AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #1 Skrevet 21. november 2012 Hvor sikker er egentlig chatten på fb? Mener jeg har hørt om at for noen år siden var det en sikkerhetsglipp hos Facebook som resulterte i at privat chat ble liggende åpen på veggen til de som snakket, eller noe sånt. Det var før min tid som fb bruker. Jeg snakker ofte med venner på fb og samtalene blir liggende i historikken. Det kan være samteler som jeg ikke ønsker andre skal få se f.eks har jeg en venninne som gjennomgår et samlivsbrudd akkurat nu og det blir en del følelsesladede samteler mellom henne og meg hvor jeg også forteller ting ifm mitt eget brudd. Det hender jeg har flørtesamtaler med menn og selv om det ikke er "forbudte" menn så ønsker jeg selvsagt ikke at samtalene skal bli offentliggjort. Grunnen til at jeg ikke sletter samtalenene mine er at jeg ofte kan gå tilbake for å se hva vi snakket om tidligere, hva vi ble enige om, oppskrifter osv. Så - hvor sikker er chatten? Anonym poster: 79ba04f84ea3b22dd41768e62b54f62d
AnonymBruker Skrevet 22. november 2012 #2 Skrevet 22. november 2012 Den sikkerhetsglippen som var snakk om var bare et fake bilde som gikk rundt mener jeg å huske. Tviler på at facebook risikerer å ha et usikkert chatsystem da de sikkert vil bli saksøkt herfra og til månen dersom de skulle begynne å bli publisert offentlig Anonym poster: f56fd527004045198a04e2383e63b9c0
antibac Skrevet 22. november 2012 #3 Skrevet 22. november 2012 (endret) Haha, kjenner at jeg får litt panikk av tanken på at det noen gang faktisk kan komme ut! For det kan det jo! Hackere, diverse sikkerhetsglipper, osv. Står MYE der som andre ikke trenger å se Men men, regner med at alle andre føler det samme. Så skulle det skje, så har vel de fleste "driti på draget". Endret 22. november 2012 av antibac
TMB Skrevet 22. november 2012 #4 Skrevet 22. november 2012 Hvis du husker tiden før man kunne svare på vegginnlegg, så måtte man svare ved å skrive et nytt innlegg på vedkommendes vegg. Da tidslinjen kom så ble det plutselig veldig enkelt å gå tilbake i tid, og dermed også lettere å se disse eldgamle meldingene. Det er dette det var snakk om - ikke noe chat på avveie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå