Gå til innhold

vasket plagg men lukter fortsatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor lukter det fortsatt surt av enkelte plagg til tross for at man har vasket de flere ganger? Det lukter litt surt, slik som vått tøy som ikke har fått tørket (enkelte har den lukten på allversjakkene sine.

Anonym poster: edbca66a18e3a45a782998d2c335844e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svaret er eddik!

Det lærte jeg på kvinneguiden. Du har eddik i kammeret hvor du vanligvis har skyllemiddel, eller du legger plagget i bløt i eddik før du vasker det. Eddiken skal være klar og 7%.

Det kommer ikke til å lukte eddik av klærne etterpå, kanskje litt mens det tørker, men så vil det fordampe og lukta forsvinne. Da forsvinner den sure lukta du snakker om :)

Jeg bruker bare å helle en skvett i skyllekammeret, ikke mye, men kanskje en desiliter eller to på hele vasken.

Tror dette må besvare alle spørsmål du måtte ha :)

Anonym poster: 8631e31eac505c0c5db11970a806f8a0

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg har hatt eddik i skyllekammeret, det funket kjempebra på den ene jakken min som jeg bruker i stallen. :) Dog er jeg ikke sikker på hvordan det fungerer på hardt/fast regnstoff, hvis du skjønner hva jeg mener, men ville tro det går bra også. :)

Endret av Namine
Skrevet

tusen takk jenter, da skal jeg prøve det :)

Anonym poster: edbca66a18e3a45a782998d2c335844e

Skrevet

Noen ganger må du opp på 60 eller til og med 90 grader også. Men det kan selvsagt ødelegge plagget.

Anonym poster: 754f06f31cc26925b046e0fdc6a12195

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...