Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har langt hår og må liksom ta et jafs for å få bort det slitte på tuppene. Så jeg sier til frisøren bare ta i om du må ta 5 centimenter eller mer, det gjør ingenting.

MEN så har de så vanskelig for det? hvorfor det?

opptil flere som vegrer seg for å ta "for mye"..

Jeg vil gjerne at håret ser friskt ut igjen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro det er fordi det er "krise" hvis man tar for mye.

Sist jeg var hos frisøren sa jeg at jeg ønsket å beholde det langt. Hun sa at hun måtte ta ca 10 cm for å få vekk tuppene. Når jeg da spurte hva hun ville gjort hvis hun hadde hatt mitt hår, sa hun at hun ville nok helst tatt mer. Jeg sa at hun bare måtte kjøre på, det var ikke viktig for meg at det ikke skulle synes at noe var blitt klippet vekk. Det viktigste var at det ble pent, og så sunt og friskt ut. Det så lettere ut også når hun tok litt mer.

Men det er klart, jeg kunne jo blitt forbanna fordi hun hatt tatt "for mye" også. Det er vel det de vil reservere seg mot. Mange har vel et bilde av hvordan eget hår skal og bør være, og mange frisører har sikkert erfaring med at kunden ikke er mottakelig for en vurdering utenfra. Selv er jeg glad i mitt lange hår, men det er ikke om å gjøre å ha det så langt som overhode mulig.

Anonym poster: 0e1fb66b23a85c25703cc6d4b9014aef

Skrevet

Fordi mange med langt hår er veldig nøye på at når de først klipper seg skal de ta så lite som mulig og når frisøren da klipper det slitte, som gjerne er en del cm på langt hår, så blir det mer en kunden forventer og etterfølgende ramaskrik. Bare se på de utallige "frisøren skamklippet meg"-trådene her inne! Jeg tror kunsten med å bli fornøyd hos frisøren er å presisere selv hvor mye som skal klippes, vise det og så la frisøren gjennta det en har sagt, selv vise og forsikre seg før man klipper. Tungvint, men da slipper man misførståelser og uhell ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...