HHH Skrevet 21. november 2012 #1 Skrevet 21. november 2012 Etter enda en yogatime er jeg rett og slett frelst. Mediatsjonen, øvelsene, følelsen etter på, hele stemningen, og følelsen av at jeg har gjort noe veldig godt og sunt for kroppen er nesten litt overveldene. Det har rett og slett åpnet seg en ny verden for meg:)! Jeg har søkt endel på nettet og leser endel om det. Neste jeg har lyst til å prøve når jeg begynner å bli god til vinyasa yoga som er det jeg gjør nå, er bikram yoga, yoga i et 41 grader varmt rom. Anyways, tenkte å opprette en egen yogatråd, da det kanskje er noen andre der ute som driver med dette? Lurer også på om noen vet om noen yoga blogger, inspirerende sider om yoga? Leser Vibeke Klemetsen sin blogg, og den synes jeg er inspirerende både i forhold til mat som er lur å spise, og yoga (hun er jo veldig god!). Leter også etter en god yoga nettbutikk, synes det er mye yalla yoga tøy, så leter etter noe litt smakfullt og behagelig i enkle farger. Noen tips? 1
LittDiva Skrevet 21. november 2012 #2 Skrevet 21. november 2012 Kan bare si at kjør på med en eneste gang med bikram. Du kommer til og elske det!
HHH Skrevet 21. november 2012 Forfatter #3 Skrevet 21. november 2012 Kan bare si at kjør på med en eneste gang med bikram. Du kommer til og elske det! Ja synes det hørtes ut som mitt i blinken for meg. Har også hørt at dette er det beste mot ømme ledd og vondt i rygg osv? Det er bare det at der hvor de har bikram yoga her hvor jeg bor så er det litt dyrt, trener allerede et annet sted, så tenkte å trene en stund på hver yoga form de har her hvor jeg trener nå før jeg starter på bikram. Har hørt at det er en av de tøffeste og mest krevende yogaformene, så har litt lyst til å få inn basic yoga først, og bli litt sterkere så jeg klarer å henge med:) Har du trent bikram lenge?
AnonymBruker Skrevet 21. november 2012 #4 Skrevet 21. november 2012 Yoga er fantastisk! Har ikke mulighet til å drive med det nå for tiden, men savner det veldig. Man føler seg jo nesten født på ny etter en time med dette. Virkelig god medisin for sjelen! Anonym poster: f9c2c3ce736c1944bfe841b8fcdf03ee
crystalcharm Skrevet 21. november 2012 #5 Skrevet 21. november 2012 Søk på ebay så finner du mye godt yogaklær Brukte å gå på ashtanga yoga kurs i ett år i fjor, det er nok det beste valget jeg noengang har gjort! Ikke bare fikk det meg til å svette som en gris og bli fleksibel, men læreren var så utrolig flink og var dypt inne i yogaen. Jeg fikk lært mye om kroppen, pust og helse også og alt underliggende om det og bli bevisst på kropp og sjela min. Fantastisk! Jeg kunne ikke fortsette i år pga dårlig råd, men har store planer å spare opp og begynne på viderekurs neste år Driver fortsatt å gjør litt på egenhånd når det virkelig trengs, å få et skikkelig avbrekk og konsentrasjon ^^
HHH Skrevet 22. november 2012 Forfatter #6 Skrevet 22. november 2012 Søk på ebay så finner du mye godt yogaklær Brukte å gå på ashtanga yoga kurs i ett år i fjor, det er nok det beste valget jeg noengang har gjort! Ikke bare fikk det meg til å svette som en gris og bli fleksibel, men læreren var så utrolig flink og var dypt inne i yogaen. Jeg fikk lært mye om kroppen, pust og helse også og alt underliggende om det og bli bevisst på kropp og sjela min. Fantastisk! Jeg kunne ikke fortsette i år pga dårlig råd, men har store planer å spare opp og begynne på viderekurs neste år Driver fortsatt å gjør litt på egenhånd når det virkelig trengs, å få et skikkelig avbrekk og konsentrasjon ^^ ja, og det sikkert vel så bra å gjøre litt hjemme. Skal kjøpe meg yogamatte snart, og tenkte at jeg skal prøve litt hjemme også, noen øvelser jeg gjerne vil prøve meg litt mer på, i tilegg til at det er en god måte å starte dagen på med en "solhilsen". Finnes jo dvd'er osv, så er man ganske langt på vei;)
crystalcharm Skrevet 22. november 2012 #7 Skrevet 22. november 2012 ja, og det sikkert vel så bra å gjøre litt hjemme. Skal kjøpe meg yogamatte snart, og tenkte at jeg skal prøve litt hjemme også, noen øvelser jeg gjerne vil prøve meg litt mer på, i tilegg til at det er en god måte å starte dagen på med en "solhilsen". Finnes jo dvd'er osv, så er man ganske langt på vei;) Det er det Men foretrekker heller å ha instruktør rundt meg til å 'rette' på meg så jeg slipper skader og utfører bedre teknikk osv ^^ Solhilsen hver morgen er genialt! Men klarer ikke mer enn maks 5 med 5 lange pust i downdog, da blir jeg sliten, haha
LittDiva Skrevet 23. november 2012 #8 Skrevet 23. november 2012 Ja synes det hørtes ut som mitt i blinken for meg. Har også hørt at dette er det beste mot ømme ledd og vondt i rygg osv? Det er bare det at der hvor de har bikram yoga her hvor jeg bor så er det litt dyrt, trener allerede et annet sted, så tenkte å trene en stund på hver yoga form de har her hvor jeg trener nå før jeg starter på bikram. Har hørt at det er en av de tøffeste og mest krevende yogaformene, så har litt lyst til å få inn basic yoga først, og bli litt sterkere så jeg klarer å henge med:) Har du trent bikram lenge? Jeg har holdt på med bikram til og fra i 1,5 år. Akkurat fordi jeg også trener på et annet sted, men tar noen " kurer" med bikram innimellom. Tøft er det de første gangene , men umiddelbar tilfredstillelse. Utifra du skriver så er det midt i blinken for deg. Gå inn på nettsiden til bikram yoga Oslo , hvis du ikke har vært der. Jeg har praktisert mest vinyasa og interdis... Et eller annet. Begge veldig fysiske. Bikram er greiere der, siden det er de samme øvelsene hver gang. Hopp uti! Og som de sier du er aldri for syk , aldri for gammel . Og bedre med 90 minutter pain enn 90 år med Pain...
AnonymBruker Skrevet 23. november 2012 #9 Skrevet 23. november 2012 Her er yogaklær som ser gode ut http://www.runandrelax.com/yoga-2/ Anonym poster: 3051b7afd16818eec455e1d5ead3ec83
LittDiva Skrevet 23. november 2012 #10 Skrevet 23. november 2012 Og fader , komme ikke på navnet men det er noen norske damer som har kommet ut med yogaklær , for ikke så lenge siden. Noen som husker , vet?? Så veldig bra ut, men hvor og når får man kjøpt det? Leste en artikkel om de og jeg digger girl power og grundere
Gjest kiara_pusen Skrevet 23. november 2012 #11 Skrevet 23. november 2012 Og fader , komme ikke på navnet men det er noen norske damer som har kommet ut med yogaklær , for ikke så lenge siden. Noen som husker , vet?? Så veldig bra ut, men hvor og når får man kjøpt det? Leste en artikkel om de og jeg digger girl power og grundere Vibeke Klemetsen. Hun er en av de som står bak nettbutikken som er nevnt ovenfor. http://www.runandrelax.com/yoga-2/
LittDiva Skrevet 8. desember 2012 #12 Skrevet 8. desember 2012 Noen som har bestilt fra fløylstre? Bestilte en matte og er veeeeldigspent
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå