Gå til innhold

Når er det ok å begynne å bake julekaker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det litt tidlig ennå?:)

Anonym poster: 431cb33ce12fb4857e60624729be6efa

Skrevet

Fra gammelt av heter det at alt skulle være klart 13. desember, derav den gamle tradisjon å feire luccia.

fra Wikipedia:

Dermed oppsto tradisjonen om Lussi langnatt, om åsgårdsreia av tusser, troll og underjordiske som for fra hus til hus og passet på at alt var klart til jul. Var det ikke det, kunne åsgårdsreia gjøre hærverk...

Så å begynne no må vel være passe.

Anonym poster: 2391af0cdb32c523998a320130340d06

Skrevet

Nei, de holder seg fint i 1 mnd!

Skrevet

Det kommer jo helt an på hva du vil, det. Om du tenker på holdbarhet, så holder tørre småkaker seg ganske lenge, de vil helt fint holde seg til jul.

Jeg for min del baker ikke før ut i desember. Av samme grunn som at jeg ikke kjøper julebrus/snop/gløgg/andre juleting: om jeg begynner med julen for tidlig er det jo ikke like stas.

Anonym poster: 743fa3b47f47c569daaa15e0d66cdb99

Skrevet

Tenker litt på holdbarhet, men mest på det med julestemning og juletradisjon. Kjøper ingen jule ting før 1 des vanligvis, men tror at desember blir en travel måned i seg selv i år. Så om jeg skal bake alle julekakene også er jeg redd jeg ikke får tid til å nye førjulstiden, tror jeg begynner med en type i dag jeg, når jeg har tid;)

Anonym poster: 431cb33ce12fb4857e60624729be6efa

Skrevet

Jeg startet i oktober med en prøveladning med krumkaker.Måtte sjekke at jernet virket og at oppskriften var like god som jeg husket :plystre:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...