en ny. Det er jo en kjent sak at det er dårlig råd innenfor denne sektoren.. Det er også slik at det meste av analysene er automatiserte. Slik at en sitter og putter prøver på en maskin. Det kan være det er slik på andre typer laboratorier også. Det vet jeg ikke. Jeg ser også nå at jeg kunne tenke meg en jobb hvor jeg ikke jobber turnus. Det hadde vært kjekt å ha en jobb hvor jeg ikke jobber kvelder, helger og ikke minst netter. Det er flere ulike avdelinger på sykehuset, men her hvor jeg jobber må alle være med på og hjelpe å ta blodprøver. Anonym poster: b1395820d776d4d468459ea3a7341bb5
Matrix Skrevet 21. november 2012 #9 Skrevet 21. november 2012 Nå er det vel ikke akkurat lab arbeid, men det er er jo en del jobber som konsulent /selger i firmaer som driver med lab utstyr. Bakdelen er at det kan bli en del reising og det er en tøff bransje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå