Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen anbefale gode produkter som passer for fett hår hos en tenåring?

Jeg har planer om å bestille noen hårpleieprodukter for å gi i julegave til niesa mi. Hun er 16 år og sliter ganske mye med fett hår og uren hud. Det er mest aktuelt med sjampo og balsam, men andre produkter er også aktuelt. Håret hennes er langt, glatt og mellomblondt, typisk nordisk.

Selv har jeg en helt annen hårtype, så jeg synes det er vanskelig å vite hva som kan passe best

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Shampo og balsam til fett hår, er vanskelig. Også fordi det er så mange andre aspekter ved håret som spiller noen rolle for valget.

Jeg sliter selv med det samme, og det viktigste er faktisk å ikke vaske håret hver dag!! :(

Når det er sagt, så bruker jeg shampo og hårkur. Ikke balsam.

Shampoen jeg bruker er : http://www.blivakker.no/product/VIY0052/vichy-dercos-oil-control-treatment-shampoo-200ml.

I tilegg bruker jeg http://www.blivakker.no/product/BIS0075/biosilk-dry-clean-shampoo-150g, som gir den freshe looken den dagen man ikke vasker håret!

:lillesky:

Skrevet

Takk for tips! Jeg tar gjerne i mot råd fra flere folk.

Så vidt jeg vet vasker hun ikke håret hver dag. Hun har også forsøkt å ta lysere striper i håret fordi det tørker det ut litt. Jeg kan jo også spørre moren hennes hva slags sjampo jenta pleier å bruke, eller om de har fått anbefalt noe spesielt av frisør. Siden det er samlet mye kompetanse og erfaring på hårpleie her på KG, vil jeg gjerne har noen råd og anbefalinger fra dere.

Skrevet

Jeg sliter med at håret blir fort fett, spesielt på denne årstiden, og må kutte ut balsamen i perioder. Vasker alltid håret 2-3 ganger med sjampo, tørker det litt, og bruker godt med morrocan oil før jeg føner det. Bruker jeg balsam blir det tungt og fett, men bruker det innimellom, ca 1 gang på 2 uker. Men jeg har ganske kort hår, har hun langt hår er det viktig å bare bruke balsam i tuppene. Hun må heller ikke dusje hver dag, jeg prøver å vaske håret hver 2-3 dag.

Jeg brukte en hårpleie serie en periode, weightless shine fra jonathan, det fikk jeg anbefalt fra frisør for fett hår. Den var ganske bra, men finner den ikke lenger. :(

Skrevet

Redken har en rense sjampo som er super!

Skrevet

Jeg brukte en hårpleie serie en periode, weightless shine fra jonathan, det fikk jeg anbefalt fra frisør for fett hår. Den var ganske bra, men finner den ikke lenger. :(

Er det denne serien du mener? Hvor kjøpte du den, var det hos frisør, parfymeri eller på nettet?

Jeg ser også det er finnes en oversikt over nettbutikker som selger Jonathan-produktene, men jeg kjenner ikke noen av dem.

Redken har en rense sjampo som er super!

Er det denne sjampoen?

Skrevet

Jeg har, som din niese, langt, glatt og typisk nordisk hår, og har det siste året slitt veldig med mitt eget hår. Så fort jeg bruker vanlig butikk shampo/balsam så er håret fett i kronen før det engang tørker. Jeg har en teori om at det er silikonen i disse produktene som legger seg som et lag rundt hårstråene. Ekkelt er det uansett årsak. Løsningen har vært å kjøpe shampo/balsam hos frisør, og for meg har KMS Silk Sheen (lyserosa flaske) fungert glimrende. Mulig de har en type som er mer tilpasset fett hår da, det vet jeg ikke.

Ellers kan jo årsaken til at hun har fett hår rett og slett være at hun ikke vasker det ofte nok. Da har det jo lite og si hvilken shampo/balsam hun bruker...

Skrevet

Det var den ja, fikk med noen prøver fra frisør, og så bestilte jeg fra blush.no, men de har den ikke lenger :)

Skrevet

Hun vasker ikke håret for sjeldent, men sliter som mange tenåringer med fet hud og hår. Hun er også plaget av kviser, men er nøye med å rense huden.

Både Redken og KMS kjenner jeg til og vet er gode produkter. Vichy kjenner jeg bare gjennom hudpleieprodukter, og ikke for hår, men det er også et godt tips.

Skrevet

Hei! Ja den er det! funker supert på meg:)!

Er det denne serien du mener? Hvor kjøpte du den, var det hos frisør, parfymeri eller på nettet?

Jeg ser også det er finnes en oversikt over nettbutikker som selger Jonathan-produktene, men jeg kjenner ikke noen av dem.

Er det denne sjampoen?

Skrevet

Takk for alle tipsene, skal lese mer om hvert produkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...